شنبه ۱۳۹۱/۱۲/۲۶

پيام شهردار قزوين به مناسبت روز پرستار:

پرستاران مناديان انسانيّت و عاطفه اند

پرستاري شغلي الهي است، اگر خورشيد ايمان گرمابخش دل پرستار باشد، پرستاري راهي براي رسيدن به رضايت خدا محسوب مي شود.

 

به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين؛ در آغاز پيام  مسعود نصرتي، شهردار قزوين به مناسبت سالروز ميلاد حضرت زينب(س) و روز پرستار عنوان شده است: روز ميلاد حضرت زينب کبري(س)، پرستار عاطفه ها و ستاره هاي درخشان ايمان و عفّت به همه پرستاران و مناديان انسانيّت و ايمان تبريک مي گوييم؛ به همه پرستاراني که از پشت حيا و عفّت، باران عاطفه باريدند و به نور ايمان درونشان گرماي زندگي در کالبد جامعه جاري کردند.
در بخش ديگر اين پيام آمده است؛ پرستاري هنري است بي نظير و تخصصي است بي همتا. پرستاري تنها مراقبت از علايم حياتي بيمار نيست؛ فقط نگاهباني از مرز حيات بيمار نيست؛ بلکه دميدن روح زندگي است در تن رنجور بيمار؛ وزش نسيم محبت است و جاري کردن زلال اميدواري در بدن خسته بيمار؛ پرستاري حفظ جان بيمار است و تقويت روح او؛ درمان زخم هاي بيمار است و مرهم نهادن بر زخم هاي درون او. پرستاري آميختن طبابت جسم است با طبابت روح؛ روشن نگه داشتن چراغ حيات بيمار است و درخشان کردن خورشيد ايمان و اعتمادش به زندگي. براي همين است که پرستاري هنر است و تخصص.
در قسمت ديگر آورده شده؛ پرستاري شغلي الهي است. اگر خورشيد ايمان گرمابخش دل پرستار باشد، اگر عاطفه پرستار از سرچشمه عاطفه زينبي جاري شود، اگر جويبار رحمت و ايثار پرستار به چشمه تقواي الهي متصل باشد، پرستاري، بالي است براي پرواز در آسمان رضايت خدا. اگر دل پرستار لبريز از نور ايمان و معنويت باشد، اگر دستانش تنها به عشق خدا به کار آيد، اگر گام هايش خالص و بي شائبه به اميد نزديک شدن به سوي او باشد و اگر تنها به خدا بينديشد و رضايت او، پرستاري بالي است براي پرواز تا خدا.
تأمين سلامت شهروندان در شهر، شهرداري قزوين را بر آن داشت تا با هدف ارايه خدمت صادقانه و كارآمد در راستاي تعالي جايگاه و مقام‌ پرستاران به عنوان يكي از سرمايه‌هاي ارزشمند اجتماعي شهر براي ارتقاي سلامت شهري گام بردارد و در اين راه پرستاران بازوان پرتواني براي تحقق اين امر محسوب مي شوند. برخورداري از مواهب شهري سالم و شهرونداني سالم از مطالبات به حق همه شهروندان است كه مسئوليت تحقق آن بر عهده همه نهادها و شهرداري قزوين مي باشد، اميدوارم در اين راه پرستاران گرامي و نخبگان جامعه پزشكي همراهمان باشند و در پايان آرزوي سلامت و بهروزي تمامي ايرانيان عزيز به ويژه پرستاران را از يگانه معمار هستي خواستارم.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط