چهارشنبه ۱۳۹۱/۱۰/۰۶

گنجي، مديرمنطقه سه شهرداري قزوين خبر داد؛

ساخت دو المان شهداي شهر قزوين تا سال آينده

مدير منطقه 3 شهرداري قزوين با تشريح خاطراتي از سال‌هاي اسارت خود در زندان‌هاي عراق از ساخت دو المان شهداي اين شهر تا سال آينده خبر داد.

 

 به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين و به نقل از خبرگزاري فارس از قزوين، ناصر گنجي در مراسم دريادلان کربلايي که در گراميداشت غواصان دريادل و شجاع استان قزوين برگزار و همچنين هفتم شهيد گمنام 20 ساله‌اي که در قزوين تشييع و به خاک سپرده شد در امامزاده اسماعيل اين شهر، گفت: در عمليات کربلاي 4 توانستيم با همه سختي‌ها از اروند عبور کنيم ولي در نهايت در جزيره ام‌الرصاص مجروح شدم و پس از سه روز با صداي عراقي‌ها به هوش آمدم.
وي ادامه داد: عراقي‌ها به سراغ پيکر شهدا و مجروحان آمده و تير خلاص مي‌زدند، بعد از اينکه متوجه زنده بودن من شدند، با پيدا کردن عکس امام خميني (ره) و قرآن از جيبم، بسيار آزار و اذيتم کردند.
مدير منطقه 3 شهرداري قزوين عنوان کرد: پس از سه روز تشنگي وقتي از عراقي‌ها آب خواستم، مرا داخل پتو انداخته و بر روي زمين کشاندند تا جراحتم بيشتر شود.
گنجي بيان کرد: پس از انتقالم به بيمارستان صحرايي و بعد از آن به يک بيمارستان نظامي، به زندان الرشيد منتقل شدم که هر روز نيز در آنجا تعدادي از اسرا بر اثر تشنگي به شهادت مي‌رسيدند.
اين جانباز دوران دفاع مقدس اضافه کرد: اردوگاه 11 تکريت منزل بعدي ما بود که در سال نخست حضورم در آن اردوگاه، هفته‌اي دو نفر از اسرا بر اثر شکنجه عراقي‌ها به شهادت مي‌رسيدند.
وي يادآور شد: انداختن پيکر شهدا بر روي سيم خاردار و شليک کردن به سمت آنها به معناي اينکه در حال فرار به شهادت رسيده‌اند، از مستندسازي آنها بود.
مدير منطقه 3 شهرداري قزوين، روز رحلت امام خميني (ره) را تلخ‌ترين روز اسارت دانست و بيان کرد: يک روز به خاطر نوشتن جمله «مي‌روم تا انتقام سيلي زهرا بگيريم» بر روي کاغذ سيگار همه اسرا تنبيه شدند که با از خودگذشتگي علي ناصح‌فرد از اسراي دلير آن روز اين شکنجه پايان يافت ولي علي ناصح‌فرد از صبح تا غروب تحت شکنجه عراقي‌ها قرار گرفت و محکم و مقاوم نيز ايستادگي کرد.
وي در خاتمه خاطرنشان کرد: المان شهداي شهر قزوين در دو نقطه شهر نيز تا سال آينده ساخته مي‌شود.
پايان پيام
 

 

تصاویر مرتبط