یکشنبه ۱۳۹۳/۰۶/۳۰

ايرانخواه، مديرعامل سازمان اتوبوسراني شهرداري قزوين:

چهار خط بي‌.آر.تي در قزوين راه‌اندازي‌مي‌شود

چهار خط بي‌.آر.تي در قزوين راه‌اندازي‌مي‌شود که اين خط‌ها از ميدان آزادي تا دانشگاه امام خميني (ره)، مينودر تا نسيم شمال، 22 بهمن به دانشگاه آزاد اسلامي و ترمينال به انتهاي مينودر است.

 

فارس: محمدحسن ايرانخواه، مديرعامل سازمان اتوبوسراني شهرداري قزوين و حومه گفت: چهار خط بي‌.آر.تي در قزوين راه‌اندازي‌مي‌شود که اين خط‌ها از ميدان آزادي تا دانشگاه امام خميني (ره)، مينودر تا نسيم شمال، 22 بهمن به دانشگاه آزاد اسلامي و ترمينال به انتهاي مينودر است که بايد بگويم راه‌اندازي دو خط نخست تا سال 95 و دو خط ديگر نيز تا سال 1410 در قزوين راه‌اندازي مي‌شود.
وي افزود: سال‌هاي گذشته راه‌اندازي خط بي‌.آر.تي با تمهيدات ويژه سازمان اتوبوسراني شهرداري قزوين و حومه و مجموعه مديريت شهري در دستور کار قرار گرفته است و اکنون با پيگيري‌هاي انجام شده، مجوزهاي قانوني براي راه‌اندازي اين خط در شهر قزوين کسب شده است.
وي بيان کرد: اکنون نيز طراحي راه‌اندازي دو خط بي‌.آر.تي با هدف تقويت شبکه حمل و نقل عمومي و سرويس‌دهي بهتر به شهروندان قزويني، کاهش ترافيک و آلودگي‌ هوا و زيباسازي سيماي شهري به‌زودي در شهر قزوين اجرايي مي‌شود.
مديرعامل سازمان اتوبوسراني شهرداري قزوين و حومه گفت: تاکنون 152 هزار نفر از شهروندان قزويني کارت بليط الکترونيکي شهروندي خريداري کردند.
ايرانخواه گفت: اجراي طرح کارت بليط الکترونيکي شهروند در هفت کشور اروپايي و در شهرهاي کشور از جمله مشهد و اصفهان اجرا شده و شهرداري قزوين براي اجراي اين طرح 5 ميليارد و 700 ميليون ريال هزينه کرده است تا بتواند خدمات مطلوبي را به شهروندان قزويني ارائه دهد.
اين مسوول بيان کرد: استقبال شهروندان از اجراي طرح ياد شده مطلوب بوده است و به همين دليل سرعت عملياتي شدن اين طرح در زمان کوتاهي در شهر قزوين محقق شده است.
وي گفت: تاکنون نيز 152 هزار نفر از شهروندان قزويني کارت بليط الکترونيکي شهروند خريداري کردند و مابقي شهروندان که 30 درصد هستند، اين کارت را تهيه نکردند و در پرداخت کرايه از پول نقد استفاده مي‌کنند که اين شيوه غلطي است و بايد آنان نيز اين کارت را سريع‌تر تهيه کنند.
ايرانخواه ادامه داد: هزينه هر کارت بليط الکترونيکي شهروند 5 هزار تومان است که با سوبسيد دادن مجموعه مديريت شهري، اين کارت‌ها به مبلغ 2 هزار و 500 تومان به مردم فروخته مي‌شود.
 
اين مسوول افزود: فروش کارت بليط الکترونيکي شهروند در 70 نقطه شهر تعيين شده و متقاضيان مي‌توانند اين کارت‌ها را شارژ کنند و همچنين در 50 مرکز فروشگاهي نيز اين کارت‌ها ارائه مي‌شود تا شهروندان بتوانند در اين مراکز نيز کارت تهيه کنند.
ايرانخواه ادامه داد: اکنون نرخ پرداخت کرايه اتوبوس با کارت شهروند 250 تومان و بدون کارت 350 تومان است که اين تفاوت نرخ براي اين است تا شهروندان بيشتر به تهيه کارت رغبت کنند.
وي با اشاره به مزاياي استفاده از کارت گفت: در پرداخت کرايه اتوبوس با کارت بليط الکترونيکي شهروند، ديگر راننده مسئول دريافت و پرداخت کرايه نمي‌شود و به همين دليل سرعت راندمان ارائه سرويس به مسافران را افزايش مي‌دهد و موجب رضايت بيشتر آنان مي‌شود.
وي افزود: سرعت‌بخشي به جابه‌جايي مسافران، آرامش روحي و رواني راننده و حمل و نقل سريع‌تر به شهروندان از ديگر مزاياي استفاده شهروندان قزويني کارت بليط شهروند است.
ايرانخواه بيان کرد: البته با اين مزايا هنوز شهرونداني هستند که از اين کارت استفاده نمي‌کنند که آن‌ها موجب ضايع شدن حق ديگران در ارائه خدمات حمل و نقل مي‌شوند که آن‌ها نيز بايد بر اساس حقوق شهروندي در سريع‌ترين زمان اين کارت‌ها را تهيه کنند.
اين مسوول اظهار کرد: ما در آستانه بازگشايي مدارس هستيم و بهتر است که دانش‌آموزاني که کارت بليط الکترونيکي شهروند را تهيه نکردند، سريع‌تر اقدام کنند تا جابه‌جايي آنان به سرعت انجام شود.
وي ادامه داد: سازمان اتوبوسراني شهرداري قزوين و حومه هر ساله 50 ميليون نفر مسافر با 17 خط درون‌شهري و دو خط برون‌شهري از طريق اتوبوس‌ها و با 422 دستگاه ميني‌بوس نيز 600 هزار نفر مسافر برون شهري را جابه‌جا مي‌کند.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط