چهارشنبه ۱۳۹۲/۰۴/۱۹

دومينگ، مديرعامل شرکت فرانسوي دسوس:

پروژه‌هاي خاص و ويژه‌اي در شهر قزوين اجرايي مي‌شود

شركت فرانسوي دسوس براي نخستين‌بار در دنيا پروژه‌هاي شهر قزوين را به صورت مشارکتي انجام مي‌دهد زيرا شرکت دسوس در هيچ‌جاي دنيا چنين اقدامي را انجام نداده است.

 

مديرعامل شرکت فرانسوي دسوس گفت: براي نخستين‌بار در دنيا پروژه‌هاي شهر قزوين را به صورت مشارکتي انجام مي‌دهيم زيرا شرکت دسوس در هيچ‌جاي دنيا چنين اقدامي را انجام نداده است.
به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين‌؛ دومينگ گاردي دسوس در  جلسه امضاء  اولين موافقت‌نامه سه جانبه بين شرکت فرانسوي دسوس، شهرداري قزوين و شرکت سازندگي انصار براي همكاري در زمينه طراحي و ساخت پروژه‌هاي عمراني و جذب سرمايه گذار خارجي در زمينه شهري که با اعضاي شرکت فرانسوي De soos group در شهرداري قزوين برگزار شد، افزود: با توجه به موافقت نامه اوليه‌اي که با شهرداري قزوين به امضا رسيده مي‌توانيم برنامه‌هاي جديدي را ارائه دهيم.
وي افزود: در زمينه اجراي پروژه‌ها در شهر قزوين با شهرداري قزوين و شرکت سازندگي انصار  مي‌توانيم هم فکري کنيم تا از اين طريق پروژه‌هاي خاص و ويژه‌اي را در شهر قزوين اجرايي شود.
دومينگ با بيان اينكه آنچه که در شرکت دسوس حائز اهميت است اين است که هيچ گاه به عنوان سرمايه گذار وارد نمي‌شود و فقط طراحي و نظارت بر اجراي پروژه‌ها را بر عهده مي‌گيرد، اظهار كرد: سرمايه گذاران زيادي در سطح دنيا علاقمند به سرمايه‌گذاري در پروژه‌هايي هستند که اين شرکت طراحي و نظارت آنها را بر عهده دارد.
مديرعامل اين شرکت فرانسوي گفت: در مذاکرات اخيري که در کشور ايران صورت گرفت اين شرکت قبول کرد که پروژه‌هاي قزوين را به صورت مشارکتي انجام دهد و بابت طراحي پروژه مبلغي دريافت نکند.
وي  با بيان اينكه شرکت گروه مشاورين دسوس از چند شرکت بزرگ فرانسوي تشکيل شده که همه آنها نيمه دولتي هستند و يکي از بزرگترين شرکت‌هاي طراحي در سطح دنيا است، گفت: شرکت اِجيس که در زمينه طراحي تأسيسات فعاليت دارد، شرکت سازه که سازه‌هاي خاص دنيا به طور معمول توسظ اين شرکت انجام مي‌شود و شرکت لنداسکيپ که در زمينه ايجاد فضاي سبز اطراف ساختمان‌ها فعاليت دارد و در پروژه‌هاي جديد شهرسازي کاربرد زيادي دارد از شرکت‌هاي تشکيل دهنده گروه مشاورين دسوس است.
دومينگ گاردي با بيان اينكه اين شرکت در کشور ايران با هماهنگي ستاد اجرايي فرمان امام (ره) پروژه باغ لارک را در تهران اجرايي کرده که در سال 2012 طراحي اين پروژه يکي از پنج طراحي برگزيده و برتر دنيا شناخته شده است، افزود: اهميت پروژه باغ لارک در اين است که اصول معماري سنتي و اسلامي ايران به درستي در آن لحاظ شده با اين تفاوت که معماري سنتي و اسلامي ايران در اين پروژه با طراحي مدرن تلفيق شده است.
مديرعامل شرکت فرانسوي De soos group اضافه کرد: اين پروژه در زميني به مساحت 15 هکتار ساخته شده که يک منطقه سبز به شمار مي‌رود زيرا از انرژي خورشيدي براي توليد برق و مصرف آن در اين پروژه استفاده شده است.
دومينگ دسوس ادامه داد: پروژه ساخت شهرک صنعتي دارويي ايران که براي نخستين بار در ايران ساخته شده به وسيله اين شرکت فرانسوي در حال ساخت است که تاکنون فاز صفر و يک آن انجام شده است.
گفتني است؛ شركت فرانسوي دسوس داراي برند بين المللي است و طراحي پروژه باغ لارك، شهرك صنعتي دارويي كردان كرج، پارلمان اروپا، راديو فرانسه، دانشكده تجاري پاريس، مركز فرهنگي عرب‌ها در پاريس، بيمارستان و كارخانه در شانگ‌هاي چين و المان و  المان و مجتمع هاي در اردن، دبي و مراكش را در كارنامه خود دارد.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط