شنبه ۱۳۹۲/۱۲/۱۷

نصرتي، شهردار قزوين؛

شهر قزوين، چهارمين حرم اهل بيت(ع) در کشور است

با وجود امامزاده حسين(ع)، بقعه متبرکه چهار انبياء و ساير اماکن مذهبي شهر قزوين و عنوان پايتخت خوشنويسي، مي‌توان قزوين را به قطب گردشگري مذهبي تبديل کرد چراکه شهر قزوين چهارمين شهر اهل بيت(ع) است.

 

شهردار قزوين گفت: با وجود امامزاده حسين(ع)، بقعه متبرکه چهار انبياء و ساير اماکن مذهبي شهر قزوين و عنوان پايتخت خوشنويسي، مي‌توان قزوين را به قطب گردشگري مذهبي تبديل کرد چراکه شهر قزوين چهارمين شهر اهل بيت(ع) است.
مسعود نصرتي با بيان اينکه قزوين ويژگي‌هاي بسياري دارد که مي‌توان گردشگري مذهبي را در آن توسعه داد، افزود: براي تحول در شهر قزوين نياز داريم که گردشگري در اين شهر رونق پيدا کند تا اقتصاد شهر متحول شود.
وي با تصريح اينکه مديران شهري به اين نتيجه رسيدند که قزوين ظرفيت‌هاي متعددي در بحث گردشگري دارد، بيان کرد: در سه سفر هيات دولت به قزوين، قزوين به دليل داشتن دو آبگرم، منطقه اوان، کامان و زرشک و بوستان ملي باراجين، 5 عنوان نمونه گردشگري را کسب کرده است که بايد از اين عناوين بهترين استفاده را براي توسعه گردشگري در اين شهر استفاده کرد.
نصرتي با اظهار اينکه براي توسعه گردشگري در اين شهر زمينه‌هاي اوليه وجود دارد، گفت: موقعيت جغرافيايي قزوين و عبور سالانه 150هزار نفر از قزوين از ويژگي‌هاي شهر قزوين است که تاکنون بهره‌برداري خوبي از اين ظرفيت نشده است.
شهردار قزوين ادامه داد: معرفي درست و تبليغات مناسب از ظرفيتهاي شهر قزوين تاکنون به خوبي صورت نگرفته است اما از اکنون مي‌خواهيم اين معرفي به درستي صورت گيرد.
اين مقام مسوول با تصريح اينکه ما بايد به دنبال معرفي درست شهر قزوين باشيم، افزود: در کنار آثار متعددي که در شهر قزوين وجود دارد نداشتن هتل مناسب از ضعف هاي اين شهر براي جذب گردشگر است که مديريت شهري به اين موضوع پرداخته است و اکنون 5 هتل در شهر قزوين در حال احداث مي‌باشد.
وي بيان کرد: با توجه به امکانات شهر قزوين گردشگران براي بازديد از اماکن تاريخي به شهر قزوين قصد سفر نمي کنند و بر اين اساس بايد بتوانيم زيرساخت هاي جذب گردشگر را در اين شهر فراهم کنيم.
اين مقام مسوول در ادامه با اظهار اينکه مديريت شهري در مسيري حرکت مي‌کند که گردشگري مذهبي را در اين شهر توسعه دهد، افزود: اميدواريم بتوانيم فرصت هاي خوبي را براي توسعه گردشگري مذهبي ايجاد کنيم و قزوين را به قطب گردشگري مذهبي تبديل کنيم.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط