سه‌شنبه ۱۳۹۳/۰۲/۱۶

خواهر شهيد کياني:

شهيد با وضو لباس سپاه مي‌پوشيد

جمعي از مديران شهري قزوين با خانواده شهيد براتعلي کياني انبوهي ديدار و گفتگو کردند.

 

پدر شهيد "براتعلي کياني انبوهي" در ديدار جمعي از مديران شهري گفت: شهيد هم دوره شهيد همت و با شهيد چمران هم سنگر بود.
وي با اظهار اينکه مهمترين دغدغه ما مشکلات مالي است و الان مستاجر هستيم ، افزود: همسر شهيد جدا زندگي مي کند، ازدواج هم نکرده است.
مادر شهيد براتعلي کياني انبوهي گفت: 6 پسر داشتم که يکي شهيد شد دو تاي ديگر تصادف کردند و به رحمت خدا رفتند و يکي از پسر هايم در سپاه پاسداران و دو تاي ديگر در بازار مشغول به کارند.
اين مادر شهيد افزود: در سربازي بود که اولين دخترش هم به دنيا آمد و بعد از خدمت سربازي داوطلبانه به جبهه رفت  و در جبهه دختر ديگرش هم به دنيا آمد و که اکنون يکي پرستار است و ديگري در صنعت و معدن مشغول به کار است و دختر هايش هم ازدواج کرده اند .
وي بيان کرد: زماني که به جبهه اعزام شد دو فرزند داشت که يکي از آنها شير خوار بود و همه هدفش خدمت به نظام جمهوري اسلامي بود ما هم خواستيم با فرستادن ايشان قدمي براي مملکت برداريم . از طفوليت به تهران رفت به تحصيل پرداخت و از همان جا هم اعزام شد .
خواهر شهيد نيز گفت: روز اولي که لباس سپاه را به خانه آورد اجازه نمي داد کسي بدون وضو به آن دست بزند .خودش هم با وضو لباس نظام را به تن مي کرد .
گفتني است؛ در اين ديدار حقايق پور رئيس بنياد شهيد شهرستان قزوين، اللهياري مشاور امور ايثارگران شهرداري قزوين و شفيعي، مدير فني پسماند، خلج روابط عمومي زيباسازي موسوي روابط عمومي سازمان پسماند حضور داشتند.
شايان ذکر است؛ براتعلي کياني‌انبوهي، هفتم فروردين1339 در روستاي انبوه رودبار از توابع شهر قزوين به دنيا آمد. پدرش ذوالفقار، کشاورز بود و مادرش زينب نام داشت. تا پايان دوره متوسطه در رشته رياضي درس خواند و ديپلم گرفت. سال 358 ازدواج کرد و صاحب دو دختر شد. به عنوان پاسدار در جبهه حضور يافت. دهم اسفند 1362 با سمت بي‌سيم‌چي در دشت‌آزادگان بر اثر اصابت ترکش به سر و سينه، شهيد شد. مزار او در گلزار شهداي شهر زادگاهش واقع است.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط