سه‌شنبه ۱۳۹۳/۰۶/۰۴

حضرتي، مديرکل ميراث فرهنگي استان قزوين:

ارتقاء سطح گردشگري شهر قزوين، نيازمند مديريت متحد است

براي ارتقاء سطح گردشگري شهر قزوين، نياز به مديريت متحد و همگراي شهري بين همه دستگاه‌هاي متولي اداره شهر است.

 

محمدعلي حضرتي، مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قزوين گفت: براي ارتقاء سطح گردشگري شهر قزوين، نياز به مديريت متحد و همگراي شهري بين همه دستگاه‌هاي متولي اداره شهر است.
به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ حضرتي در دوازدهمين جلسه کارگروه قزوين+20 که با دستور جلسه بررسي گردشگري قزوين برگزار شد، با ارائه گزارشي از وضعيت گردشگري و امکانات موجود افزود: توسعه گردشگري لزوما به معناي احداث هتل‌هاي چند ستاره نيست بلکه مي‌توانيم خانه‌هاي چند ستاره داشته باشيم و مردم ميزبان گردشگران باشند.
وي بيان کرد: امروزه رويکرد گردشگري تغيير يافته و مفاهيم اساسي آن دچار تحول شده است و توجه به انسان‌ها و فرهنگ رفتاري آن‌ها بيش از آثار انساني مورد توجه گردشگري قرار گرفته است.
حضرتي ادامه داد: يکي از عوامل سرزندگي شهرها از نگاه گردشگران، شهرهاي 24 ساعته است به عبارتي شهرهايي که در شب‌ها نيز مراکز خدماتي و تفريحي فعال بوده و شادابي و امنيت را به شب‌هاي شهرها، هديه خواهد کرد.
وي گفت: براي رونق گردشگري قزوين مي‌توان از هنرمندان مطرح قزوين براي آوردن نوازندگان تراز اول کشور به شهر قزوين و اجرا در آثار تاريخي فرهنگي قزوين استفاده کرد.
حضرتي اضافه کرد:با پخش اين فيلم‌ها در پهنه جهان، آثار قزوين در يک بگراند اين اجراها ديده شده و باعث جذب گردشگر و توريست خواهد شد، مانند اجراي ياني در آکرو پليس يونان ، تاج محل، ديوارچين که باعث معرفي اين مکان‌ها به گردشگران براي جذب و بازديد آن‌ها از اين مکان‌ها گرديده و علاوه بر رونق گردشگري باعث ارتقاء بنيان‌هاي اقتصادي اين مکان‌ها و شهرهاي مرتبط به آنها گرديده است.
وي با بيان اينکه سهم ايران از بازديد گردشگران جهاني بايد از 9صدم درصد در سال 83 به 5/1درصد در سال 1404 افزايش يابد چيزي حدود 20 ميليون گردشگر گفت: در ميان کشورهاي دنيا، تنها کشوري هستيم که تراز منفي گردشگر داريم.
وي ادامه داد: از 1200 اثر تاريخي ثبت شده قزوين در حدود 900 اثر در قالب تپه هاي تاريخي است که گردشگر چنداني را جذب نخواهد کرد و جالب تر آنکه هنوز تعيين عرصه و حريم براي اين تپه هاي باستاني صورت نگرفته و به همين دليل دست غارتگران ميراث فرهنگي را بازگذاشته است.
وي تصريح کرد: برگزاري تورهاي يک روزه چندان باعث رونق گردشگري شهر نخواهد شد بلکه بايد به اسکان حداقل يک روزه آنها توجه لازم شود.
 
 

 

رونمايي از کتاب قزوين + 20

 

 
علي حسن ظاهري، رئيس کارگروه قزوين+20  نيز در اين جلسه گفت: کتاب قزوين+ 20، جهت انتشار و رونمائي در هفته قزوين در دست تدوين است و اعضاء کارگروه مي توانند نظرات خود را به دبيرخانه ارائه کنند.
وي با اشاره به ادامه بررسي موضوع گردشگري در اين کارگروه بيان کرد: حضور آقاي بهشتيان در جايگاه رياست پژوهشکده ميراث فرهنگي پتانسيل مناسبي براي شهر قزوين خواهد بود.
وي اضافه کرد: چهارده محور اولويت بندي شده مصوب در اين کارگروه براي توسعه و تحول شهر قزوين، آماده شده که در قالب يک بيانيه به مديريت شهري و مديران ارشد شهري، ارائه خواهد شد.
پايان پيام


 

تصاویر مرتبط