سه‌شنبه ۱۳۹۲/۰۹/۰۵

نصرتي، شهردار قزوين:

شوراهاي اسلامي و شهرداران زمينه‌هاي جذب سرمايه‌‌گذار را فراهم کنند

شوراهاي اسلامي شهرها، شهرداران و بخشداران استان قزوين بايد به صورت يکپارچه بتوانند زمينه‌هاي جذب سرمايه‌‌گذار براي اجراي طرح‌هاي عمراني بيشتر در استان قزوين را فراهم کنند.

 

شهردار قزوين گفت: شوراهاي اسلامي شهرها، شهرداران و بخشداران استان قزوين بايد به صورت يکپارچه بتوانند زمينه‌هاي جذب سرمايه‌‌گذار براي اجراي طرح‌هاي عمراني بيشتر در استان قزوين را فراهم کنند چراکه تامين منابع درآمدي پايدار در شهرداري‌ها يک ضرورت است و نقش به سزايي در توسعه و آباداني استان دارد.
به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ مسعود نصرتي در اولين گردهمايي شوراهاي اسلامي شهرها، روساي شوراهاي اسلامي بخش ها، شهرداران و بخشداران استان قزوين افزود: استان قزوين پتانسيل جذب سرمايه‌گذار را دارد و بر اين اساس بايد جذب سرمايه‌گذار توسط شوراي عالي در قزوين يکپارچه ديده شود و در هر شهر با توجه به پتانسيل آن بايد بتوان سرمايه گذار جذب کرد.
وي افزود: هر شهري قابليت مشخصي براي جذب سرمايه گذار دارد و اين مي‌تواند بسياري از مشکلاتي که شوراها مطرح مي‌کنند حل شود.
 شهردار قزوين با بيان اينکه 14 سال از فعاليت شوراهاي اسلامي مي‌گذرد و ديگر اين نهاد فرصت خطا و اشتباه ندارد، گفت: در حال حاضر شوراها ديگر نهادهاي نوپا نيستند و با توجه به شرايط اقتصادي و انتظارات مردم بايد از همه فرصت‌ها براي ارائه خدمت به شهروندان استفاده کرد.
نصرتي بيان کرد: شوراها در هر سطح استان بايد بتوانند به جايگاه واقعي خود برسند و با تصميمات درست بتواند با دستگاه‌هاي اجرايي ارتباط برقرار کنند.
شهردار قزوين اظهار کرد: با توجه به صحبت‌هاي که مطرح شده است سازمان شهرداري‌هاي کشور اين آمادگي را دارد که انتظارات شوراي عالي استان ها را  پذيرا باشد تا حلقه ارتباطي بين دولت و مجلس باشد و از اين فرصت بايد به نحو احسن براي پاسخگويي انتظارات استفاده کرد.
وي پيشنهاد داد: بايد از تجربه کلان شهرها در موضوعات شوراها حداکثر استفاده را کرد و اين تجربه خوبي است که مديريت شهري قزوين به دست آورده است.
نصرتي ادامه داد: با توجه به اينکه نمايندگان قزوين ارتباط خوبي با مسوولين دارند بايد از اين فرصت استفاده کرد و از ظرفيت نمايندگان مجلس براي حل مشکلات استفاده کرد.
وي افزود: داشتن مکان دائمي و ثابت براي برگزاري جلسات توسط شوراي عالي استان يکي از نيازهاي ضروري بود که به صورت موقت شهرداري قزوين ساختماني را در اختيار اين مجموعه قرار خواهد داد تا با تحويل زمين مينودر توسط معاونت عمراني استانداري قزوين اين مشکل به صورت بلندمدت حل شود.
گفتني است؛ اين جلسه با حضور محمدي نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي، فرماندار، معاون عمراني استانداري قزوين و شوراي هاي اسلامي شهرها، روساي شوراهاي اسلامي بخش ها، شهرداران و بخشداران شهرستان قزوين برگزار شد و در پايان مراسم از فرزند شهيد حنيفي و اله ياري با اهداي لوح تجليل شد.
 پايان پيام

 

تصاویر مرتبط