دوشنبه ۱۳۹۲/۱۱/۲۸

ميزاني، مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري قزوين:

اساسنامه ويژگي‎هاي شهر اسلامي تهيه مي‌شود

برگزاري دهمين همايش شهر و سيماي شهري و پنجمين همايش ملي توسعه شهري با عنوان منظر تاريخي و فرهنگي شهر اسلامي آغاز نقطه عطفي در جهت ايجاد تحول در روند اجرايي پروژه‌هاي شهري با در نظر گرفتن ويژگي‌هاي شهر اسلامي است.

 

مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري قزوين گفت: ارتقاي سطح دانش و معلومات مهندسين متخصصين و دست‌اندرکاران در حوزه شهرسازي و معماري با استفاده از دانش و تجربه اساتيد برجسته کشوري از دستاوردهاي برگزاري دهمين همايش شهر و سيماي شهري و پنجمين همايش ملي توسعه شهري با عنوان منظر تاريخي و فرهنگي شهر اسلامي خواهد بود.
به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ سعيد ميزاني با اشاره به دستاوردهاي احتمالي برگزاري دهمين همايش شهر و سيماي شهري و پنجمين همايش ملي توسعه شهري با عنوان منظر تاريخي و فرهنگي شهر اسلامي افزود: تهيه و تنظيم اساسنامه رعايت ملاحظات و ويژگي‌هاي شهر اسلامي با امضاي کليه مهندسان حاضر در همايش و آغاز نقطه عطفي در جهت ايجاد تحول در روند اجرايي پروژه‌هاي شهري با در نظر گرفتن ويژگي‌هاي شهر اسلامي از ديگر دستاوردهاي برگزاري همايش امسال است.
وي بيان کرد: شناخت بيشتر و شفاف کردن ويژگي‌هاي شهر اسلامي از نظر تاريخي و فرهنگي از ديگر دستاوردهاي اين همايش خواهد بود.
ميزاني گذشت يک دهه از برگزاري اولين همايش سيما و منظر شهري از سال 1381 تاکنون را از دلايل اهميت تداوم برگزاري همايش شهر و سيماي شهري دانست و افزود: مقارن بودن برگزاري همايش با روز پنجم اسفند روز مهندس، برگزاري همايش توسط شهرداري قزوين با همکاري استانداري قزوين، سازمان نظام مهندسي ساختمان استان قزوين و سازمان بسيج مهندسين، حضور حاج آقا قرائتي و دکتر ولايتي و جمعي از اساتيد برجسته کشور به عنوان سخنرانان اصلي و برگزاري همايش با حضور حدود هزار نفر از مهندسين کشور از ويژگي‌هاي برگزاري دهمين همايش شهر و سيماي شهري و پنجمين همايش ملي توسعه شهري است.
وي دعوت از سفراي کشورهاي اسلامي و اساتيد برجسته کشوري و وزير راه وشهرسازي و تاکيد بر منظر تاريخي- فرهنگي شهر اسلامي که از مباحث مهم معماري امروز و مورد تاکيد مقام معظم رهبري است را از ديگر ويژگي‌هاي برگزاري دهمين همايش شهر و سيماي شهري و پنجمين همايش ملي توسعه شهري در سال جاري عنوان کرد.
وي به نقش سازمان زيباسازي در برگزاري اين همايش اشاره و بيان کرد: اين سازمان در برگزاري بهتر اين همايش تلاش خواهد کرد تا از تمام توان خود استفاده کند.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط