چهارشنبه ۱۳۹۳/۰۹/۲۶

ميزاني، معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين:

طرح جامع ترافيک مجموعه شهري قزوين ره آورد مثبتي براي قزوين دارد

تصويب طرح جامع ترافيک و اجراي پياده‌راه خيام از طرح‌هاي موفق سال 93 معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين بود.

 

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين گفت: تصويب طرح جامع حمل و نقل و ترافيک مجموعه شهري قزوين و اجراي پياده‌راه خيام از طرح‌هاي موفق سال 93 اين مجموعه بود.
به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ وهاب ميزاني در نشست خبري به مناسبت فرا رسيدن 26آذر روز حمل و نقل که با حضور مديران عامل حمل و نقل شهرداري قزوين برگزار شد، با گراميداشت اين روز افزود: 26 آذر ماه روز حمل و نقل فرصت مناسبي براي تقدير و تشکر از فعالان اين عرصه است.
وي با بيان اينکه حساسيت فعاليت در حوزه حمل و نقل زياد است چرا که ارتباط مستقيمي با فعاليت روزانه شهروندان دارد، بيان کرد: ارائه خدمات حمل و نقل عمومي از مهمترين خدمات مديريت شهري است.
معاون شهردار تکميل و مناسب سازي پياده راه خيام را از طرح هاي موفق سال 93 دانست و گفت: احداث توقفگاه امام علي(ع) در نجم آباد به مساحت 8 هکتار براي توقفگاه اتوبوس و انتقال مرکز معاينه شهيد بابايي به حاشيه بلوار جمهوري اسلامي در مرحله پاياني قرار دارد.
اين مقام مسوول گفت: در سال 93 مهم ترين اتفاق در اين مجموعه تصويب طرح جامع حمل و نقل ترافيک مجموعه شهر قزوين بود.
معاون ترافيک و حمل و نقل شهرداري قزوين افزود: تصويب طرح جامع ترافيکي فقط در کلان شهرها اتفاق مي‌افتد که وزارت کشور با تصويب اين طرح در شهر قزوين موافقت کرد.
معاون شهردار بيان کرد: تصويب طرح جامع ترافيکي اتفاق بسيار خوبي براي شهر قزوين بود که در اين طرح احداث 40 تقاطع غيرهمسطح، کمربندي شرقي و غربي، خطوط بي آرتي شهر قزوين پيش بيني شده است.
وي ادامه داد: در افق کوتاه مدت طرح جامع ترافيکي در زمينه احداث تقاطع و معابر مديريت شهري قزوين پيشرو است.
معاون ترافيک و حمل و نقل شهرداري قزوين بيان کرد: مطالعات احداث خطوط اتوبوس هاي تندرو در شهر قزوين در مرحله پاياني قرار دارد و در افق سال 95 راه‌اندازي دو خط ويژه از مسير نوروزيان تا ميدان آزادي و ميدان 22 بهمن تا ميدان مينودر پيش بيني شده است.
موفقيت سازمان اتوبوسراني قزوين در ارائه خدمات به زائران اربعين
وي به ارائه خدمات حمل و نقل براي همايش روز اربعين در مرز مهران اشاره و بيان کرد: طبق ابلاغيه‌اي که از وزارت کشور به سازمان اتوبوسراني شهرداري قزوين اعلام و 50 دستگاه اتوبوس به مرز مهران به همراه 100 راننده و عوامل کمکي ارسال شد.
اين مقام مسوول اضافه کرد: با توجه به موفقيت سازمان اتوبوسراني شهرداري قزوين در ارائه خدمات حمل و نقل، مديريت داخلي ارائه خدمات حمل و نقل در مرز مهران بر عهده سازمان اتوبوسراني شهرداري قزوين بود تا ظرف کمتر از 3 روز موضوع حمل و نقل زائرين ايراني را حل ساماندهي کند.
ميزاني اظهار کرد: اين سازمان توانست در ارائه خدمات حمل و نقل به زائرين ايراني بسيار موفق عمل کند.
ثبت روزانه 70 هزار شهروند کارت
اين مقام مسوول با اشاره به فعاليت سازمان اتوبوسراني و با بيان اينکه 2 سال سازمان اتوبوسراني شهرداري قزوين به عنوان سازمان نمونه در کشور معرفي شده است، بيان کرد: سازمان اتوبوسراني از سازمان‌هاي پيشرو در زمينه ارائه خدمات الکترونيکي مي‌باشد که هميشه در اين زمينه موفق بوده است. 
معاون ترافيک و حمل و نقل شهرداري قزوين با اشاره به اجراي طرح پرداخت الکترونيکي و موفقيت در اجراي اين طرح گفت: روزانه 70 هزار شهروند کارت در دستگاه ثبت مي‌شود و اجراي موفق اين طرح تاثير خوبي در ارائه خدمات الکترونيکي به شهروندان داشته است.
اين مقام مسوول افزود: تاکنون 150 هزار شهروند کارت فروخته شده است.
رضايت والدين از ارائه خدمات سرويس مدارس
معاون شهردار با اشاره به فعاليت سازمان تاکسيراني شهرداري قزوين گفت: در سال جاري خدمات مطلوبي در زمينه ارائه خدمات به شهروندان براي سرويس‌هاي مدارس ارائه شده و  نسبت به سال‌هاي گذشته اين اقدام مطلوب‌تر و بهتر انجام شده و رضايت والدين را به همراه داشته است.
وي با اشاره به راه‌اندازي پيک موتوري و تاکسي بي سيم گفت: اين مجموعه به دنبال اجراي پرداخت الکترونيکي در تاکسي است تا اين طرح را با حداقل آسيب اجرايي کند.
اين مقام مسوول گفت: اکنون در 20 تاکسي بي‌سيم پرداخت الکترونيکي به صورت آزمايشي اجرا ميشود.
ميزاني افزود: اکنون به مدت 9 ماه است که درباره موضوع "کارت شهروند" در حال مطالعه هستيم و به دنبال بررسي مشکلات در اجراي اين طرح هستيم تا بتوانيم به نتيجه خوبي برسيم.
ميزاني گفت: به دنبال اين هستيم که زيرساخت هاي شهر به گونهاي آماده کنيم که هر شهروند از يک کارت براي پرداخت هاي حمل و نقل  استفاده کند.   
 
آغاز احداث پايانه نسيم شمال از سال آينده
معاون ترافيک و حمل و نقل شهرداري قزوين در ادامه به فعاليت سازمان پايانه ها اشاره کرد و افزود: با حضور 120هزار دانشجو در شهر قزوين ارائه خدمات در پايانه‌ها بايد به گونه‌اي باشد که آبروي ورود به شهر حفظ شود.
وي بيان کرد: سالانه يک ميليارد و 400ميليون تومان اعتبار در پايانه هزينه مي‌شود تا شهروندان با ذهنيت خوب وارد شهر قزوين شوند.
معاون شهردار خبر داد: عمليات احداث پايانه نسيم شمال از سال آينده آغاز خواهد شد.
مرکز کنترل ترافيک شهرداري قزوين مورد توجه مديران کشوري است
معاون ترافيک و حمل و نقل شهرداري قزوين بيان کرد: مرکز کنترل ترافيک شهرداري قزوين يکي از مراکز موفق در کشور مي‌باشد که باعث افتخار شهر قزوين است.
معاون شهردار گفت: مرکز کنترل ترافيک شهرداري قزوين مورد توجه مديران کشوري قرار گرفته است که توسعه اين مرکز در برنامه کاري قرار دارد.
وي با بيان اينکه 55 دوربين نظارت تصويري در تقاطع‌هاي سطح شهر نصب شده است، گفت: روزانه 300 تخلف رانندگي از طريق اين دوربينها ثبت مي شود.
ميزاني بيان کرد: 16دوربين ثبت تخلف سرعت هاي غيرمجاز نصب شده که در دو ماه گذشته 2 هزار قبض جريمه در اين زمينه صادر و به درب منازل ارسال شده است.
اين مقام مسوول اظهار کرد: با نصب دوربين هاي ثبت سرعت هاي غيرمجاز آمار تصادفات به خصوص در بلوار آيت اله خامنه اي کاهش يافته و اين براي ما بسيار ارزشمند است.
پايان پيام
 

 

تصاویر مرتبط