یکشنبه ۱۳۹۳/۰۲/۲۱

حسيني، نماينده قزوين:

شوراها و شهرداري ها بايد به مساجد اهميت دهند

شوراي اسلامي شهر و شهرداري بايد به مساجد به عنوان کانون هاي فرهنگي در شهر اهميت بيشتري دهند.

 

حجت‌الاسلام سيدمرتضي حسيني نماينده مردم قزوين در مجلس گفت: شوراي اسلامي شهر و شهرداري بايد به مساجد به عنوان کانون هاي فرهنگي در شهر اهميت بيشتري دهند.
حسيني ديشب در نشست اعضاي ادواري شوراي اسلامي شهر قزوين افزود: شهرسازي اسلامي و ايراني با همفکري و تفکر فرهنگي مهندسان قزويني در شهر قزوين محقق مي شود.
وي با اظهار اينکه  8 هزار مهندس در قزوين است، تصريح کرد: متأسفانه آنان تاکنون نتوانسته‌اند، فرهنگي ايراني و اسلامي را در شهرسازي و ساختمان‌سازي طراحي کنند.
عضو کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر اينکه همه مسئول وضعيت فعلي فرهنگي اند، افزود: مهندسان براي شهرسازي اسلامي منطبق با فرهنگ ايراني بايد در ابتدا از فکر فرهنگي مناسب برخوردار باشند تا بتوانند اين مهم را محقق کنند.
حسيني با اظهار اينکه در دوره صفويه و قاجاريه، ساختمان‌هايي با نماد فرهنگ اسلامي در قزوين بنا شده است، افزود: متأسفانه امروز شهرسازي اين شهر هيچ شباهتي به فرهنگ اسلامي ندارند .
وي به شهرک مهرگان قزوين اشاره کرد و گفت: مهندسان در ساخت اين شهرک به فرهنگ اسلامي توجهي نکردند و در آينده مشکلات متعدي در اين شهر خواهيم داشت..

 

تصاویر مرتبط