چهارشنبه ۱۳۹۲/۰۹/۰۶

هنرور، مديرعامل شرکت عمران و مسکن سازان خبر داد؛

اجراي طرح اطلاع‌رساني چهره به چهره در محدوده بافت فرسوده

طرح اطلاع رساني چهره به چهره با اعزام افراد آموزش ديده به درب منازل ساکنين واقع در بافت فرسوده شهر با هدف اطلاع رساني از برنامه‌هاي دولت در احيا و نوسازي بافت فرسوده صورت گرفت.

 

مديرعامل شرکت عمران و مسکن سازان گفت: طرح اطلاع رساني چهره به چهره با اعزام افراد آموزش ديده به درب منازل ساکنين واقع در بافت فرسوده شهر با هدف اطلاع رساني از برنامه‌هاي دولت در احيا و نوسازي بافت فرسوده صورت گرفت.
عليرضا هنرور افزود: در اين طرح که با همکاري سازمان نظام مهندسي انجام شد، افراد آموزش ديده با مراجعه به درب منازل اطلاعات لازم را در خصوص مزاياي نوسازي املاک فرسوده و تسهيلات در نظر گرفته شده براي ساخت مسکن در محدوده بافت فرسوده به شهروندان ارائه مي کنند.
وي اضافه کرد: املاک واقع در محلات بافت فرسوده در مقابل حوادث طبيعي و غيرمترقبه همچون زلزله به دليل فرسودگي و ناپايداري آسيب پذير مي‌باشند و به دليل نفوذ ناپذيري ناشي از باريکي معابر، امداد رساني در آنها پس از اين حوادث گاهي غير ممکن است.
هنرور خاطرنشان کرد: تجميع پلاک هاي ريزدانه در نوسازي علاوه بر افزايش مقاومت آنان در برابر حوادث همچون زلزله، تأثير بسزايي در کاهش هزينه هاي ساخت خواهد داشت.
اين مسوول افزود: وابسته بودن به بودجه دولتي براي احيا و نوسازي بافت فرسوده، دور از واقعيت است و بايد با جلب اعتماد ساکنين و جذب سرمايه گذاران، بسترهاي لازم را در اين حوزه  فراهم کنيم و اجراي اين طرح نيز در راستاي اين مهم انجام شده است.
وي اظهار کرد: در اين راستا بايد با اطلاع رساني به مردم در خصوص شيوه هاي مداخله و امکانات و برنامه هاي تشويقي دولت، بر سرعت احيا و نوسازي بافت فرسوده بيفزاييم.
هنرور احيا و نوسازي موفق بافت فرسوده را منوط به در نظر گرفتن ضروريات جامعه و تأمين نيازهاي اهالي محلات دانست و گفت: در اين طرح، نسبت به جمع آوري اطلاعات و نظرات ساکنان بافت فرسوده در خصوص برنامه هاي دولت براي احيا و نوسازي بافت اقدام مي شود  و در تدوين برنامه ها مورد استفاده قرار مي گيرد.
اين مسوول اظهار کرد: دولت و شهرداري قزوين از احياکنندگان بافت‌هاي فرسوده شهري حمايت هاي تشويقي به عمل مي آورند که بخشودگي 50 درصدي عوارض، تراکم و همچنين واگذاري تسهيلات ساخت مسکن از آن جمله است.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط