یکشنبه ۱۳۹۱/۱۲/۲۰

کارشناس چراغ هاي راهنمايي سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين:

دو تقاطع شهر قزوين با اعتباري بالغ بر450ميليون ريال هوشمندسازي شد

چراغ راهنمايي تقاطع هاي شهيدمدني- بلوارآزادگان و بلوارمعلم- خيابان شهيدبابايي با اعتباري بالغ بر450ميليون ريال هوشمندسازي شد.

کارشناس چراغ هاي راهنمايي سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين گفت: چراغ راهنمايي تقاطع هاي شهيدمدني- بلوارآزادگان و بلوارمعلم- خيابان شهيدبابايي با اعتباري بالغ بر450ميليون ريال هوشمندسازي شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين؛ حسين رضي به هوشمندسازي تقاطع خيابان شهيدمدني و بلوار آزادگان اشاره و افزود: تجهيزات مورد نياز براي هوشمندسازي اين تقاطع شامل اجراي لوپ و ارتقاء سيستم کنترلر موجود در تقاطع است.
رضي افزود: اين سيستم در حال حاضر در حال بهره برداري است و براي اجراي اين طرح50ميليون ريال هزينه شده است.
وي اضافه کرد: سيستم مورد استفاده در اين تقاطع سيستم شناسايي حجم ترافيک و عامل شناسايي تراکم ترافيک مي باشد که بر اساس سنسورها که حلقه شناساگر مستطيلي شکل است که به تفکيک لاين ها در کف معبر پس از حفاري، جاگذاري شده و ارتباط با سيستم عامل انجام مي شود.
اين مسوول ادامه داد: نوع تجهيزات و سيستم عامل بکار رفته در اين طرح از جديدترين و به روز ترين تجهيزات است.
کارشناس چراغ هاي راهنمايي سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين در ادامه به هوشمندسازي تقاطع بلوار معلم و خيابان شهيدبابايي اشاره اظهار کرد: سيستم هوشمندسازي اين تقاطع نيز با هزينه اي بالغ بر400ميليون ريال در حال آماده سازي است.
رضي ادامه داد: سيستم هوشمندسازي اين تقاطع بر پايه ويدئو سنسور براي شناسايي حجم ترافيک و با استفاده از دوربين هاي ويژه و تعريف مجازي لوپ هاي القايي مي باشد.
وي با اشاره به مزايا استفاده از اين سيستم عنوان کرد: عدم نياز به حفاري، جلوگيري از آسيب ها و قطعي هاي احتمالي در صورت حفاري شرکت هاي خدمات رسان از مهم ترين مزاياي اين سيستم است.
اين مسوول يادآور شد: اجراي طرح در اين دو تقاطع به صورت پايلوت انجام شده که در صورت بدست آمدن نتيجه مطلوب در عبو رومرور از اين سيستم در ديگر تقاطع هاي شهر قزوين نيز استفاده خواهد شد.
وي گفت: با توجه به ارتقاء صنعت حمل و نقل و دست يابي بشر به علوم متعدد و همچنين نياز کلان شهرها به دسترسي به سيستم هاي حمل و نقل که موجب کاهش ترافيک و افزايش ايمني معابر و کاهش مصرف سوخت مي شود، هر روزه نسل هاي جديدي از اين سيستم ها وارد بازار مي شوند.
وي افزود: هريک از اين سيستم هاي جديد به نحوي در کاهش بار ترافيکي سهيم هستند و هر چه پيشرفته تر و به روزتر باشند قطع يقين در کاهش بار ترافيکي کمک بيشتري خواهند کرد.
اين مسوول عنوان کرد: از اين رو سيستم کنترل چراغ هاي راهنمايي تقاطع ها در اين ميان جزو مهم ترين مواردي است که در شهري بايد مورد توجه قرار گيرد.
کارشناس چراغ هاي راهنمايي سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين اظهار داشت: شهر قزوين از معدود شهرهاي کشور در زمينه ارتقاء کنترل سيستم چراغ هاي راهنمايي تقاطع بوده است. به طوري که در سال گذشته 10تقاطع سطح شهر قزوين به سيستم کنترل هوشمند مجهز شده اند.
پايان پيام
 
 

تصاویر مرتبط