یکشنبه ۱۳۹۲/۰۹/۲۴

همداني، معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين:

پر ترافيک‌ترين تقاطع شهر قزوين، چهار راه وليعصر (عج) است

پر ترافيک‌ترين تقاطع شهر قزوين، چهارراه وليعصر (عج) با حداکثر 76هزار تردد خودرو در روز است.

 

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين گفت: پر ترافيک‌ترين تقاطع شهر قزوين، چهارراه وليعصر (عج) با حداکثر 76هزار تردد خودرو در روز است و بر اين اساس بايد برنامه‌ريزي‌هاي مناسبي براي کاهش ترافيک اين تقاطع صورت گيرد.
به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ سيد مهدي يدي همداني افزود:هم اکنون  134دوربين نظارت تصويري در 60 تقاطع، 8 جايگاه CNG، 6 پايانه و ايستگاه اصلي حمل و نقل عمومي در مرکز کنترل ترافيک وجود دارد و اين آمار با تعداد دوربين‌هاي نظارت تصويري در کلان شهرها همچون مشهد و اصفهان برابر است.
همداني با بيان اينکه تعداد کل دوربين‌هاي ثبت تخلف سرعت 16 دستگاه در 7 معبر حادثه خيز است، افزود: بعد از شهر تهران، در قزوين بيشترين دوربين‌هاي ثبت تخلف نصب شده است.
اين مقام مسوول افزود: در شهر قزوين دوربين‌هاي ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز 7 دستگاه در 3 تقاطع و دوربين‌هاي ثبت تخلف ورود به مسير ويژه اتوبوس 2 دستگاه مي‌باشد.
معاون شهردار قزوين طول شبکه فيبر نوري اختصاصي مرکز کنترل ترافيک را 35 کيلومتر دانست و گفت: بعد از شرکت مخابرات، مرکز کنترل ترافيک دومين مجموعه اي است که بيشترين طول شبکه فيبر نوري دارد.
وي بيان کرد: تعداد تقاطع‌هاي متصل به سامانه مديريت يکپارچه چراغ هاي راهنمايي هوشمند (SCATS) 10 تقاطع است که تا پايان سال به 14تقاطع خواهد رسيد.
همداني افزود: در سال جاري متوسط تعداد وقايع ثبت شده روزانه در نرم افزار ثبت وقايع  50 مورد بوده است.
اين مقام مسوول متوسط سرعت خودروهاي متخلف در معابر داراي دوربين را 84 کيلومتر در ساعت عنوان و بيان کرد: اين آمار قبل از نصب دوربين‌ها 106 کيلومتر در ساعت بود.
معاون شهردار قزوين تعداد جريمه صادر شده توسط پليس در مرکز کنترل ترافيک با استفاده از از سامانه نظارت تصويري از ابتداي سال جاري را 25هزار و 500 فقره دانست و گفت: از اين تعداد 40درصد آن براي شهروندان به درب منازل پست شده است
پايان پيام

 

 

تصاویر مرتبط