دوشنبه ۱۳۹۳/۰۷/۱۴

مهدي مافي، پدر دو شهيد:

مسعود با فاصله يک روز به برادر شهيدش پيوست

جمعي از مديران شهري قزوين به همراه تني چند از مداحان اهل بيت در شب عيد سعيد قربان با خانواده شهيدان محمد و مسعود مافي ديدار و گفتگو کردند.

 

مهدي مافي، پدر شهيدان محمود و مسعود گفت: مسعود از علاقمندان حضرت امام(ره) بود و زماني که ايشان به شهر مقدس قم تشريف بردند مسعود نيز به قم رفت.
وي ادامه داد: در زمان مبارزات انقلاب به همراه مرحوم سيد علي اکبر ابوترابي و مادرشان به کردستان مي رفتند و سلاح مي آوردند.
 اين پدر دو شهيد گفت: زماني که داشتيم شام مي خورديم پيام امام را از تلويزيون شنيد که جوانان به جبهه ها بروند؛ شامش را نيمه کاره گذاشت و لباش پوشيد و رفت و وقتي فهميد که بردار کوچکش شهيد شده است با هواپيماي سرلشگر فلاحي، سرتيپ نامجو، سرتيپ فکوري، يوسف کلاهدوز و محمدعلي جهان‏ آرا برمي گشت که اين هواپيما سقوط کرد و به فاصله يک روز بعد از برادرش کوچکش محمود شهيد شد.
مهدي مافي درباره محمد نيز گفت: هوش زيادي داشت که زماني که براي ثبت نامش رفتم ديدم تمامي نمراتش 20 است که خيلي متعجب شدم معلمانش مي‌گفتند يک بار درس مي داديم مي فهميد.
وي ادامه داد: با توجه به اينکه مهدي سن کمي داشت ارتش و سپاه اسمش را براي اعزام به جبهه ننوشتند و من پيش شيخ قدرت اله عليخاني رفتم و توي کميته انقلاب اسلامي ثبت نام کرد و به جبهه رفت و شهيد شد.
شايان ذکر است در اين ديدار؛ فرج اله فصيحي رامندي و حسين صلح جو از رزمندگان دفاع مقدس و اعضاي شوراي اسلامي شهز قزوين ، فرامرز صادقي مدير منطقه 2 شهرداري قزوين، بيک معاون بنياد شهيد و امور ايثارگران استان قزوين و جمعي از مداحان در اين ديدار صميمي حضور داشتند.
مسعود مافي،نهم آبان 1338در شهر قزوين به دنيا آمد. پدرش مهدي، چاي‌فروش بازار و مادرش زهرا نام دارد. دانشجوي دوره کارشناسي در رشته رياضي و بسيجي بود. ششم مهر 1360 با سمت تخريب‌چي در کهريزک تهران بر اثر سانحه سقوط هواپيما 130c  به همراه تيمسار فلاحي و کلاهدوز و ... به شهادت رسيد. مزار او در بهشت‌زهرا شهر تهران قرار دارد. يک روز بعد از برادرش محمود به شهادت رسيده است.
 
محمود مافي، دوازدهم فروردين 1344در شهر قزوين به دنيا آمد. تا پايان دوره راهنمايي درس خواند. از سوي بسيج در جبهه حضور يافت. پنجم مهر 1360 در محور آبادان-ماهشهر بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسيد. مزار او در گلزار شهداي زادگاهش قرار دارد.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط