شنبه ۱۳۹۲/۰۹/۲۳

موسوي، قائم مقام دبيرخانه شهرداري هاي کلانشهرهاي کشور:

استفاده از مستندات قانوني براي دفاع از حقوق شهرداري ضروري است

استفاده از مستندات قانوني و تقويت اطلاعات مديران در اين زمينه براي دفاع از حقوق شهرداري ضروري است.

 

سيد جعفر موسوي قائم مقام دبيرخانه شهرداري کلانشهرهاي کشور در جلسه اي مشترک با مديران عامل سازمان ها، مديران مالي و حقوقي شهرداري با تأكيد بر اين مطلب عنوان کرد: وحدت رويه ايجاد شده در ديوان عدالت اداري مبني بر مشموليت ماليات بر عملکرد سازمان ها و مؤسسات باعث شد تا کارگروه تخصصي شهرداري ها در اين ديوان از حقوق شهرداري ها دفاع کند.
موسوي به تفاوت ميان عملکرد سازمان ها و مؤسسات اشاره و عنوان کرد: ساختار و ماهيت سازمان ها، مؤسسات و شرکت ها در قانون شهرداري متفاوت بوده و رويکرد اصلي مؤسسات و شرکت ها بر خلاف سازمان ها سودآوري است که قانونگذار بايد اين تفاوت را در ماليات بر عملکرد اتخاذ کند.
وي با بيان اين مطلب که اين تفاوت ميتواند زمينه عدم مشموليت شهرداري ها را ايجاد کند، تصريح کرد: در جلسه کارگروه تخصصي شهرداري ها و ديوان عدالت اداري اين تفاوت در ساختار و ماهيت مورد دفاع قرار گرفت که اميد است رأي عدم مشموليت ماليات بر عملکرد سازمان ها از طرف اين ديوان صادر شود.
قائم مقام دبيرخانه شهرداري کلانشهر هاي کشور افزود: عوارضي که شهرداري براي خدمات به شهروندان، از آنان در يافت مي کند هزينه مورد قبول مالياتي است. همچنين شهرداري ها ميتوانند با ايجاد شرکت ها و مؤسسات وابسته به خود و نيز استفاده از چندين خير و معتمد در بافت فرسوده و توسعه معابر و فعاليت هاي ديگر، از آنها بهره مند شوند.
محسن اسفندياري مديرعامل سازمان آمار و فناوري اطلاعات شهرداري نيز در حاشيه اين جلسه گفت: تعيين الگوي استاندارد در سيستم مالي و استفاده از مسائل حقوقي در تعيين آن مورد توجه مسئولان کشوري است و قزوين به عنوان شهري با جمعيت و وسعت متوسط مي تواند پايلوت اين موضوع باشد و پس از تعيين استاندارد، تجربيات خود را به ديگر شهرهاي كشور انتقال دهند.
اسفندياري با اشاره به اين مطلب که در سه سال گذشته، شهرداري اقدامات خوبي در اين زمينه انجام داده است، گفت: سازمان هاي شهرداري بر اساس ساختار کاري تعهدي و بازرگاني دفاتر قانوني خود را تکميل مي کنند و به دارايي ارائه مي دهند که بر مبناي آن، ماليات در نظر گرفته مي شود.
وي با بيان اين مطلب که شهرداري نسبت به بسياري از شهرها در اين زمينه پيشرفت خوبي داشته است، عنوان کرد: ارائه اين ظرفيت ها و دستاورد ها در سطح کلان کشور و نيز نزديکي به پايتخت موجب مطرح شدن شهرداري قزوين در کشور مي شود و مي تواند علاوه بر جذب بودجه وزارت کشور، فعاليت هاي خود را نيز گسترش دهد.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط