دوشنبه ۱۳۹۲/۰۶/۰۴

آئين بزرگداشت روز خبرنگار به همت شهرداري قزوين برگزار شد

آئين بزرگداشت روز خبرنگار و اختتاميه نخستين جشنواره فصلي مطبوعات استان قزوين به همت شهرداري قزوين، سازمان فرهنگي و ورزشي شهرداري قزوين، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين، سراي روزنامه نگاران استان قزوين و خانه مطبوعات استان قزوين برگزار شد.

آئين بزرگداشت روز خبرنگار و اختتاميه نخستين جشنواره فصلي مطبوعات استان قزوين به همت شهرداري قزوين، سازمان فرهنگي و ورزشي شهرداري قزوين، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين، سراي روزنامه نگاران استان قزوين و خانه مطبوعات استان قزوين در سراي سعدالسلطنه برگزار شد.  
 به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ پدرام پاک‌آيين مديرکل مطبوعات و خبرگزاري‌هاي داخلي در اين مراسم با بيان اينکه روشنگري افکار آحاد جامعه، اطلاع‌رساني دقيق، نقد عالمانه مسايل مختلف و برقراري ارتباط بين مردم و مسئولان از جمله وظايف خبرنگار است، افزود:خبرنگاري شغل انبياء است و اين مهم بيانگر جايگاه والاي خبرنگاران است که بايد در اين راستا به آنان اهميت بيشتري داد.
اين مسوول با بيان اينکه بايد به سمت کيفي‌سازي رسانه‌ها حرکت کرد، اظهار کرد: به همين دليل سال‌هاي گذشته از سوي وزارت مطبوعات داخلي کشور اقدامات مطلوبي در راستاي افزايش دانش حرفه‌اي عمومي و پيراموني خبرنگاران و روزنامه‌نگاران صورت گرفته است.
پاک‌آيين برگزاري جشنواره فصلي مطبوعات و خبرگزاري‌ها را از اقدامات مطلوب معاونت مطبوعاتي عنوان کرد و گفت: اين جشنواره سالانه همزمان با نمايشگاه مطبوعاتي برگزار مي‌شد که نتايج و آثار آن نيز در حاشيه اين نمايشگاه قرار مي‌گرفت که با همت مسوولان مربوطه اين دو اقدام مهم از يکديگر جدا شد.
مديرکل مطبوعات و خبرگزاري‌هاي داخلي با اشاره به اينکه جشنواره فصلي مطبوعات هر سه ماه يک بار برگزار مي‌شود، تصريح کرد: اين جشنواره در رشته‌هاي مختلفي برگزار مي شود که با ارزيابي آثار خبرنگاران به بهترين آن‌ها جوايزي اهدا مي‌‌شود.
در ادامه محمدحسين شفيعي‌ها مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين نيز ضمن تقدير و تشکر از دستگاه‌هايي که همتي ارزشمند در برگزاري اين مراسم داشتند، گفت: برگزاري جشنواره فصلي مطبوعات در کنار کارگاه‌ها و کلاس‌هاي روزنامه‌نگاري گامي مهم در راستاي تربيت خبرنگاران حرفه‌اي است.
وي افزود: با افزايش سطح مهارت اهالي رسانه، دانش عموم مردم از جامعه افزايش مي‌يابد و چون در عصر حاضر مطالباتشان از رسانه‌ها بيشتر شده، رضايتمندي کاملي از عملکرد آنان دارند.
رئيس خانه مطبوعات استان قزوين نيز در ابتداي اين مراسم گزارشي از روند برگزاري نخستين جشنواره فصلي مطبوعات ارائه داد.
علي علي‌محمدي از شهردار و مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي به خاطر برگزاري اين برنامه تشکر کرد.
در اين مراسم از 18 برگزيده نخستين جشنواره فصلي مطبوعات استان قزوين تقدير شد و شهرداري قزوين ضمن گراميداشت ياد و خاطره خبرنگار مرحوم علي رضايي‌پور از خانواده وي تقدير کرد.
در اين مراسم همچنين داوود محمدي نماينده مردم قزوين در مجلس شوراي اسلامي، اعضاي شوراي اسلامي شهر سوم و چهارم، شهردار، مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري و ديگر مسئولان استان حضور داشتند.
پايان پيام

تصاویر مرتبط