پنجشنبه ۱۳۹۲/۱۱/۲۴

چمران، رئيس شوراي عالي استان ها:

فلسفه شوراها براي خدمت مستقيم به مردم است

نشست ويژه رئيس شوراي عالي استان ها با حضور امام جمعه قزوين، استاندار، نماينده مجلس و معاونين استاندار، شهردار و رئيس و اعضاي شوراي شهر و جمعي از مديران استاني و شهري در سالن مفاخر شهر قزوين برگزار شد.

 

مهدي چمران، رئيس شوراي عالي استان ها گفت: فلسفه شوراها براي خدمت و تعامل مستقيم با مردم است و بايد گفت شوراها خط مقدم ارتباط دولت با شهروندان به شمار مي رود.
چمران افزود: تنظيم مسايل اجرايي کشور با حضور مردم ارزشمند است چون اصل مردم هستند و خداوند متعال خدمت به خلق را را جزو ارزنده ترين کارها مي داند.
وي با اعلام اينکه براساس آخرين آمارها 71 درصد مردم ايران شهرنشين هستند افزود: در 25 هزار روستا در کشور شوراي روستا وجود دارد که نعمت بزرگي است که نتوانسته ايم به آنها به درستي بپردازيم.
عضو شوراي شهر تهران با اظهار اينکه حرکت جمعيت روستاها به شهرها موجب بروز انواع مشکلات سياسي-اقتصادي ، نابساماني و ناهنجاري هاي اجتماعي است، تصريح کرد: در اين بين بايد به شوراي روستاها توجه بيشتري شود و استانداران ،فرمانداران و بخشداران در ارتقاي جايگاه شوراي روستاها بايد همت بيشتري کنند.
رئيس شوراي عالي استان ها اظهار کرد: با توجه به فقدان درامدهاي پايدار شهرداري ها اخذ درآمدها در حال افول است و اين امکان که شهرداري ها در سال آتي با مشکل مواجه شوند بسيار است.
چمران با اشاره به ديدگاه خوب رئيس جمهور و وزير کشور و وزير راه و شهرسازي گفت: اميدا است دولت جديد همکاري نزرديکي با شوراها داشته باشد.
روزبه، استاندار قزوين:
قزوين مي خواهد در ارايه مدل موفق شهر اسلامي پيشتاز باشد
مرتضي روزبه، استاندار قزوين نيز در اين جلسه گفت: تعامل شوراهاي اسلامي شهر و روستاها با دستگاه هاي اجرايي بايد بيشتر شود و ارتباطات بايد مبتي بر جايگاه هاي واقعي باشد.
روزبه بيان کرد: شهردار قزوين را مشاور استاندار انتخاب کرديم تا از توانمندي هايش در حوزه مديريت شهري استفاده کنيم.
وي افزود: با توجه به جابجايي جمعيت روستايي به شهري توجه به ابعاد مديريت شهري مهم است.
اين مقام ارشد اجرايي استان بيان کرد: قزوين با استقرار دبيرخانه دائمي مجمع شهرهاي اسلامي مي خواهد در ارايه الگوهاي و مدل موفق شهر اسلامي پيشتاز باشد.

 

تصاویر مرتبط