یکشنبه ۱۳۹۲/۰۹/۰۳

همداني، معاون شهردار قزوين:

تعامل شهرداري و نيروي انتظامي ارائه خدمات مطلوب‌تر را درپي دارد

شهرداري و نيروي انتظامي نقش مکمل در برقراري نظم و امنيت در شهر را دارند بر اين اساس تعامل بيشتر شهرداري و نيروي انتظامي موجب ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان مي‌شود.

 معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين گفت: شهرداري و نيروي انتظامي نقش مکمل در برقراري نظم و امنيت در شهر را دارند بر اين اساس تعامل بيشتر شهرداري و نيروي انتظامي موجب ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان مي‌شود.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ سيد مهدي يدي همداني در بازديد سرهنگ حيدري، فرمانده نيروي انتظامي استان قزوينبه همراه معاونانش از مرکز کنترل ترافيک شهرداري قزوين و استوديو راديو شهر افزود: مکمل بودن نقش اين دو نهاد ضرورت تعامل بيشتر آنان را نمايان مي‌کند و در راستاي ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان همکاري اين مجموعه بايد بيشتر شود.
وي با اشاره به روند تاسيس مرکز کنترل ترافيک از سال 85 گفت: مرکز کنترل ترافيک شهرداري قزوين در سال 90 با حضور وزير کشور راه اندازي شد و نسبت به کلان شهرها از امکانات به روزي برخوردار است.
همداني با بيان اينکه مرکز کنترل ترافيک در خدمت شهر قزوين است، بيان کرد: در حال حاضر نيروهاي اين مجموعه در دو شيفت کاري فعاليت مي‌کنند و 19نفر از نيروهاي انتظامي با اين مجموعه همکاري دارند.
اين مقام مسوول با تشريح امکانات مرکز کنترل ترافيک گفت: در راه‌اندازي اين مرکز تلاش شده است از تکنولوژي برتر استفاده شود و ارزش امکانات اين مجموعه به قيمت امروز 15ميليارد تومان است.
معاون شهردار افزود: در حال حاضر 60 تقاطع تحت نظارت دوربين هستند که از اين تعداد 33تقاطع با 45 دوربين توسط شهرداري قزوين تحت نظارت قرار گرفته است.
وي گفت: 16 دوربين کنترل ترافيک در سطح شهر قزوين نصب شده است که براي نصب هر کدام 100ميليون تومان هزينه شده است.
همداني با بيان اينکه نصب دوربين‌هاي کنترل ترافيک در سطح شهر  تاثير خوبي در کاهش سرعت داشته است، گفت: 3 تقاطع در سطح شهر قزوين مجهز به دوربين کنترل عبور از چراغ قرمز هستند و همچنين 34 تقاطع در سطح شهر مجهز به چراغ هوشمند هستند.
وي گفت: شهر قزوين در نصب چراغ‌هاي هوشمند نسبت به ساير شهرها پيشروتر است.
همداني بيان کرد: در مرکز کنترل ترافيک نرم افزار ثبت وقايع نصب شده است که همه رخدادهاي که در سطح شهر از جمله آبگرفتگي و دزدي و غيره در سطح شهر صورت مي‌گيرد در مرکز کنترل ترافيک ثبت مي‌شود.
اين مقام مسوول گفت: همچنين توسط اين مرکز نرم افزاري راه‌اندازي شده است که لحظه به لحظه شهروندان مي توانند ترافيک شهر را از اينترنت کنترل کنند و همچنين با نصب نرم افزاري قادر هستيم فعاليت لحظه به لحظه اتوبوس‌هاي سطح شهر را کنترل کنيم.
در ادامه محمدحسن ايرانخواه، مدير عامل سازمان اتوبوسراني شهرداري قزوين و حومه نيز با بيان اينکه روزانه اتوبوس‌هاي سطح شهر 150هزار نفر را جابجا مي‌کنند، گفت: سازمان اتوبوسراني با نصب سيستم ABL که يک سيستم ماهواره‌اي است مي‌تواند 242 دستگاه اتوبوس را از زمان شروع تا پايان فعاليت کنترل و نظارت کند.
وي افزود: سازمان اتوبوسراني شهرداري قزوين اولين سازمان در کشور است که توانسته از اين سيستم استفاده کند.
در پايان معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين به نمايندگي از شهردار قزوين با اهداي لوح از زحمات فرمانده نيروي انتظامي استان قزوين و معاونانشان تقدير کرد.
پايان پيام 

 

تصاویر مرتبط