سه‌شنبه ۱۳۹۲/۱۱/۰۸

دکتر ابتکار، معاون رييس جمهور:

قزوين استاني پيشگام در مسائل اجتماعي محيط زيستي است

قزوين استاني پيشگام و پيشتاز در پرداختن به مسائل اجتماعي، علمي ، بهداشتي و محيط زيستي است و تلاش دست اندرکاران برگزاري اجلاس مجمع جهاني شهر اسلامي قابل تقدير است .

 

دکتر معصومه ابتکار، معاون رييس جمهور و رييس سازمان حفاظت ميحط زيست گفت: قزوين استاني پيشگام و پيشتاز در پرداختن به مسائل اجتماعي، علمي ، بهداشتي و محيط زيستي است و تلاش دست اندرکاران برگزاري اجلاس مجمع جهاني شهر اسلامي قابل تقدير است.
معصومه ابتکار در آيين امضاي تفاهم نامه همکاري مجمع جهاني شهر اسلامي با سازمان حفاظت محيط زيست افزود: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي در راستاي داشتن شهرهاي با شاخص هاي اسلامي کم کار شده است و شهر هاي ايران از هنر و معماري و معنويت و اخلاق اسلامي فاصله دارد و براي رسيدن به شهر قابل زيست با معيار هاي اسلامي و ارزشي بايد تلاش جدي به خرج داد.
رييس سازمان حفاظت محيط زيست تاکيد کرد: بايد تجربيات گذشته شهرسازي را مورد نقد و بررسي قرارگيرد و به سمت ايجاد شهرهايي با جلوه هاي هنر و معنويات و الهام بخش برويم.
وي گفت : شهرطيب بايد شاخص والگوي شهر سالم که داراي آب سالم ، خاک سالم و هواي سالم و قابل زيست باشد و در فرهنگ ايران و اسلامي ما همواره براين موضع تاکيد جدي شده است .
ابتکار بحث مساجد سازگار با محيط زيست را قابل پيگيري دانست و گفت: مساجد سازگار با محيط زيست داراي شاخص هاي زيست محيطي پاک و الگوي مصرف انرژِي، آب، بازيافت و پسماند است و بايد به گونه اي باشد که عناصر طبيعت در مسجد زنده و پايدار باشد.
معاون رييس جمهور مسجد را کانون آشتي انسان با محيط زيست و طبيعت توصيف کرد و گفت: مساجد بايد الگوي زيبا و جذاب براي نسل جوان و داراي شاخص هاي هنر اسلامي ايران ومعنوي باشد.
رييس سازمان حفاظت محيط زيست ابراز اميدواري کرد تحولاتي که به عنوان شهر اسلامي در قزوين رخ خواهد داد الگويي براي ساير شهرهاي ايران، علي الخصوص شهرهاي بزرگ و همچنين براي ساير کشورهاي مسلمان و اسلامي در جهان باشد.

 

تصاویر مرتبط