یکشنبه ۱۳۹۲/۰۳/۰۵

صالحي، مسوول طرح کارت پارک سازمان ترافيک شهرداري قزوين خبرداد؛

اجراي كامل طرح كارت پارك مكانيزه در سطح شهر قزوين

با توجه به نتايج مثبتي که از اجراي طرح کارت پارک مکانيزه در سطح شهر قزوين به دست آمده است، طرح كارت پارك مكانيزه در خيابان‌هاي شهرداري، خيام، بوعلي، فردوسي، شهيد بابايي ،نادري ،طالقاني و فلسطين به طور كامل اجرايي مي‌شود.

 

مسوول طرح کارت پارک سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين گفت: طرح كارت پارك مكانيزه در خيابان‌هاي شهرداري، خيام، بوعلي، فردوسي، شهيد بابايي ،نادري ،طالقاني و فلسطين به طور كامل اجرايي  مي‌شود.
به گزارش روابط عمومي سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين، سپيده صالحي افزود: با توجه به نتايج مثبتي که از اجراي طرح کارت پارک مکانيزه در سطح شهر قزوين به دست آمده است، مقررشد اجراي اين طرح در خيابان‌هاي فوق به صورت 100درصد مکانيزه انجام شود.
وي بيان كرد: استفاده از کارت پارک مکانيزه علاوه برسهولت استفاده، موجب مي‌شود که چنانچه خودرويي در زماني کمتر از نيم ساعت توقف داشت هزينه‌اي از وي دريافت نشود و در اين صورت در حالي که توقفي منجر به نيم ساعت بعدي شود هزينه نيم ساعت اول نيز از کارت الکترونيکي کسر مي‌شود.
صالحي افزود: در اين سيستم،  برنامه ريزي به گونه اي صورت گرفته است که در هنگام توقف خودرو پارکبان با پايانه اي که در دست دارد فقط زمان توقف را ثبت مي‌كند و در صورت ادامه توقف بيشتر از نيم ساعت هزينه مربوطه از کارت کسر مي‌شود.
اين مسوول اضافه کرد: قبوض کاغذي اين قابليت را نداشت و فقط براي زمان هاي يک ساعته و بيشتر صادر مي شد.
مسوول طرح کارت پارک سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين يادآور شد: با توجه به مشکلاتي که در بدنه معبر و پارک حاشيه اي وجود داشت و در راستاي تقسيم عادلانه فضاي پارک بين عموم شهروندان، کاهش بار ترافيکي معبر و ترغيب رانندگان به استفاده از وسايل نقليه عمومي سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين اقدام به اجراي طرح کارت پارک مکانيزه در اين محدوده از شهر کرده است.
پايان پيام 

تصاویر مرتبط