دوشنبه ۱۳۹۳/۰۲/۲۲

منتظري، مدير مطالعات سازمان ترافيك شهرداري قزوين خبر داد؛

اختصاص 23 درصد از سطح شبکه معابر شهري قزوين به شبکه پياده رو

23 درصد از سطح شبکه معابر شهري قزوين به شبکه پياده رو اختصاص دارد.

مدير واحد مطالعات، طراحي و آموزش سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري قزوين گفت: 23درصد از سطح شبکه معابرشهري قزوين به شبکه پياده رو اختصاص دارد.

به گزارش روابط عمومي سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين فرزانه منتظري افزود: در گذشته فاصله ميان مراکز اقتصادي و اجتماعي شهرها به گونه اي بود که شهروندان مي‌توانستند از يک نقطه شهر به نقطه ديگر آن را بدون اين که با مشکلي روبرو شوند با پاي پياده طي کنند.
وي اضافه کرد: با ورود وسايل نقليه موتوري به صحنه شهرها، جهت گيري شهرسازي و توسعه شهرها به سوي پاسخگويي هرچه بيشتر به نيازهاي اين وسايل نقليه سوق يافت و به عابرپياده اهميت کمتري داده شد.
اين مسئول عنوان کرد: باتوجه به بررسي هايي که روي بانک اطلاعات مربوط به مشخصات فيزيکي شبکه معابر شهر قزوين به عمل آمده است، حدود23درصد از کل سطح شبکه معابر شهري به شبکه پياده رو اختصاص دارد.
منتظري با اشاره به مزاياي سيستم پياده راه تصريح کرد: هزينه تأمين شبکه مناسب پياده روي در مقايسه با ساير وسايل نقليه ناچيز بوده و باتوجه به اين که اين نوع سيستم جزئي از فضاهاي طبيعي شهري است، جايي جداگانه اي از فضاي شهر را اشغال نمي کند.
اين مسئول خاطرنشان کرد: براي دست يابي به موارد مذکور باتوجه به مطالعات صورت گرفته و مطالعات جامع حمل و نقل شهر قزوين و مصوبات شوراي ترافيک شهرستان قزوين درخصوص اجراي طرح پياده راه در سطح شهر قزوين، اين سازمان اقدام به برگزار جلسات هم انديشي کرده است.
مدير واحد مطالعات، طراحي و آموزش سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري قزوين بيان کرد: باتوجه به ضرورت اطلاع رساني در اين خصوص، نشستي با مسئولان حوزه ترافيک شهرداري قزوين، روابط عمومي، مسئول نشريه پيام شهر و مسئول راديو شهر برگزار شد و موانع اجراي طرح پياده راه و راهکارهاي موردنياز براي رفع اين مشکلات مورد بررسي قرار گرفت.
منتظري گفت: در راستاي اطلاع رساني مطلوب اين اجراي اين طرح به شهروندان، ارسال پيامک، چاپ و نصب بنر، ساخت تيزر تبليغاتي، چاپ تراکت و اطلاع رساني از طريق رسانه هاي استان پيشنهاد شد.
وي يادآور شد: مقرر شد همزمان با اجراي اين طرح در سطح شهر قزوين در راستاي جلب مشارکت مردمي، پيشنهادات فوق اجرايي شود.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط