دوشنبه ۱۳۹۳/۰۹/۱۷

نصرتي، شهردار قزوين:

برگزاري کارگروه‌هاي تخصصي اقتصاد شهري براي قزوين ارزشمند است

برگزاري کارگروه‌هاي تخصصي اقتصاد شهري با تاکيد بر فرصت‌هاي سرمايه گذاري و تامين سرمايه پروژه هاي شهري با حضور فعالان اقتصادي براي کشور ايران به خصوص شهر قزوين بسيار ارزشمند است.

 

مسعود نصرتي، شهردار قزوين گفت: برگزاري کارگروه‌هاي تخصصي اقتصاد شهري با تاکيد بر فرصت‌هاي سرمايه گذاري و تامين سرمايه پروژه هاي شهري با حضور فعالان اقتصادي براي کشور ايران به خصوص شهر قزوين بسيار ارزشمند است.
به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ نصرتي که در برنامه تلويزيوني پيام شهر سخن مي‌گفت،افزود: در شهر هايکوي چين که در اجلاس شهرداران آسيايي حضور داشتيم به دنبال گرفتن مصوبه برگزاري نشست تخصصي اقتصادي و جذب سرمايه‌گذاري با حضور فعالان اقتصادي بوديم که با پيگيري هاي مکرر اين موضوع تحقق پيدا کرد.
نصرتي گفت: در نهايت پيشنهاد ميزباني کارگروه هاي تخصصي اقتصاد شهري با تاکيد بر فرصت هاي سرمايه گذاري و تامين سرمايه پروژه هاي شهري مورد تصويب مجمع براي شهريور ماه سال 94 قرار گرفت که به طور حتمي تاثيرات ويژه اي در آينده شهر قزوين خواهد داشت.
وي افزود: اين نشست تخصصي قرار شد در هفته قزوين در سال آينده در شهر قزوين برگزار شود که تحقق اين موضوع براي ما ارزشمند است و به طور قطعي تاثير بسزايي در آينده شهر قزوين خواهد داشت.
نصرتي بيان کرد: در اين اجلاس پيشنهاد شد تا با تقويت کارگروه‌هاي تخصصي، با حضور مديران شهري، کارشناسان و متخصصان، با بهرهگيري از تجربيات محلي و جهاني نسبت به تبيين و تدوين سند و برنامه ويژه شهرهاي آسيايي اقدام شود.
اين مقام مسوول اظهار کرد: در اين اجلاس اعلام شد که شهر قزوين آمادگي ميزباني اين کارگروه‌هاي تخصصي را در راستاي همکاري‌هاي اقتصادي بين شهرهاي آسيايي، با تاکيد بر فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري و تامين سرمايه پروژه‌هاي شهري را دارد.
وي در ادامه با اشاره به حضور در 3 اجلاس شهرداران آسيايي، نشست سازمان‌هاي شهرهاي متحد و دولت‌هاي محلي و نشست شهرداران خواهرخوانده هايکو در شهر هايکو چين گفت: مجمع شهرداران آسيايي در آذرماه سال 87 تاسيس و دبيرخانه دائمي آن در تهران مستقر است و تاکنون 4 اجلاس در شهرهاي تهران2007، استانبول 2009، بانکوک2011 و هايکو 2013برگزار شده است.
نصرتي از اهداف برگزاري اين مجمع را به ترويج فرهنگ تعامل و ارتقاي همکاري هاي مشترک ميان شهرداري ها و فراهم آوردن بستر مناسب براي توسعه متوازن و متعادل شهر و شهروند با تاکيد بر کرامت انساني شهروندان و ايجاد همگرايي فرهنگي و اجتماعي ميان شهروندان شهرهاي عضو و ارائه همکاري ها براي مديريت بهينه تر سرمايه گذاري براي دستيابي به توسعه شهري اشاره کرد.
شهردار قزوين ادامه داد: شهر قزوين داراي تجربيات و ظرفيت‌سازيهاي مهمي به ويژه در حوزه اقتصادشهري و جذب سرمايه گذارهاي بخش خصوصي دارد که قابل اشتراک گذاري و تعميم به ساير شهرهاي آسيايي است.
وي بيان کرد: اگر ما بخواهيم شهرهاي بهتري را در آينده در آسيا ببينيم نيازمند يک اشتراک‌گذاري براي تجربيات و ظرفيت‌هاي اعضا براي کاهش هزينه و وقت در مديريت کلان شهري هستيم.
شهردار قزوين گفت: دريافت نشان بهترين عملکرد جهاني از سوي برنامه اسکان بشر ملل متحد، انتخاب 7 پروژه شهرداري قزوين به عنوان بهترين تجارب جهاني، پايلوت گردشگري برنامه اسکان بشر سازمان ملل در سال 2005، انتخاب شهر قزوين به عنوان شهر پاک، تدوين و اجراي اولين برنامه توسعه راهبردي CDS با حمايت بانک توسعه جهاني از جمله مواردي است که مي توان آن را سخاوتمندانه بين اعضا به اشتراک گذاشت.
نصرتي با بيان اينکه پيمان خواهر خواندگي قدمتي بيش از 70سال دارد، اضافه کرد: پيمان خواهرخواندگي باعث رشد در فرآيند توسعه پايدار شهرها، كاهشمشكلات جوانان، تعاملات فرهنگي و هنري و تلاش براي ارسال كمك‌هايبشر دوستانه در زمان بحران مي‌شود.
شهردار قزوين افزود: وجود چنين منفعتهايي در انعقاد پيمان خواهر خواندگي باعث شد تا شهر قزوين در يک دهه و نيم اخير با شهرهاي شهرهايي چون آلتو آلتنجو پرتغال، غازيان تپ ترکيه، بيشکک قرقيزستان و ايروان ارمنستان و البته شهر زيباي هايکو پيمان خواهرخواندگي منعقد کند.
وي بيان کرد: برخي از شهرهاي خواهرخوانده هايکو شهر فارو پرتغال، زنگبار تاتزانيا، کرابي تايلند، اي لند فنلاند، واتر فورد ايرلند، اوکلاهاماآمريکا، هونولولوآمريکا، آنتاليا ترکيه، وانگاري نيوزيلند، قزوين و... از جمله شهرهاي خواهر خوانده هياکو در چين مي‌باشد.
 پايان پيام

 

تصاویر مرتبط