چهارشنبه ۱۳۹۸/۰۵/۲۳

همایش خانواده موفق در قزوین برگزار شد

همایش خانواده موفق با محوریت سبک زندگی اسلامی به منظور تقویت بنیان‌های خانواده و ارتقای سطح مهارت زندگی شهروندان در دو نوبت صبح و عصر در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان و سالن آمفی تئاتر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین؛ حجت الاسلام دهنوی، استاد اخلاق و خانواده در این مراسم گفت: پایبندی به آموزه های دینی و اخلاقی، صبوری و گذشت و مدارا با همسر و فرزندان بهترین روش برای حل مشکلات خانوادگی و استحکام بنیان خانواده است.

حجت الاسلام دهنوی تصریح کرد: انسان ها برای احساس خوشبختی در زندگی به آسایش و آرامش نیاز دارند که آسایش تأمین نیازهای مادی، جسمانی و فیزیولوژیک انسان است.

وی اظهارداشت: یکی از ویژگی های خانواده موفق این است که زن و مرد بتوانند مشکلات ایجاد شده در دوران زندگی را برطرف کرده و به آرامش برسند.

این استاد اخلاق بیان کرد: بسیاری از طلاق ها ناشی از کم ظرفیتی و صبور نبودن همسران است، لذا باید با آموزش و فرهنگ سازی بتوانیم سبک زندگی اسلامی را پیاده کرده و خانواده ها را با باورهای دینی آشنا کنیم.

دهنوی اظهارداشت: صبوری، گذشت، پایبندی به اخلاق و باورهای دینی می تواند به استحکام بنیان خانواده و حل مشکلات کمک کند و همسران باید این خصلت ها را بیاموزند و در زندگی به کار ببرند.

كارشناس مشاوره و خانواده، بر لزوم كسب مهارت‌ها در زندگي زناشويي تاكيد كرد و گفت: دین اسلام برای بخش های مختلف زندگی زناشویی برنامه دارد برای تک‌تک مهارت‌های زناشویی که غربی‌ها مطرح می‌کنند، روایت های فراوانی داریم که باید اطلاع رسانی و فرهنگ سازی شود.

وی اضافه کرد: دین اسلام برای تمام زوایای زندگی بشر برنامه مدون دارد که با عمل به آن ها می توان از بن بست های زندگی خارج شد.

پایان پیام.

تصاویر مرتبط