چهارشنبه ۱۳۹۳/۰۹/۱۹

نصرتي، شهردار قزوين:

گذشته پرافتخار شهر قزوين در سطح بين‌المللي معرفي مي‌شود

ميزباني اجلاس شهرداران جاده ابريشم در سال 2016 از سوي شهرداري قزوين يک رويداد بين المللي براي کشور ايران به خصوص شهر قزوين است.

 

مسعود نصرتي، شهردار قزوين گفت:ميزباني اجلاس شهرداران جاده ابريشم در سال 2016 از سوي شهرداري قزوين يک رويداد بين المللي براي کشور  ايران به خصوص شهر قزوين است.
به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ نصرتي که در برنامه تلويزيوني پيام شهر سخن مي‌گفت، افزود: شهر قزوين داراي گذشته پرافتخاري است و از جايگاه علمي، دانشگاهي و بازرگاني برخوردار مي‌باشد.
نصرتي بيان کرد: گذشتگان ما فرصت هاي قزوين را به خوبي شناخته بودند و از اين فرصت ها بهترين استفاده را کردند و اکنون ما بايد اين راه را ادامه دهيم.
اين مقام مسوول اظهار کرد: گذشته پرافتخار شهر قزوين بايد در سطح بين الملل معرفي شود و برگزاري اجلاس شهرداران جاده ابريشم در سال 2016 اين موضوع را تحقق خواهد بخشيد.
وي افزود: براي اينکه بتوانيم قزوين را به جايگاه پرافتخار شهر قزوين برسانيم با پيگيري مستمر بعد از 2 سال شهرداري قزوين توانست ميزباني اجلاس شهرداران جاده ابريشم در سال 2016 بر عهده بگيرد.
نصرتي گفت: اجلاس ???? شهرداران راه ابريشم نهم شهريور ?? مصادف با ايام بزرگداشت روز قزوين در برج تجارت شهر قزوين برگزار مي شود.
نصرتي افزود: مجمع شهرداران جاده ابريشم، توسط WCO برگزار مي شود و تمام نمايندگان اصلي آن از کليه کشورهاي قرار گرفته در جاده ابريشم هستند.
شهردار قزوين و رئيس مجمع جهاني شهرهاي اسلامي تصريح کرد: هدف از برگزاري اين مجمع پيشرفت و بهبود امور فرهنگي، گردشگري، اقتصادي و ديگر امور اجتماعي در شهرهاي مورد نظر است که اين امر با سازماندهي تبادلات در ميان مقامات دولتي، سازمان هاي تجاري و انجمن هاي غيردولتي از شهرهاي سراسر دنيا انجام مي شود.
شهردار قزوين يادآورشد: از سال ???? تاکنون هشت مجمع در شهرهاي تاشکند ازبکستان، لانژوچين، الماتي قزاقستان برگزار شده که نقش فعالي را در ارتباطات و همکاري بين کشورها و نواحي جاده ابريشم داشته اند.
پايان پيام
اين مسئول افزود: هفتمين مجمع شهرداران جاده ابريشم که در سال ???? در شهر قاضيان تپه، ترکيه برگزار شد، ارومچي به عنوان شهرميزبان براي نهمين مجمع در سال ???? انتخاب شد.
نصرتي با بيان اينکه در اجلاس اروچي قزوين نيز به عنوان ميزبان سال ???? اجلاس شهرداران راه ابريشم انتخاب شد، تصريح کرد: موضوع کاري اين مجمع حمايت از جاده ابريشم و تقويت کمربند اقتصادي جاده ابريشم است و هدف آن اتحاد و اعتماد دو جانبه، برابري و منافع دو جانبه، فراگيري دو جانبه، همکاري و برد، برد است که بر اساس ارتباط در سطوح سياستگزاري، ترافيک، تجارت، امور ارزي و شهروندان طراحي شده و به تبادل عقايد و نظرات در ميان شهرهاي کمربند اقتصادي جاده ابريشم مي پردازد.
پايان پيام
 

 

تصاویر مرتبط