یکشنبه ۱۳۹۲/۰۸/۱۹

نصرتي، رئيس کارگروه اقتصاد شهري شهرداري قزوين:

بانک اطلاعاتي املاک و مستغلات قزوين تشکيل مي‌شود

تشکيل بانک اطلاعاتي املاک و مستغلات قزوين در کارگروه اقتصاد شهري به تصويب رسيد.

 

رئيس کارگروه اقتصاد شهري و مشاور مالي و سرمايه گذاري شهرداري قزوين گفت: بانک اطلاعاتي املاک و مستغلات قزوين که در کارگروه اقتصاد شهري به تصويب رسيد تشکيل مي‌شود.
محمود نصرتي افزود: 30 درصد بودجه شهرداري از حوزه املاک تأمين مي شود و اطلاعات دارايي هاي عمومي و جاري شهرداري با تشکيل اين سازمان جمع آوري طبقه بندي و ثبت ضبط مي‌شوند.
نصرتي با بيان اين مطلب که با سياست گذاري درست مي توان به بهترين وجه از دارايي هاي عمومي و جاري در اجراي پروژه هاي عمراني بهره برد، عنوان کرد: وحدت در سياست گذاري تفکيک، خريد، فروش، افراز و تملک زمين از ديگر اهداف تشکيل اين بانک اطلاعاتي به شمار مي‌رود.
وي تشکيل سازمان هاي مردم نهاد را از ديگر مصوبات اين کارگروه اعلام و تصريح کرد: خيرين هر ساله با کمک هاي خيرخواهانه خود در ساخت اماكن عمومي همکاري دارند که اين کارگروه قصد دارد با تشکيل اين سازمان و جذب خيرين شهرساز، در اجراي پروژه هايي همچون ساخت و تجهيز ايستگاه هاي آتش نشاني و سرويس بهداشتي در سطح شهر از وجود اين خيرين بهره مند شود.
رئيس کارگروه اقتصاد شهري قزوين تأسيس شرکت هلدينگ سرمايه گذاري را يکي ديگر از اقدامات اين کارگروه بيان کرد و افزود: تشکيل اين شرکت در شورا تصويب و مجوز هاي لازم براي تأسيس آن دريافت شده است و با مشخص شدن سهام داران، شاهد مشارکت نهاد هاي مالي و شهرداري ها در آن خواهيم بود.
نصرتي به طرح ايجاد منطقه اي به نام باغ ويلا در قزوين اشاره و خاطر نشان کرد: در سال هاي گذشته به واسطه نبود منطقه باغ ويلا، پراکندگي ساختاري در اطراف شهر اتفاق افتاده است که کنترل و نظارت بر اين ساخت و ساز هاي غير قانوني براي شهرداري بسيار مشکل مي باشد و با توجه به نياز شهروندان، ضرورت خدمات رساني مطلوب، ايجاد رونق اقتصادي شهر و شهرداري و جلوگيري از ساخت و ساز هاي پراکنده، به دنبال ايجاد منطقه باغ ويلا براي شهر قزوين هستيم.
وي با بيان اين مطلب که راه اندازي سايت کارگروه اقتصاد شهري نيز در به اتمام رسيده است، گفت: با راه اندازي اين سايت، مردم مي توانند انتقادات و پيشنهادات خود را مطرح کرده و منابع بالقوه اقتصادي موجود در شهر و حوزه شهرداري را معرفي کند تا بتوان از توانايي ها، سرمايه ها و منابع شهري استفاده حداکثري کرد.
مشاور مالي سرمايه گذاري شهردار به ايجاد کتابخانه ديجيتال در حوزه اقتصاد شهري اشاره و عنوان کرد: کارگروه اقتصاد شهري قزوين با جمع آوري کليه مطالعات، بررسي ها و پژوهش هاي علمي در سطح شهر با همکاري مراکز علمي به دنبال راه اندازي اين کتابخانه ديجيتال است تا با استفاده از تفکرات و تئوري هاي علمي، در راستاي رونق اقتصادي شهر گام برداشته و از موازي کاري جلوگيري شود.
نصرتي به ديگر برنامه هاي اين کارگروه اشاره و خاطر نشان کرد: تهيه طرح جامع سرمايه گذاري، راه اندازي مرکز تحقيقات در شورا يا شهرداري قزوين، اخذ نمايندگي از انجمن علمي اقتصاد شهري جهت انتشار فصل نامه علمي- پژوهشي مديريت شهري و برگزاري دوره هاي آموزشي با رويکرد اقتصاد شهري براي مديران، از ديگر طرح هاي اين کارگروه است.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط