سه‌شنبه ۱۳۹۲/۰۱/۲۷

وفائي‌راد، سرپرست هماهنگي امور اجرايي شهر قزوين:

ضرورت استفاده دستگاههاي خدمات رسان از سازمان نظام مهندسي

يکي از بهترين راههاي افزايش نظارت کيفي و کمي بر پروژه هاي حفاري استفاده از ظرفيت ها و پتانسيل هاي فني سازمان نظام مهندسي است .

محمد وفائي راد، سرپرست هماهنگي امور اجرائي شهر قزوين با اشاره به آغاز حفاري ها توسط دستگاههاي خدمات رسان در سال جديد اظهار داشت انجام عمليات حفاري در راستاي احداث يا اصلاح تاسيسات زيرزميني و در راستاي افزايش خدمات رساني بيشتر به شهروندان توسط ارگانهايي چون شرکت آب و فاضلاب و مخابرات, اداره گاز  و امور برق صورت مي پذيرد .

وي با ذکر اين موضوع که معضلات زيادي در امر حفاري هاي معابر بوقوع مي پيوندد به موضوعاتي از قبيل عدم ايمن سازي پروژه هاي حفاري , عدم اجراي عمليات در محدوده زماني معين, عدم جمع آوري به موقع خاکهاي و نخاله هاي بجا مانده از حفاري ها , عدم زيرسازي اصولي و فني مسيرهاي حفاري و عدم ترميم به موقع حفاري ها و متعاقب آن نشست هاي بعدي آسفالت اشاره نموده و اظهار داشت جهت جلوگيري از دوباره کاري و صرف هزينه هاي اضافي , دستگاههاي خدمات رسان مي بايست در راستاي تقويت کارشناسان و ناظران فني خود اقدامات لازم را معمول دارند .

وفائي راد يکي از بهترين راههاي افزايش نظارت کيفي و کمي بر پروژه هاي حفاري را استفاده از ظرفيت ها و پتانسيل هاي فني سازمان نظام مهندسي ساختمان قزوين اعلام نموده و با اشاره به اين موضوع که شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تعلل در انجام پروژه هاي حفاري و ترميم و نشست هاي آسفالت , شهرداري را مقصر مي شمارند از دستگاههاي خدمات رسان خواست تا در راستاي افزايش رضايت عمومي در انجام عمليات حفاري و رعايت اصول فني با جديت کامل و قاطع عمل نمايند .

وي اظهار داشت البته ناظرين شهرداري نظارتي عاليه بر نحوه انجام حفاري اعمال مي دارند وليکن وظيفه نظارت مقيم بر عهده دستگاههاي خدمات رسان مي باشد .

وي در پايان با تاکيد مجدد بر اينکه مطمئنا هدف اصلي کليه دستگاه هاي خدمات رسان افزايش امکانات و رفاه عمومي در شهر مي باشد تصريح کرد مسلماً انجام تمامي پروژهاي عمراني و زيرساختي مشکلاتي را ( علي الخصوص مشکلات ترافيکي ) براي شهروندان بوجود خواهد آورد که اميدواريم با صبر و تحمل همشهريان گرامي , زمينه ارتقاي سطح کيفي و کمي خدمات بيش از پيش در شهر فراهم شود .

تصاویر مرتبط