یکشنبه ۱۳۹۱/۱۲/۲۰

نصرتي، شهردار قزوين مطرح كرد؛

آمادگي شهرداري قزوين براي تعامل دوسويه در زمينه حمل و نقل با دانشگاه فني‎برلين

شهرداري قزوين آمادگي برقراري تعامل دوسويه در راستاي برگزاري دوره‌هاي آموزشي كوتاه مدت در زمينه حمل و نقل را با پژوهشكده فرهنگ، هنر و معماري و موسسه تحقيقاتي تكنولوژي و جامعه دانشگاه فني برلين(Tu-berlin) دارد.

 

شهردار قزوين گفت: با توجه به شرايط  شهر قزوين در زمينه حمل و نقل، اين آمادگي وجود دارد با پژوهشكده فرهنگ، هنر و معماري و موسسه تحقيقاتي تكنولوژي و جامعه دانشگاه فني برلين(Tu-berlin) در راستاي برگزاري دوره‌هاي آموزشي كوتاه مدت در زمينه حمل و نقل تعامل دوسويه برقرار كنيم.
   به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين؛ مسعود نصرتي در نشست مشترك با اساتيد پژوهشكده فرهنگ، هنر و معماري و موسسه تحقيقاتي تكنولوژي و جامعه دانشگاه فني برلين كه با حضور مدير منطقه سه، معاون حمل و نقل، معاون طرح و برنامه، معاون عمراني، مديرعامل سازمان تاكسيراني و اتوبوسراني، مديرپايانه ها، مديرعامل سازمان ترافيك شهرداري قزوين برگزار شد، پيشنهاد داد: با شهرهاي كه قابليت نزديك به هم به لحاظ تاريخي، اقتصادي و فرهنگي با شهر قزوين دارد براي هماهنگي و بهره‌برداري عقد قرارداد خواهر خواندگي بسته شود.
وي با تاكيد بر تبادل اطلاعات براي همكاري بيشتر بيان كرد: اساتيد اين دانشگاه مي‌توانند با پيگيري اين موضوع و معرفي شهرها اين مهم اجرايي شود.
 
شهرداري قزوين در تلاش است به يك نهاد اجتماعي تبديل شود
سيد مهدي يدي همداني، معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري قزوين نيز در اين نشست با بيان اينكه شروع همكاري پژوهشكده فرهنگ، هنر و معماري و موسسه تحقيقاتي تكنولوژي و جامعه دانشگاه فني برلين با گروه‌هاي ايراني از شهر هشتگرد بود، گفت: همكاري اين دانشگاه با شهرداري قزوين از طريق جهاد دانشگاهي با برگزاري اولين نشست بين المللي حمل و نقل شهري با حضور بيش از 100نفر از كارشناسان، مديران شهري، دانشجويان و متخصصان آغاز شده است.
وي با ارائه اطلاعاتي در خصوص شهر قزوين و توانمندي هاي آن بيان كرد: شهرداري قزوين در تلاش است به يك نهاد اجتماعي تبديل شود و در نظرسنجي اخير مردمي توسط يك سايت برتر ، شهردار قزوين به عنوان چهره اجتماعي سال 91 در قزوين انتخاب شده است.
همداني اضافه كرد: قزوين جزوء 5 شهرداري اول است كه در كشور تشكيل شده است.
 
تبادل دانشجو بين دانشگاه فني برلين و علمي و كاربردي شهرداري قزوين
در ادامه دكتر ولف هولگر آنت، مدير گروه تحرك و فضا موسسه تحقيقاتي تكنولوژي و جامعه نيز با تشكر از دعوت شهرداري قزوين براي حضور در اين شهر گفت: با توجه به بازديدي كه از شهر قزوين داشتم من مشتاق تعامل جديد و پويا با شهرداري قزوين هستم.
وي با ارائه پيشنهاد در خصوص تبادل دانشجو بين دانشگاه فني برلين و علمي و كاربردي شهرداري قزوين در راستاي سرعت بخشيدن به همكاري هاي بعدي بيان كرد: در خصوص پيشنهاد شهرداري قزوين براي خواهر خواندگي اين مجموعه كمك خواهد كرد تا اين مهم تحقق پيدا كند.
دكتر آنت با اظهار اينكه دانشگاه فني برلين ارتباط خوبي با همه شهرها دارد، گفت: اين موسسه كمك خوب و موثري در زمينه خواهر خواندگي خواهد داشت.
وي از مديران شهري قزوين براي ايجاد كارگروه عملياتي در راستاي بررسي چگونگي اجراي طرح هاي ترافيكي در مناطق پرتردد و بازديد از كار مهندسان اجرايي دعوت به همكاري كرد.
دكتر آنت در پاسخ به سوال شهردار در خصوص نظافت شهر با كم ترين هزينه گفت: اين موضوع به بحث هاي فرهنگي و اجتماعي بر مي گردد كه حس مسووليت مردم نسبت به شهر و حس تعلق آنان به شهر زياد شده باشد.
 
 اقدامات معاونت حمل و نقل شهرداري قزوين بر اساس دانش ترافيكي است
در ادامه همچنين مهندس نارتين مولر الشنر، مديرعامل مهندسين مشاور تكنولوژي حمل و نقل اي وي يو  با اشاره به بازديد از شهر قزوين و تفدير از عملكرد شبكه حمل و نقل عمومي گفت: در بازديدي كه از شهر قزوين صورت گرفت به خوبي فهميده مي شد كه اقدامات معاونت حمل و نقل بر اساس دانش ترافيكي بوده است.
وي با بيان اينكه بايد از تفكرات مديران جوان در شهرداري استفاده كرد، گفت: به عنوان يك شركت مشاور آمادگي برگزاري دوره هاي مشاوره براي كارشناسان دارم.
گفتني است؛ در پايان نشست مقرر شد تفاهم نامه همكاري براي تعاملات بعدي منعقد شود تا بتوان از اعتبارات وزارت فرهنگ و علوم كشور آلمان براي حضور كارشناسان در ديگر بحث ها براي همكاري استفاده كرد.
پايان پيام

تصاویر مرتبط