چهارشنبه ۱۳۹۳/۰۹/۱۹

رضايي، مدير سامانه 137 شهرداري قزوين مطرح کرد؛

آمادگي 137براي پيگيري مشکلات شهري قزوين

بين 60 تا 65‌درصد از تماس‌هاي شهروندان منجر به پيگيري امور مي‌شود و به 30 تا 35‌درصد از تماس‌ها نيز رسيدگي نمي‌شود چرا كه اين بخش يا در حيطه وظايف شهرداري نيست يا موضوعاتي چون كمبود بودجه، قوانين، مقدورات و زيرساخت‌ها اجازه حل و رفع آن را نمي‌دهد.

 

همشهري: سرهنگ فرهاد رضايي، مدير سامانه 137 شهرداري قزوين گفت:  بين 60 تا 65‌درصد از تماس‌هاي شهروندان منجر به پيگيري امور مي‌شود و در نهايت اقدام مؤثر صورت مي‌گيرد. به30 تا 35‌درصد از تماس‌ها نيز رسيدگي نمي‌شود چرا كه اين بخش يا در حيطه وظايف شهرداري نيست يا موضوعاتي چون كمبود بودجه، قوانين، مقدورات و زيرساخت‌ها اجازه حل و رفع آن را نمي‌دهد.
شهر نياز به مراقبت دارد و ايجاد هر‌گونه خلل در كالبد شهر  مي‌تواند روند زندگي شهروندان را مختل كند. به گزارش همشهري، قانون اين وظيفه را بر عهده شهرداري‌ها محول كرده اما بديهي است اطلاع از وضعيت همه نقاط شهر از طريق بررسي بصري ممكن نيست. از سويي به اين بهانه نمي‌توان ضرورت توجه شهرداري به حفظ و نگهداري شهر را نفي كرد. به نظر مي‌رسد تشكيل سامانه مردمي 137 براي انعكاس همه رويدادهاي شهري، گام مثبتي در اين زمينه بود تا بخش مهمي از مطالبات جامعه شهروندي از كانال مديريت شهري دنبال شده و به نتيجه برسد.
مدير سامانه 137 شهرداري قزوين در گفت‌وگو با همشهري اين سامانه را فضايي براي انعكاس نيازهاي مردمي به خدمات شهري مي داند و اظهار مي‌کند: همه نيازهاي مردم به خدمات عمومي شهرداري در اين سامانه از طريق شماره تلفن، وب‌سايت اينترنتي، سامانه پيامكي و مراجعه حضوري دريافت مي‌شود. ما اين مطالبات را به معاونت‌ها و سازمان‌هاي شهرداري قزوين ابلاغ مي‌كنيم و اين دستگاه‌ها بعد از پيگيري موضوع گزارش عملكرد خود را به ما ارائه مي‌دهند تا گزارش‌ها را در اختيار مردم قرار دهيم.
سرهنگ فرهاد رضايي در ادامه با شرح اينكه 90 ‌درصد از تماس‌هاي مردمي پيگيري و كنترل مي‌شود، بيان مي‌كند: در صورتي كه موضوع مطرح شده از سوي شهروندان حل شود با فرد تماس مي‌گيريم و وي را در جريان روند كار قرار مي‌دهيم.
وي درباره مدت پيگيري هر تماس نيز توضيح مي‌دهد: در مواردي كه موضوع به سرعت قابل پيگيري است در 48 ساعت مشكل حل مي‌شود اما تماس‌هايي كه نياز به زمان بيشتري براي رسيدگي داشته باشند در اولين فرصت رفع خواهد شد كه ممكن است تا چند روز طول بكشد.
 
100 تماس روزانه
 
رضايي اضافه مي‌كند: در سامانه 137 قزوين 3 اپراتور در شيفت صبح و يك اپراتور در شيفت عصر پاسخگوي شهروندان خواهد بود و در صورتي كه شهروندي از ساعت 9 شب به بعد تماس بگيرد پيامش ضبط مي‌شود و در اولين فرصت مورد پيگيري قرار مي‌گيرد. به‌طور ميانگين در طول هر روز شاهد 100 تماس هستيم كه از اين تعداد حدود 70 تماس مفيد است و منجر به پيگيري و ثبت مي‌شود و تماس‌هاي ديگر يا در حد مشاوره و راهنمايي است و يا به شهرداري و سازمان‌هاي آن ارتباطي ندارد.
وي مي‌گويد: بيشترين درخواست‌هايي كه در تماس‌هاي شهروندان مطرح مي‌شود در حوزه‌هاي عمراني نظير تعمير جدول، آسفالت معابر، مرمت پل‌ها، نظافت شهر، جمع‌آوري سگ‌هاي ولگرد، رفع آب گرفتگي معابر و مشكلات اتوبوسراني است.
مدير سامانه 137 شهرداري قزوين درباره مشغول بودن خطوط سامانه نيز مي‌افزايد: گاهي حجم تماس‌ها بالاست و سبب مي‌شود تا شهروندان منتظر بمانند اما در حالت كلي مي‌توان گفت بين 60 تا 65‌درصد از تماس‌هاي شهروندان منجر به پيگيري امور مي‌شود و در نهايت اقدام مؤثر صورت مي‌گيرد. به30 تا 35‌درصد از تماس‌ها نيز رسيدگي نمي‌شود چرا كه اين بخش يا در حيطه وظايف شهرداري نيست يا موضوعاتي چون كمبود بودجه، قوانين، مقدورات و زيرساخت‌ها اجازه حل و رفع آن را نمي‌دهد. وي در پايان به آمادگي سامانه 137 براي پيگيري مطالبات مردمي اشاره مي‌کند و خواستار ارجاع شكايات و نظرات از طريق سامانه براي پيگيري هرچه سريع‌تر مي شود.
 
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط