دوشنبه ۱۳۹۳/۱۰/۰۸

خزائلي، مدير عامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين:

شهرداري قزوين اقدامات ارزشمند ميراثي بزرگي انجام داده است

مرمت و نوسازي و بهسازي خيابان سپه، مجموعه تاريخي – فرهنگي سعد السلطنه، گرمابه هاي قجر و حاج مير حسن و ... جزو اقدامات مهم، ارزشمند و تاثيرگذار شهرداري قزوين است .


عليرضا خزائلي، مدير عامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين گفت: مرمت و نوسازي و بهسازي خيابان سپه، مجموعه تاريخي – فرهنگي سعد السلطنه، گرمابه هاي قجر و حاج مير حسن و ... جزو اقدامات مهم، ارزشمند و تاثيرگذار شهرداري قزوين است که بارها توسط مديران ارشد ملي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري به عنوان افتخارات کشوري از آن نام برده اند.
به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ عليرضا خزائلي با تاکيد بر استفاده کامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين از توانمندي و ديدگاه هاي مشاورين ممتاز و مورد وثوق سازمان ميراث فرهنگي کشور در مطالعات و اجرا پروژهاي مرمتي شهري افزود: با برگزاري جلسات کارشناسي متعدد با حضور مسئولين ارشد نهادها و اساتيد برجسته دانشگاه متعدد طرح احداث پارکينگ سعد السلطنه مورد بررسي و تاييد نهايي واقع شد.
وي با بيان اينکه در 10 سال گذشته با 5 مدير کل و معاونين سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان جلسات متعدد در اين باره برگزارشد، افزود: در نهايت براي احداث يک ميدانچه به عنوان ورودي مسجد انبي و بازار منتهي به سعد السلطنه و احداث پارکينگ زير سطحي در عمق 2 طبقه يزر زمين پلاک هاي مجاور در اين سال ها برنامه ريزي شد.
اين مقام مسئول با اشاره به اجراي اين پروژه در اين مقطع زماني با توجه به وضعيت اقتصادي و اعتبارات تخصيصي با اولويت بالا از طرف مردم و مسئولان شهر و بزرگان در دست اجراست ، افزود: با نهايي شدن اين پروژه خدمت رساني به کسبه بازار، نمازگزاران و .. با اختصاص 400 پارکينگ به نحو مطلوب انجام شود.
وي ادامه داد: کاربري اين فضا با 2 طبقه پارکينگ در زير زمين هاي موجود خانه هاي خريداري شده با حداقل ارتفاع و و در تراز همکف ميدان گاه است و بدون هيچ بناي ديگري در محوطه اجرا خواهد شد.
مدير عامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين افزود: براساس طرح مصوب پارکينگ سعد السطنه، حدود 40 خانه از حدود يک هزار خانه موجود در همسايگي مجموعه سعد السلطنه توسط شهرداري قزوين خريداري شده و تمام اين خانه ها داراي دو طبقه زير زمين و دو طبقه بناي مسکوني بودند که در چهار سال گذشته قبل تخريب و تجميع شدند و پروژه پارکينگ در عرصه اين خانه هاي غير ميراث شهري است و به هيچ عنوان مداخله اي در هويت آثار تاريخي ندارد.

خزائلي در پايان  ادامه داد: باعث تعجب زياد است که در 10 سال گذشته تمام مديران کل ميراث فرهنگي و معاونين و کارشناسان استان فاقد صلاحيت فني و فاقد تعلق به آثار و عدم علاقه به هويت شهر بودند؟

 

تصاویر مرتبط