شنبه ۱۳۹۳/۰۳/۰۳

مجابي، معاون محيط زيست کشور:

اقدامات موثر شهرداري قزوين با نگاه محيط زيستي قابل تقدير است

معاون محيط زيست کشور گفت: اقدامات موثري توسط شهرداري قزوين با نگاه محيط زيستي انجام شده است.

 

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين المل شهرداري قزوين؛ سيد محمد مجابي در نشست تخصصي روساي شوراهاي اسلامي شهرداران و مديران کل حفاظت محيط زيست در ارتباط با مسير راه سبز که به ميزباني شهرداري قزوين برگزار شد؛ افزود: توسعه بوستان ملي باراجين، الزام اجراي طرح‌هاي شهري با توجيه محيط زيست، احداث سرويس‌هاي بهداشتي در شهر قزوين، دريافت گواهي ايزو 1400، تاسيس اولين صندوق محيط زيست در کشور و پرداختن به باغستان به طوري جدي در محيط زيست از جمله اقدامات شهرداري قزوين است که قابل تقدير مي باشد.
مجابي با اظهار اينکه آمادگي کامل و جدي براي ارتقاي کيفيت زندگي در تمام شهرها وجود دارد، بيان کرد: آمادگي کامل براي اجراي تفاهم‌‌نامه طرح جاده مسير راه سبز وجود دارد.
وي اظهار کرد: موضوع آلودگي محيط زيست يک موضوع فراگير است و همه شهرها به نوعي آن را لمس مي‌کنند.
اين مقام مسوول با بيان اينکه برخي از کشورها زماني که با بحران آلودگي در محيط زيست مواجه بودند، توانستند با راهکارهايي از اين بحران عبور کنند اما برخي از کشورها همچنان در اين بحران هستند، افزود: در بين اين کشورها ايران در شرايط بحران به سر مي‌برد و با مشکلات جدي محيط زيست مواجه است که متاسفانه با وجود همه مشکلات در اين بحران مانند درياچه اروميه، هنوز هم طراحي و احداث سد صورت مي‌گيرد.
معاون محيط زيست کشور ادامه داد: با وجود همه اين مشکلات در محيط زيست کشور ما در بين جنگل‌هاي ارزشمند به دنبال احداث جاده هستيم و همچنان هم اين اشتباهات در کشور ما ادامه دارد.
مجابي با بيان اينکه بحران محيط زيست در کشور رو به اصلاح است، بيان کرد: مقام معظم رهبري شش ايده اوليه براي سياست‌هاي کلان در ورود به محيط زيست به مسئولان مربوطه ابلاغ کرده است.
معاون محيط زيست کشور گفت: همچنين در کنار اين سياست‌هاي کلان، يک کميته‌اي در مجمع تشخيص نظام تشکيل شده است و دولت نيز هم برنامه‌هايي را در اين خصوص در اولويت دارد.
اين مسئول با اشاره به اينکه همه مسئولان دست به دست هم دادند تا بحران محيط زيست را در کشور برطرف کنند، ابراز کرد: اين مهم فرصت خيلي خوبي است تا اقدامات جدي براي برطرف کردن مشکلات محيط زيست شود و بايد تا زماني که چيزي را از دست نداده‌ايم جلوي تخريب آلودگي محيط زيست در کشور را بگيريم.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط