سه‌شنبه ۱۳۹۳/۰۹/۱۸

شفيعي،مديرعامل سازمان آتش نشاني شهرداري قزوين خبر داد؛

سقوط از طبقه سوم در چاهک آسانسور و نجات معجزه آسا

جواني که از طبقه سوم به داخل چاهک آسانسور سقوط کرده بود به طرز معجزه آسايي نجات يافت.

 

سيد علي شفيعي، مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين گفت:  ساعت 58/17 دقيقه هفدهم آذرماه در تماس يکي از شهروندان مبني بر سقوط فردي از طبقه سوم به داخل چاهک آسانسور، بلافاصله نيروي ايستگاه هاي 2 و 1 در محل حاضر و با ايمن سازي محل نسبت به خارج کردن اين جوان که به طرز معجزه آسايي نجات يافته بود و از ناحيه سر و پا آسيب ديده بود را تحويل عوامل اورژانس دادند.
وي افزود: بيشترين مواردي كه باعث آسيب ديدن افراد مي شود زماني است كه مسافران سعي مي كنند از آسانسورهايي كه به هر دليل از حركت ايستاده است خارج شوند.
مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين دلايل عمده از کارافتادن آسانسور را قطع برق، استفاده نادرست و نقص مکانيکي و الکتريکي عنوان کرد و افزود: بيشترين موردحادثه آسانسور منجر به محبوس شدن افراد داخل آن مي شود. كه در اين صورت توصيه مي شود، خونسرد و صبور باشيد و ديگران را آرام نگه داريد.
وي توصيه کرد: همچنين در  اين مواقع در آسانسور بمانيد آسانسور سقوط نمي‌كند و ايمن است، داخل كابين آسانسور به اندازه كافي هوا وجود دارد و به هيچ وجه احتمال خفگي وجود ندارد. اكسيژن تمام نخواهد شد، هرگز نبايد به زور درب آسانسور را بار کرد يا بست،    با افرادي كه خارج از آسانسور هستند تماس بگيريد، در صورت محبوس شدن روي زمين بنشينيد با اين كار با حركت مجدد آسانسور تعادل شما بر هم نمي خورد، از بازي كودكان با اين وسيله به طور جدي مراقبت و جلوگيري کنيد و
با شماره تلفن 125 سازمان آتش نشاني تماس بگيريد.
پايان پيام
 

 

تصاویر مرتبط