پنجشنبه ۱۳۹۲/۱۰/۱۹

برزگر ابراهيمي، معاون اجرايي سپاه استان قزوين:

همه زندگي مادي و معنوي خود را مديون شهدا و ايثارگران هستند

معاون اجرايي سپاه استان قزوين، فرج اله فصيحي رامندي عضو شوراي اسلامي شهر قزوين و مشاور ايثارگران شهرداري قزوين با خانواده شهيد"امير عسگري" ديدار و گفتگو کردند.

 

معاون اجرايي سپاه استان قزوين در اين ديدار صميمي گفت: سرکشي به خانواده شهدا يک وطيفه است و اين حداقل کاري است که مي‌‏‌‌‏‌توانيم انجام دهيم که ثمراتش بسيار پسنديده است.
به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ سرهنگ عباس برزگر ابراهيمي افزود: همه ما زندگي مادي و معنوي خود را مديون شهدا و ايثارگران هستيم، لذا هر کسي و در هر موقعيتي امروز نسبت به اين قشر عزيز وظيفه دارد.
وي گفت: شهدا چشم و چراغ اين کشورند و افتخار ما اين است که خدمتگزار شهدا و خانواده‌هاي محترم ايشان هستيم.
با الگو گرفتن از عملکرد شهدا در جهت رسيدن به کمالات معنوي گام برداشت
فرج‌اله فصيحي رامندي، از فرماندهان دفاع مقدس و عضو شوراي اسلامي شهر قزوين نيز گفت: بايد با الگو گرفتن از عملکرد شهدا و عمل به وصاياي امام(ره) در جهت رسيدن به کمالات معنوي گام برداشت.
وي گفت: شهدا در مسير تکامل ارزشهاي انساني گام برداشته و اين امر اهميت حرکت اين عزيزان را نمايان تر مي‌کند.
عضو شوراي شهر قزوين با اشاره به ضرورت توجه به خانواده‌هاي گرانقدر شهدا و ايثارگران افزود: زنده نگه داشتن ياد شهدا زنده نگه داشتن خوبي‌ها است و از اين حيث ضروري است تا رشادت‌ها و پايداري هاي اين قشر براي نسل جوان بازگو شود.
فصيحي رامندي تصريح کرد: بايد فرهنگ ايثار و شهادت طلبي ترويج داده شده و در جامعه نهادينه شود.
راه شهدا فراموش شدني نيست
عباس عسگري، برادر شهيد امير عسگري نيز در اين ديدار گفت: راه شهدا فراموش شدني نيست.
عسگري با بيان خاطره اي از برادر شهيدش گفت: امير متولد 48 بود و براي اينکه بيايد جبهه رفت کپي شناسنامه اش را 46 کرد تا به جبهه آمد و حدود 5 ماه باهم کردستان بوديم بعد ايشان رفت سپاه و پاسدار وظيفه شد.
وي ادامه داد: در عمليات والفجر مسئول لجستيک بود که در جاده با گلوله ماشينشان مورد اصابت قرار گرفت که ماشين شان به ته دره سقوط کرد و امير شهيد شد.
وي ادامه داد: امير به شوخي و جدي به مادرم مي گفت آنقدر به جبهه مي روم تا شهيد شوم تا شماها به مکه برويد چون مادرم آرزوي زيارت مکه را داشت بعد از 2 سال از شهادتش مادرم به مکه مشرف شدند.
شايان ذکر است؛ امير عسگري يکم فروردين 1348در روستاي اسلام‌آباد از توابع شهر قزوين به دنيا آمد. پدرش ارسلان، کمک‌راننده بود و مادرش زهرا نام داشت  تا دوم راهنمايي درس خواند. به عنوان پاسدار وظيفه در جبهه حضور يافت. پانزدهم خرداد 1367 با سمت نيروي واحد تدارکات در اسلام‌ آبادغرب به شهادت رسيد. مزار او در گلزار شهداي شهر زادگاهش واقع است.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط