یکشنبه ۱۳۹۸/۰۴/۲۳

نهضت شبانه آسفالت همچنان ادامه دارد

حکمت الله داودی، رئیس شورای اسلامی شهر قزوین، در بازدید اعضای شورای اسلامی شهر از انجام نهضت شبانه آسفالت در بلوار شهید بابایی گفت: بخش عظیمی از خدمات عمرانی به علت تردد در طول روز امکان پذیر نیست و این پروژه ها برای جلوگیری از اخلال در رفت و آمد و شبانه انجام می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان عمران شهرداری قزوین، داودی گفت: در خدمات مربوط به شهر، موضوع آسفالت از اهمیت ویژه ای برخوردار است و آسفالتی که برای مرمت استفاده می شود یک آسفالت نمونه کشور است و سعی کردیم که بهبود آسفالت در  سطح خیابان های شهر از جمله بهسازی آسفالت خیابان شهید بابایی با کیفیت  مناسبی صورت بگیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: در طرح نهضت شبانه آسفالت، زمان و کیفیت مناسب و یکپارچگی آسفالت را درنظرگرفته شده است و از زحمات مجموعه معاونت عمرانی و سازمان عمران تشکر داریم که در طول شبانه روز فعالیت می کنند.

وی تصریح کرد: آسفالت و مرمت خیابان ها براساس ضرورت نیاز به روکش ها در بودجه شهرداری پیش بینی و انجام شده است.

داودی مطرح کرد: در اجرای طرح آسفالت شبانه برای هرمنطقه یک بودجه پیش بینی شده است و انجام آسفالت برای تمام مناطقی که ضرورت شده موافقت شده است چراکه یکی از موضوعات اساسی در نواحی منفصل شهری، دارا بودن آسفالت مناسب است.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین مطرح کرد: باتوجه به اینکه شرایط اقتصادی شرایط خوبی نیست برخی از پروژه ها تمام شده است و پروژه هایی نیز در حوزه ترافیک وحمل و نقل انجام شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین نیز در این بازدید گفت: پروژه مرمت آسفالت خیابان شهید بابایی آغاز شده است.

سید محمد علمی، معاون فنی و عمرانی شهردار قزوین، نیز در این بازدید گفت: فعالیت های عمرانی در سطح شهر در شهرداری در سه مقیاس انجام می شود که مجموع پروژه ها در حوزه معاونت فنی و عمرانی، سازمان عمرانی و مناطق و نواحی انجام می شود.

وی افزود: باتوجه به اینکه زمان انجام فعالیت در فصل گرم محدود است سعی کردیم تا از زمان بیشترین استفاده را داشته باشیم و فعالیت های آسفالت را به صورت شبانه انجام می دهیم که این امر موجب می شود تا تسهیل در فعالیت و نداشتن مزاحمت برای ساکنان در عبور و مرور و کمترین مشکل در تردد صورت بگیرد.

علمی بیان کرد: فعالیت های آسفالت در پنج دسته انجام می شود که بخشی از آن و فعالیت تراش و مرمت آسفالت بدون تغییر ارتفاع در خیابان شهید بابایی آغاز شده است.

معاون فنی و عمرانی شهردار قزوین با اشاره به اینکه بخش دیگری از فعالیت ها شامل درزگیری است که در شب های آینده انجام می شود، اضافه کرد: علاوه بر این فعالیت ها، پیاده رو سازی در سه منطقه و خیابان های فرعی و گذرها را که در طی روز ترافیک صدمه نمی زند را در دستور کار داریم و همچنین امیدواریم که قرارداد محور نسیم شمال از ابتدای ماه آینده نهایی شود و این پروژه در دوفاز تحویل داده می شود.

وی گفت: مرمت جاده نسیم شمال در محدوده فعالیت شهرداری نیست اما از آنجایی که این جاده به عنوان سرویس ترانزیتی محسوب می شود و شهر فاقد کمربند است، شهرداری بازسازی آن را انجام می دهد؛ در بودجه سالجاری ۱۲ میلیارد شهرداری برای آن در شورای اسلامی شهر قزوین مصوب شده است و ۳۰ درصد منابع آن نیز از سوی اداره کل راه و شهرسازی تامین می شود که بخش عمده از این پروژه در سال جاری به بهره برداری می رسد.

همچنین سلیمان بهرامی، مدیرعامل سازمان عمران شهرداری قزوین، در این بازدید یادآور شد: ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای روکش آسفالت سه منطقه پیش بینی شده است.

بهرامی گفت: در سال جاری حدود 32 میلیارد ریال پروژه آسفالتی در سطح شهر قزوین مصوب شده است و باتوجه به اینکه پیش بینی می شود مقدار نیاز مناطق سه گانه شهری بیش از این مقدار باشد میزان بودجه به حدود ۴۰ میلیارد ریال افزایش می یابد و از این مقدار حدود ۱۰ میلیارد تومان برای فروش آسفالت و مصالح به مناطق سه گانه و ۱۲ میلیاردتومان برای پروژه های روکش ماشینی آسفالت سطح شهردرنظرگرفته شده و در سطح سه منطقه نیز قابل انجام است.

وی ادامه داد: مجموع بودجه برای روکش آسفالت سه منطقه برابر حدود ۱۲ میلیارد تومان به صورت مکانیزه است و حدود 3 میلیاردتومان پروژه روکش معابر فرعی به صورت دستی و حدود 5 میلیارد تومان برای پروژه های درزگیری ، مرمت و تراش با دستگاه مکانیزه فلاسک پیش بینی شده است.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری ادامه داد: 32 میلیارد تومان در قالب 5 پروژه از جمله فروش آسفالت و مصالح، به مناطق،سازمانها و حوزه معاونت ها انجام روکش ماشینی آسفالت در سطح شهر، تراش و مرمت رویه های آسفالتی و مصالح معابر فرعی (روکش دستی) و پروژه های درزگیری و تراش و مرمت با دستگاه فلاسک و انجام می شود.

 بهرامی یادآور شد: در مجموع از ابتدای سالجاری، در فروش مصالح حدود 45 درصد پیشرفت فیزیکی، انجام پروژه روکش مکانیکی سه منطقه حدود ۷۰ درصد پیشرفت،تراش و مرت حدود 45 درصد و در سایر پروژه ها نیز به طور متوسط حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی صورت گرفته و این پیشرفت با توجه به زمان سپری شده از فصل کاری قابل توجه است .

وی اضافه کرد: در سالجاری سعی کردیم که باتوجه به هزینه های تولید و اجرای آسفالت از روکش موجود و با پروژه های ترمیم و مرمت آسفالترا دارد روکش گردد.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری قزوین اضافه کرد: پروژه های مهمی از جمله روکش شهید بابایی،اصلاح و مرمت بولوار معلم،بولوار باهنر،خیابان امام(ره) و روکش در ناحیه مینودر و ناحیه منفصل شهری دانش و ناصر آباد اجرا شده است.

بهرامی گفت: برای هر منطقه شهرداری بودجه خاصی داریم و بودجه لازم برای روکش آسفالت سطح منطقه دو حدود ۲و نیم میلیارد تومان است که از این مقدار حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

گفتنی است در این بازدید، محسن حق شناس، مهدیه السادات قافله باشی، احد چگینی از اعضای شورای اسلامی شهر قزوین حضور داشتند.

انتهای پیام.

تصاویر مرتبط