یکشنبه ۱۳۹۳/۰۹/۱۶

نصرتي، شهردار قزوين خبر داد؛

آغاز روابط اقتصادي ميان شهرهاي قزوين و مشهد

يکي از برنامه‌هاي شهرداري قزوين در سال آينده برگزاري اجلاس کارگروه‌هاي تخصصي با سرفصل جذب سرمايه‌گذاري‌هاي بين‌المللي و اقتصادي در شهر قزوين و بهره گيري از ظرفيت‌هاي خوب مشهد است.

 

مسعود نصرتي شهردار قزوين در گفتگو با خبرنگار پايگاه اطلاع‌رساني شهرداري مشهد گفت: در شهريور ماه سال 95 اجلاس شهرداران جاده ابريشم که نگاه کاملا اقتصادي، بازرگاني و فرهنگي بين کشورهايي که در آسيا هستند و همچنين کشورهاي اروپايي در قزوين برگزار خواهد شد ضمن اينکه سعي داريم از اين ظرفيت نيز در جايگاه ملي حداکثر استفاده را داشته باشيم و در جهت منافع ملي بهره‌برداري کنيم
نصرتي ادامه داد: در حال حاضر در شهر قزوين دبيرخانه دائمي مجمع جهاني شهر اسلامي را داريم و فرصت مناسبي است با ويژگي‌هاي معنوي و مذهبي که براي شهر مشهد قائل هستيم در کشور ايران اسلامي از اين ظرفيت حداکثر بهره‌برداري را داشته باشيم.
شهردار قزوين با اشاره به اشاره به جلسات برگزار شده با مديران شهرداري مشهد، يکي از خواسته‌هاي شهرداري قزوين را  بهره‌برداري از تجربيات شهرداري مشهد و همچنين استفاده از ظرفيت‌هاي بزرگ اين شهر دانست و افزود: شهر قزوين شهر چهار انبياء و چهارمين حرم اهل بيت است و اين شرايط را فراهم مي‌کند که با نگاه عميق معنوي و فرهنگي ارتباط بين مشهد و قزوين را بيشتر کنيم.
به گفته وي در اين راستا مقرر شده ارتباطات خوبي در حوزه سرمايه‌گذاري و اقتصادي بين شهرهاي قزوين و مشهد برقرار شود.
شهردار قزوين خاطرنشان کرد: در حال حاضر در شهر قزوين دبيرخانه دائمي مجمع جهاني شهر اسلامي را داريم و فرصت مناسبي است با ويژگي‌هاي معنوي و مذهبي که براي شهر مشهد قائل هستيم در کشور ايران اسلامي از اين ظرفيت حداکثر بهره‌برداري را داشته باشيم.
نصرتي ادامه داد: اين دبيرخانه حدود يک سال و نيم است که تشکيل شده و در اين مدت از فرصت‌هاي خوبي چه در داخل و خارج از کشور بهره‌برداري کرديم.
وي بيان کرد: با 58 کشور اسلامي و 203 شهر ارتباط اوليه را برقرار کرديم که ارتباط اوليه را برقرار کرديم، با چندين وزارتخانه و سازمان‌ها از جمله وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازي، سازمان محيط زيست و سازمان ميراث فرهنگي کشور ارتباط برقرار کرده‌ايم و شوراي اسلامي شهر تهران تصويب کرده است که شهرداري تهران عضو اين مجمع شود و در حال حاضر خواسته ما اين است که ما شهرداري مشهد را نيز در اين مجمع داشته باشيم.
شهردار قزوين افزود: با توجه به اينکه در فصل بودجه قرار داريم، يکي از خواسته‌هاي شهرداري قزوين بهره‌برداري از تجربه شهرداري مشهد در تعامل با شوراي اسلامي شهر در نحوه تهيه بودجه، رسيدگي در کميسيون‌هاي شوراي اسلامي و نحوه ابلاغ و نگاه‌هاي نظارتي شوراي اسلامي شهر است.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط