شنبه ۱۳۹۲/۰۶/۱۶

ابوترابي فرد، نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي:

ارتباط با مفاخر و چهره‌هاي ماندگار براي توسعه استان قزوين هموار مي‌شود

برگزاري همايش تجليل از مفاخر و چهره‌هاي ماندگار استان قزوين باعث خواهد شد تا ارتباط با چهره‌هاي مفاخر هموار شود و از ظرفيت‌هاي آن‌ها براي توسعه کشور و به خصوص استان قزوين استفاده کرد.

نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: برگزاري همايش تجليل از مفاخر و چهره‌هاي ماندگار استان قزوين باعث خواهد شد تا ارتباط با چهره‌هاي مفاخر هموار شود و از ظرفيت‌هاي آن‌ها براي توسعه کشور و به خصوص استان قزوين استفاده کرد.
به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ حجت الاسلام سيد محمد حسن ابوترابي‌فرد در دومين همايش تجليل از مفاخر و چهره‌هاي ماندگار استان قزوين افزود: اقدام مسوولان استان براي برگزاري اين همايش قابل تقدير و تشکر است و اميدواريم با برگزاري اين همايش ارتباط با چهره‌هاي فاخر هموار شود.
وي با بيان اينکه با تجليل از مفاخر و چهره‌هاي ماندگار گذشته و ديروز قزوين بهتر شناخته مي‌شود،گفت: با احترام به جايگاه فاخر علمي مي‌توان آينده استان را بهتر ساخت.
اين مقام مسوول با اظهار اينکه تمام فرهخيتگان ريشه در دانش، علم و معرفت دارند، گفت: تمام عالم طبيعت و جهان ماده ريشه در دانش و معرفت دارند بر اين اساس قرآن تاکيد بسياري دارد تا انسان به فراگيري علم و در مسير دانش حرکت کند.
حجت الاسلام ابوترابي فرد افزود: انسان از ظرفيت بالاي فراگيري علم برخوردار است و بالاترين نعمتي که خداوند به انسان داده است، علاوه بر ظرفيت فراگيري علم، فرصتي است که در اختيار او است و قدرت نگارش دارد و در پرتو قلم مي تواند به مقام علمي دست يابد.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود: اگر قرائت و علم از توحيد تهي شد، انسان را به طغيان، سرکشي و تباهي زندگي مي کشاند؛ اين بشر است که دنيا را در معرض تهديد و خطر بمب هسته اي قرار داده است و اگر امروز آمريکا بدون اعتنا به قوانين بين المللي عربده کشي مي کند با تکيه بر علم و تکنيک است.
 حجت الاسلام ابوترابي خاطرنشان کرد: در نگاه قرآن، همه پديده ها و انسان داراي کرامت هستند و با اين نگاه روابط اجتماعي و انساني معنا مي‌يابد؛ نگاه اهانت به انسان، قرآني نيست بلکه نگاه فرعوني است و تکريم انسان نگاه قرآني است.
پايان پيام

 

 

 

تصاویر مرتبط