شنبه ۱۳۹۱/۱۱/۲۸

همداني، معاون شهردار قزوين:

دوربين هاي ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز در قزوين فعال شد

دوربين هاي ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز در 3 تقاطع ولي عصر (عج)، چهار راه محمد رسول اله و فلسطين فعال شده است.

 

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري قزوين گفت: در اين تقاطع ها، از خودرو هايي كه از چراغ قرمز عبور كنند و يا در خط عابر پياده توقف كرده باشند، عكس برداري و براي آنها جريمه 100 هزار توماني صادر مي شود.
سيد مهدي يدي همداني با بيان اين مطلب كه اين سه تقاطع به عنوان پايلوت اجراي اين طرح انتخاب شده اند، افزود: در صورت مساعد بودن شرايط فني و مالي، به تدريج تمام تقاطع هاي سطح شهر به دوربين ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز مجهز مي شوند.
وي احترام متقابل رانندگان و عابران پياده به يكديگر را از اهداف اجراي اين طرح دانست و گفت: عابران پياده نيز بايد به چراغ راهنمايي عابران توجه بيشتري داشته باشند و در هنگام قرمز بودن اين چراغ، از رفت و آمد ميان خودرو ها خودداري كنند.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري افزود: از اين پس رانندگان بايد توجه بيشتري به چراغ هاي راهنمايي داشته باشند و در خط عابر پياده توقف نكنند،  زيرا سيستم به طور اتوماتيك براي آنها جريمه صادر مي كند و عكس و فيلم جريمه ذخيره مي شود تا در صورت اعتراض رانندگان به صورت مستند در اختيار آنها قرارگيرد.
همداني ادامه داد: همچنين در چند تقاطع سطح شهر به عنوان پايلوت، از تعدادي پليس يار براي نگهداشتن عابران در هنگام قرمز بودن چراغ عابر استفاده شده است و در صورت برقراري نظم و انضباط ترافيكي در تقاطع هاي سطح شهر، مي توان 50 درصد به ظرفيت آنها افزود.
وي در پايان با اشاره به ايجاد شرايط تصويري مناسب در مركز كنترل ترافيك خاطر نشان كرد: شرايط لازم براي اطلاع رساني از وضعيت ترافيكي شهر در مركز كنترل ترافيك شهرداري فراهم شده است كه صدا و سيماي مركز استان در صورت تمايل مي تواند به طور رايگان از اين امكانات استفاده كرده و وضعيت ترافيكي شهر را به طور مستقيم به اطلاع شهروندان برساند.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط