چهارشنبه ۱۳۹۳/۰۹/۱۹

روابط عمومي سازمان آتش نشاني اعلام کرد؛

اقدامات آتش نشاني در راستاي شناسايي و انتقال اماکن پر خطر شهر قزوين

با توجه به اهميت و ضرورت شناسايي و انتقال اماکن پر خطر شهر، اقدامات واحد پيشگيري سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري در اين خصوص، تشريح شد.

 

به گزارش روابط عمومي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين؛ شناسايي و بازديد بيش از 75 مورد از اماكن شهر قزوين توسط كارشناسان اين سازمان، بازديد افزون بر 100 مورد از اماکن تجاري در محدوده بازار سنتي، تهيه شناسنامه، دستورالعمل ايمني و مستندسازي براي اماكن پرخطر، نصب پلاكارد و بنر به منظور اطلاع رساني به شهروندان مناطق و كوچه هاي منتهي به بازار سنتي شامل زرگر كوچه، كوچه امام جمعه از طرف شهيد انصاري و خيابان هاي امام خميني (ره)، پيغمبريه، مولوي، شهيد انصاري و شهدا از جمله اين اقدامات به شمار مي رود.
بر اساس اين گزارش؛ چاپ و توزيع بروشور در خيابان هاي مذكور، همکاري با سازمان مديريت پسماند به منظور ايمن سازي چاه هاي منطقه بازار و جنوب شهر و استقرار يک گروه امداد و نجات در زمان فعاليت اين سازمان پسماند و همکاري نزديک با آنها، ابلاغ دستورالعمل ايمني و بازديد مجدد جهت اجرايي شدن دستورالعمل صادره، به عنوان ديگر اقدامات پيشگيرانه سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري به منظور شناسايي و انتقال اماکن پر خطر شهر به شمار مي رود.
در اين گزارش آمده است؛ جلسات متعددي در اين خصوص برگزار شده است که جلسه با شوراي اداري استان با هدف ساماندهي انبارهاي كالا در جنوب و بافت مركزي شهر در کوتاه ترين زمان ممکن، يکي از اين جلسات است.
اين گزارش خاطرنشان مي کند؛ در جلسه با شوراي هماهنگي مديريت بحران استان، شناسايي اماكن آسيب پذير و داراي خطر بالقوه توسط شهرداري و كنترل دائمي آنها، شناسايي اماكن پرخطر و محل استقرار انبارهاي كالا در بافت مسكوني، برخورد با متخلفان و ايمن سازي اين اماكن به تصويب رسيد.
بر پايه اين گزارش؛ برگزاري جلسه مشترک با معاونت خدمات شهري شهرداري برگزار شده است که در اين جلسه؛ تقويت بنيه كارشناسي واحد پيشگيري اين سازمان مورد تأکيد قرار گرفته است.
اين گزارش تصريح مي کند؛ همچنين تشکيل جلسه با مجمع امور صنفي در خصوص اماكن پرخطر، ارائه دستورالعمل ايمني به آنها و طراحي شبكه آبرساني به بازار بزرگ قزوين،  جلسه با فرماندار و ابلاغ فهرست انبارهاي مستقر در بافت شهري توسط اتحاديه لاستيك فروشان، رنگ فروشان، درودگران و روغن فروشان خودرو به سازمان آتش نشاني از ديگر جلسات برگزار شده در اين راستا مي باشد.
در اين گزارش آمده است؛ جلسه با اعضاي كارگروه اماكن پرخطر و بازديد اعضاي آن به همراه  مديرعامل سازمان آتش نشاني و كارشناسان اين سازمان از اماكن پرخطر هر دو هفته يك بار تشکيل شده است که برگزاري جلسه در خصوص ساماندهي ترزيق غير مجاز گاز  LPGبه خودروهاي سطح شهر و تشکيل كارگروهي مستقل از نيروي انتظامي، پليس راهور، مجمع امور صنفي، اجرائيات شهرداري، مدير شركت پرسي ايران گاز، سازمان آتش نشاني از ديگر اقدامات صورت گرفته در راستاي شناسايي و انتقال اماکن پرخطر شهر به شمار مي رود.
اين گزارش اضافه مي کند؛ طبق جلسه كارگروه، ساماندهي مشاغل گاز LPG غير مجاز، برخورد قانوني با عرضه كنندگان گاز LPG و انتقال خودرو سيلندرهاي حاوي اين گاز به شركت پرسي ايران گاز، برپايي جلسات هفتگي درون سازماني به منظور پيشگيري و بررسي از پيشرفت كار و اجراي مصوبات و ارائه گزارش سازمان آتش نشاني از اقدامات انجام شده به فرمانداري در خصوص برخورد و پلمپ واحدهايي که همکاري نمي کنند، برگزاري دوره هاي آموزشي جهت ارتقاي سطح آگاهي صنوف، ارائه راهکارهاي قانوني و مناسب برخورد با واحد هاي صنفي مختلف، جمع آوري و مستند سازي و ارسال تمهيدات و تصميمات اتخاذ شده به فرمانداري، از ديگر اقدامات اين سازمان به شمار مي رود.
در اين گزارش آمده است؛ انتقال فروشگاه و انبار روغن فروشي نبش ميدان شهيد بابايي از اين محل به جاده قديم، تخليه کامل محل از مواد قابل اشتعال انواع روغن، همکاري با سازمان آتش نشاني و اجراي دستورالعمل هاي صادره سازمان، جايگزيني انبار روغن واقع در دوراهي همدان مقابل گاراژ نوروزيان به خارج از حوزه شهري جاده اقباليه، آماده سازي و ساخت اين انبار در محل جديد با پيشرفت 30 درصد، انتقال قسمتي از کالاي دپو شده به محل جديد و مستند سازي از شرح اقدامات، از مهم ترين اقدامت سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني به شمار مي رود که در راستاي شناسايي و انتقال اماکن پر خطر شهر نتيجه بخش بوده است.
اين گزارش مي افزايد؛ انتقال 70 تا 80 درصد کالاي دپو شده از شرکت و انبار  نما چوب در  خيابان راه آهن، اجراي سيستم آب آتش نشاني تر با منبع ذخيره آب و فاير باکس، تهيه و نصب تعدادي خاموش کننده آتش در محل وهمکاري با سازمان آتش نشاني و اجراي دستورالعمل هاي صادره سازمان، از ديگر اقدامات ثمر بخش سازمان آتش نشاني به شمار مي رود.
بر اساس اين گزارش؛ فهرست واحدهاي صنفي که با سازمان آتش نشاني همکاري نداشته و در خصوص دستورالعمل هاي ايمني از سوي سازمان اقدامي انجام نداده اند به فرمانداري اعلام شده است تا جهت برخورد لازم و پلمپ واحد اقدامات لازم صورت گيرد.
اين گزارش ادامه مي دهد؛ انبار و فروشگاه گاز مايع، اسيد اتيلن و سيلندرهاي تحت فشار در خيابان منتظري، انبار و فروشگاه و کارگاه صنايع چوبي در خيابان فياض بخش، 5 مورد کارگاه واقع در داخل گاراژ طهماسبي و انبار، فروشگاه و کارگاه صنايع چوبي از جمله اين واحدهاي صنفي محسوب مي شوند.
گزارش فوق يادآور مي شود؛ با توجه به اقدامات صورت گرفته توسط اين سازمان، حدود 70 درصد از اماکن با اين سازمان همکاري لازم را داشته اند و تعدادي از واحدهاي بزرگ تجاري در جريان جمع آوري و انتقال به خارج از شهر مي باشند.
اين گزارش خاطرنشان مي کند؛ 2 واحد صنفي نيز از طرف سازمان به اداره اماکن نيروي انتظامي به منظور  جلوگيري از فعاليت اعلام شده است.
پايان پيام

تصاویر مرتبط