چهارشنبه ۱۳۹۳/۰۴/۱۸

منتظري، مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين خبر داد؛

آغاز به کار فعاليت پيمانکاران جديد خدمات شهري سازمان پسماند شهرداري قزوين

با پايان قرارداد پيمانکاران قبلي، پيمانکاران جديد خدمات شهري سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين با نگرشي متفاوت نظافت آغاز به کار کردند.

 

مجتبي منتظري، مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت: پيمانکاران جديد خدمات شهري اين سازمان با نگرش و شرايطي متفاوت از قبل شروع به کار کردند.
به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين؛ منتظري ابلاغ سياست‌هاي کلي اصل 44 ‌قانون اساسي از سوي مقام معظم رهبري در سال ‌84 را براي تمام دستگاه‌ها لازم الاجرا دانست و خاطر نشان کرد: يکي از اصلي‌ترين سياست‌هاي نظام جمهوري اسلامي ايران در چند سال گذشته اجراي اصل 44 قانون اساسي و واگذاري فعاليت ها به بخش خصوصي بوده است.
مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين با اعلام اينکه شهرداري ها به عنوان نهادهاي خدماتي و مردمي، با رعايت اصل 44 مي توانند خدمات مطلوب تري را به شهروندان ارائه کنند، افزود: اين اقدام نه تنها سطح رضايت مردمي را افزايش مي‌دهد، بلکه خدمات و فعاليت ها در شهر با سرعت و کيفيت بيشتري انجام خواهد شد.
وي در ادامه افزود: شهر قزوين به لحاظ موقعيت خاص خود بايد از خدمات با کيفيتي بهره‌مند باشد چرا‌که به نوعي يکي از شهرهاي پر تردد کشور محسوب مي‌شود بنابراين با برون‌سپاري فعاليت‌ها در بخش خدماتي به‌ خصوص خدمات شهري گام موثري در رسيدن به اين مهم برداشته خواهد شد و در همين راستا سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين براي تحقق اهداف خود در اين زمينه اقدام به تهيه و تنظيم دفترچه پيمان خدمات شهري با نگرشي متفاوت از قبل کرد.
 منتظري خاطر نشان کرد: جذب شرکت‌هاي مذکور نيز با حساسيت و دقت خاصي صورت گرفت تا مجرب ترين آنها به خدمت گرفته شوند و بهترين خدمات به شهروندان ارائه گردد.
اين مسوول با اشاره به هزينه 153 ميليارد ريالي خدمات شهري خاطر نشان کرد: از اين ميزان تقريبا 8 ميليارد ريال هزينه رفت و روب و 64ميليارد ريال هزينه جمع آوري و حمل پسماند است.
وي سرانه ساليانه رفت و  روب را 200 ميليون ريال و سرانه ساليانه جمع آوري پسماند را 160 ميليون ريال اعلام کرد و افزود: سرانه ساليانه خدمات شهري براي هر شهروند تقريبا 390 هزار ريال است و اين در حالي است که عوارض پسماند دريافتي از هر خانوار قزويني بين 90 الي 360 هزار ريال در سال مي‌باشد که براي يک خانوار 4 نفره تقريبا کمتر از يک چهارم هزينه خدمات شهري است که سازمان هزينه مي کند.
وي ادامه داد: هزينه رفت و روب يک مترمربع از معابر سطح شهر نيز روزانه 24 ريال مي‌باشد و با عنايت به موارد منقول، لزوم توجه به حفظ و نگهداري فضاي شهري و توجه به آموزش هاي تفکيک در مبداء ضرورت يافته و بايد بيشتر مورد توجه واقع گردد.
منتظري درباره نحوه تهيه دفترچه پيمان و شرايط جذب پيمانکار گفت: با عنايت به رويکرد نظارتي سازمان مديريت پسماند در راستاي واگذاري امور خدمات شهري، اين سازمان دومين تجربه واگذاري پيمان به صورت حجمي با تشکيل يک تيم از کارشناسان امر و با مطالعه قراردادهاي شهرهاي بزرگ و کلانشهر هايي که تجربه موفقي در اين باره داشته‌اند مانند تهران، تبريز، اصفهان، قم و ...و استفاده از تجربه‌هاي آن‌ها و با در نظر گرفتن شرايط بومي شهر قزوين و با صرف بيش از 4000 نفر ساعت کار کارشناسي و اصلاح تقسيم بندي نواحي خدمات شهري و تهيه لايه هاي نقشه هاي جي آي اس و اطلاعات با قيمت پايه امور خدمات شهري مانندرفت و روب، جمع آوري پسماند و ... (تهيه فهرست بهاي امورات خدمات شهري )به عنوان معدود شهرهاي پيشرو در اين امر اقدام به برگزاري مناقصه در شش ناحيه خدمات شهري کرد

 وي درپايان از شهروندان خواست با مشارکت در برنامه هاي آموزشي سازمان، حفظ و نگه‌داري فضاي شهري و مديريت صحيح بر پسماندها با داشتن شهري پاکيزه و زيبا ياريگر سازمان در ارائه هرچه بهتر خدمات رساني در سطح شهر باشند.

پايان پيام

تصاویر مرتبط