پنجشنبه ۱۳۹۲/۱۲/۰۱

حق‌لطفي، معاون شهردار قزوين:

هزينه‌هاي توليد آسفالت بايد با استفاده از تکنولوژي‌ روز کاهش يابد

بايد با استفاده از تکنولوژي‌ روز به طور منطقي هزينه‌هاي توليد آسفالت را کاهش و کيفيت آن را افزايش دهيم.

 

معاون عمراني شهرداري قزوين گفت: بايد با استفاده از تکنولوژي‌ روز به طور منطقي هزينه‌هاي توليد آسفالت را کاهش و کيفيت آن  را افزايش دهيم.  
به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ مسعود حق‌لطفي در نشست تخصصي فرآيند توليد آسفالت و بتن غلطکي که به ميزباني سازمان عمران شهرداري قزوين برگزار شد، افزود: اجراي هدفمند کردن يارانه‌ها تاثير مستقيمي در افزايش قيمت قير داشت و اجراي فاز دوم هدفمند کردن يارانه‌ها نيز دوباره باعث افزايش قيمت قير خواهد شد بر اين اساس بايد استفاده بهينه از محصولات توليد آسفالت داشته باشيم.
وي بيان کرد: موضوع استفاده از رويه‌هاي فشرده بتني چند سالي است که در کشور آغاز شده است و ترويج اين مهم به طور کامل زمان‌بر  مي‌باشد.
حق لطفي افزود: بايد تلاش شود تا با وضعيت موجود افزايش قيمت‌ها توان علمي کارشناسان در اين زمينه بالا رود تا بتوانيم به طور منطقي هزينه‌هاي توليد آسفالت را کاهش و کيفيت را افزايش دهيم.
وي با اشاره به فعاليت سازمان عمران شهرداري قزوين گفت: سازمان عمران سازماني مستقل و درآمدزا است و اساسي‌ترين اقدامات شهر که زيرسازي و بهسازي شهر مي‌باشد توسط اين سازمان انجام مي‌شود.
علمي، مدير عامل سازمان عمران شهرداري قزوين:
افزايش کيفيت منجر به کاهش هزينه‌هاي توليد آسفالت مي‌شود
در ادامه سيد محمد علمي، مديرعامل سازمان عمران شهرداري قزوين گفت: سازمان عمران شهرداري قزوين در سال 1384 و با هدف انجام فعاليت‌هاي عمراني، خدماتي، توليد شامل خريد مواد اوليه و فروش توليدات، بازرگاني و تهيه و تأمين نيازمندي‌هاي عمومي شهر و شهرداري با گرايش درآمدزائي و ارتباط با وظايف عمراني و محوله به شهرداري و سازمان تشكيل شده است.
وي افزود: با توجه به وظايف سازمان عمران، اين سازمان بازوي اجرايي قدرتمند شهرداري قزوين است.
اين مسوول بيان کرد: اين سازمان با توجه به وظايف و اهداف خود آمادگي مشارکت در اجراي پروژههاي عمراني ساير شهرداري‌ها و موسسات دولتي دارد.
وي ظرفيت توليد کارخانه آسفالت را 360تن بر ساعت در اين سازمان عنوان و بيان کرد: يکي از اهداف اين مجموعه در توليد آسفالت کاهش هزينه‌ها و افزايش بهره‌وري است.
علمي گفت: افزايش کيفيت در توليد آسفالت تاثير مستقيم بر کاهش هزينه ها دارد و در اين راستا بايد فعاليت کنيم.
در ادامه خطيبي مديرعامل موسسه توسعه رويه‌هاي بتني ايرانيان گفت: با بازديدهاي که از احداث تقاطع هاي غيرهمسطح شهرداري قزوين صورت گرفته است شهرداري قزوين توانسته  تقاطع هاي غيرهمسطح با کيفيت و با قيمت مناسب احداث کند.
وي در ادامه به موضوع رويه‌هاي فشرده بتني اشاره و بيان کرد: از رويه هاي فشرده بتني 60 سال است که در خارج کشور استفاده مي‌شود و در داخل ايران اين مهم در حال انجام است.
وي در ادامه به مقايسه رويه‌هاي حاوي مواد شيمياي، مقايسه کارايي بتن‌ها و کاربرد رويه‌هاي فشرده بتني در خارج و داخل ايران پرداخت.
عقيل قديمي مدير پخش قير و آسفالت مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي به موضوع وضعيت آسفالت در کشور پرداخت و گفت: با توجه به افزايش قيمت‌ها و کاهش اعتبارات بايد به سمتي حرکت کنيم که از شيوه‌هاي جديد و کم هزينه براي توليد آسفالت استفاده کنيم.
وي افزود: بايد آسفالت به گونه‌اي انجام شود که عمر آن طولاني باشد و تعميرات کمتري داشته باشد.
همچنين صادق ميري مديرعامل موسسه تحقيقاتي پليمر قيري لارينگام به تشريح موضوع پليمر اصلاح کننده قير در سخنراني خود پرداخت.
در ادامه نيز نوحي مديرعامل شرکت توزين گر در خصوص کليات علم توليد آسفالت، ربيعي مدير طراحي مهندسي در خصوص پروسه عملکرد کارخانه آسفالت و سيامک حکيمي طراح سيستم اتوماسيون و مدير فني واحد برق در خصوص سيستم‌هاي اتوماسيون کنترل دستگاه‌هاي توليد آسفالت به سخنراني پرداختند.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط