یکشنبه ۱۳۹۲/۰۹/۱۷

سازمان آتش نشاني شهرداري قزوين برگزار كرد؛

كارگاه آموزشي مقابله با حريق در ساختمان‌هاي بلند

با برگزاري كارگاه آموزشي، آتش نشانان شهرداري قزوين چگونگي عمليات امداد و نجات و خاموش كردن آتش سوزي در ساختمانهاي بلند را فرا گرفتند.

مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين گفت : با توسعه بلند مرتبه سازي در قزوين چالش جديدي براي اين سازمان به لحاظ تامين ايمني در اين قبيل سازه ها به وجود آمده است.

سيد علي شفيعي افزود: در حال حاضر آتش نشاني قزوين براي مقابله با حوادث احتمالي در ساختمان هاي بلند از تجهيزات و امكانات لازم و مناسب برخوردار است بنابراين با برگزاري آموزش هاي مرتبط و به روز مي توان در هنگام حوادث ، امكان ايمن سازي و نجات سريع جان و مال مردم را بيشتر از پيش فراهم نمود.
شفيعي افزود: از طرف ديگر، ايمن سازي مسيرهاي دسترسي خروج و فضاهاي داخلي ساختمانهاي بلند و به طور كلي ، بازنگري در قوانين و مقررات ايمني و حفاظت از حريق در اين ساختمانها نيز يك ضرورت اجتناب ناپذير به حساب مي آيد.
مديرعامل سازمان آتش نشاني گفت: در اين كارگاه آموزشي كه با بهره گيري از اساتيد بين المللي اين رشته و مطابق با استانداردهاي تعريف شده ، 11 تا 14 آذر ماه سال جاري با شركت 32 نفر از روساء ، فرماندهان و آتش نشانان ايستگاه هاي اين سازمان اجرا شد ، ‌آتش نشانان با اجراي عمليات تمريني در يكي از برج هاي مسكوني قزوين ، نحوه آبرساني در ساختمان هاي بلند را با عبور از موانع فرضي آموزش ديدند.
سيد علي شفيعي افزود: آتش نشانان همچنين با استفاده از دستگاه تنفسي ، توانايي خود را در حمل تجهيزات براي جستجو و نجات گرفتار شدگان در ميان دود و آتش به محك ارزيابي گذاشتند.
وي هدف از برگزاري اين دوره آموزشي را افزايش توان و كارآمدي هر چه بيشتر آتش نشانان در برخورد با حوادث احتمالي كه در ساختمان هاي بلند رخ مي دهد ، عنوان كرد و ادامه داد : دراين كارگاه آموزشي چگونگي استقرار خودروهاي آتش نشاني در محل حادثه ، پيش بيني امكانات و سازماندهي تجهيزات مورد نياز ، ساختار فرماندهي ، آبرساني به طبقات ، روش هاي جستجو تيم هاي عملياتي در طبقات دود گرفته ، نجات افراد محبوس شده و رفع مشكلات آسانسور در حوادث ساختمانهاي بلند مطرح و مورد بازنگري قرار گرفت.
مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين گفت : اين دوره آموزشي در آينده نزديك با شركت تعداد بيشتري از آتش نشانان برگزار خواهد شد.
 پايان پيام
 
 
 
 

 

تصاویر مرتبط