شنبه ۱۳۹۲/۱۱/۰۵

روزبه، استاندار قزوين:

زمينه همکاري استان قزوين با کشور پرتغال ايجاد مي‌شود

حضور هيئت دانشگاهي و تجاري کشور پرتغال در استان قزوين مقدمه فعاليت‌هاي گسترده در زمينه‌هاي مختلف خواهد بود.

 

استاندار قزوين گفت: حضور هيئت دانشگاهي و تجاري کشور پرتغال در استان قزوين مقدمه فعاليت‌هاي گسترده در زمينه‌هاي مختلف خواهد بود.
به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ مرتضي روزبه در ديدار با هيئت دانشگاهي و تجاري کشور پرتغال که به همت شهردار قزوين در اين استان حضور داشتند، افزود: استان قزوين از پتانسيل‌هاي فراواني در همه زمينه‌ها برخوردار است و شناخت هيئت دانشگاهي و تجاري کشور پرتغال از اين پتانسيل‌ها باعث همکاري گسترده با شهر قزوين خواهد شد.
روزبه افزود: دولت ايران خوشبختانه هميشه در تلاش است تا سرمايه گذار خصوصي جذب و از اين بخش حمايت کند.
وي بيان کرد: در استان قزوين در همه زمينهها بخش خصوصي در کنار بخش دولتي فعاليت مي‌کند.
اين مقام مسوول گفت: قزوين به دليل توانمندي‌ها و پتاسيل‌هاي خود توانست امسال ميزبان اولين اجلاس مجمع جهاني باشد و دبيرخانه اين مجمع طبق توافقات بر عهده اين شهر است.
وي بيان کرد: استان قزوين يکي از مهم‌ترين استان‌هاي کشور است که داراي فرهنگ و تاريخ غني مي‌باشد.
استاندار قزوين افزود: استان قزوين در گذشته يکي از مراکز مهم جاده ابريشم محسوب مي‌شد و در دوره صفويه پايتخت کشور ايران بود.
روزبه با بيان اينکه قزوين همواره در طول تاريخ منشا تحولات اساسي بوده است، گفت: هم اکنون در آستانه 35 سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي هستيم و استان قزوين نقش مهمي در اين پيروزي داشت.
استاندار قزوين با اشاره به ويژگي‌هاي شهر قزوين در زمينه‌هاي اقتصادي، کشاورزي و دانشگاهي گفت: در استان قزوين 120هزار دانشجو تحصيل مي‌کنند که اين آمار 10درصد جمعيت استان قزوين است و به دليل موقعيت مهم دانشگاه بين المللي امام خميني (ره) در اين شهر تاسيس شده است.
وي با بيان اينکه استان قزوين داراي آثار تاريخي مهم و متعد است، افزود: برخي از آثار تاريخي شهر قزوين شهرت جهاني دارند.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط