دوشنبه ۱۳۹۱/۱۱/۳۰

با حضور استاد مسعود حيدري؛

سمينار اصول فنون و هنر مذاكره توسط شهرداري قزوين برگزار شد

سمينار اصول فنون و هنر مذاكره با گرايش مذاكرات بين المللي توسط شهرداري قزوين برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومي شهرداري قزوين؛ دكتر مسعود حيدري استاد متخصص اصول، فنون و هنر مذاكره و قراردادهاي بين المللي اقتصادي، صنعتي و توليدي سخنران اين سمينار بودند.
بنابراين گزارش؛ تعريف مذاكره و انواع و كاربردهاي گوناگون آن، علل لزوم فراگيري اصول و فنون مذاكره و تسلط به مهارت هاي آن، روش هاي مختلف مذاكره، اركان اصلي چهارگانه روش علمي، اصولي و نوين مذاكره و صفات، ويژگي ها، مهارت‌ها، توانمندي هاو باورهاي لازم براي يك مذاكره كننده ايراني قوي، قدر، موفق و مسلط در پشت ميزه مذاكرات به ويژه انواع گوناگون مذاكرات كبين المللي – خارجي از سرفصل هاي آموزشي اين سمينار بود.
دكتر حيدري اقدامات و فعاليت هاي قبل از مذاكره را تشريح و بيان كرد: مذاكره يك ابزار اساسي ارتباط صحيح با ديگران است.
وي با اشاره به اركان مذاكره مبتني بر اصول و شايستگي ها گفت: جدا كردن اشخاص طرف مذاكره از موضوع مذاكره، تمركز روي منافع به جاي پافشاري روي مواضع از جمله اركان مذاكره مبتني بر اصول و شايستگي ها است.
دكتر حيدري صداقت و راستگويي، صراحت در بيان و روشني كلام، احساس وظيفه، وجدان كاري و امانت داري، آگاهي كامل و اشراف بر موضوع مذاكره و تمام جوانب آن و آگاهي از استانداردهاي بين المللي و جهاني موضوع مذاكرات از جمله ويژگي هاي مذاكره كننده خوب و موفق نام برد.
گفتني است؛دکتر مسعود حيدري در سال ???? در شهر قزوين متولد شد و پس از طي دوره متوسطه در دبيرستان دارالفنون تهران وارد دانشکده حقوق و علوم سياسي و اقتصادي دانشگاه تهران گرديد تا دوره‌هاي کارشناسي و دکتري را در اين دانشگاه به پايان برساند. اخذ رتبه اول در دکتري حقوق و علوم سياسي منجر به اعزام ايشان به آمريکا شد تا دوره کارشناسي ارشد رشته علوم اداري و مديريت بازرگاني و دوره دكتري توسعه اقتصادي را در دانشگاه پيتسبورگ در ايالت پنسيلوانيا بگذراند. وي سپس براي گذراندن دوره دو ساله قراردادهاي بين‌المللي و روابط بين‌المللي وارد دانشگاه لاهه شد.
پايان پيام 

 

تصاویر مرتبط