شنبه ۱۳۹۱/۰۹/۱۸

برزگر، دبير كارگروه قزوين + 20:

مديريت شهري قزوين به دنبال افزايش مشاركت شهروندان در اداره شهر است

مديريت شهري قزوين به دنبال كاهش هزينه‌هاي شهرنشيني و افزايش مشاركت شهروندان در اداره شهر است.

 

دبير كارگروه قزوين + 20 گفت: با اقدامات فرهنگي و اجتماعي در شهر قزوين بايد به اين نتيجه برسيم كه مشاركت شهروندان در اداره شهر افزايش يابد و شهروندان نسبت به شهرشان احساس تعلق كنند.
به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين؛ عباس برزگر فتحي مشاور شهردار قزوين در اولين جلسه كارگروه فرهنگي و اجتماعي دوره چهارم با بيان اينكه در سال‌هاي گذشته در كارگروهي تحت عنوان مغزافزاري اقدامات خوبي صورت گرفت، گفت: اين اقدامات بنا به دلايلي ادامه پيدا نكرد و اميدواريم در دوره جديد با برگزاري كارگروه فرهنگي و اجتماعي، اين مهم با جديت ادامه پيدا كند.
برزگر با اشاره به اينكه شهرداري‌ها علاوه بر جايگاه خدماتي از جايگاه اجتماعي و فرهنگي نيز برخوردار هستند، افزود: شهرداري قزوين چند سالي است كه در زمينه فرهنگي و اجتماعي با توجه به اهميت اين مهم ورود پيدا كرده است اما هنوز كافي نيست.و انتظار از اين جمع اينست كه موضوعات فرهنگي و اجتماعي را با دو رويكرد مسائل مرتبط با شهرداري و نيز همچنين مسائل مبتلابه شهر مورد بررسي قرار دهند.
دبير كارگروه قزوين + 20 با تاكيد بر همكاري و مشاركت همه دستگاه‌ها و شهروندان در زمينه موضوعات فرهنگي و اجتماعي شهر قزوين بيان كرد: با توجه به اهميت مشاركت شهروندان در اداره شهر، شهرداري قزوين به طور جدي به دنبال اين است كه هر پروژه عمراني كه به اجرا درمي‎آورد حتما داراي پيوست فرهنگي و اجتماعي باشد.
وي افزود: كاهش هزينه‌هاي شهرنشيني ، افزايش رضايت شهروندان ، افزايش حس تعلق به مكان و ارتقاء هويت شهري از ديگر موضوعاتي كه شهرداري قزوين مي‌خواهد از اين كارگروه نتيجه بگيرد.
 برزگر ادامه داد: برگزاري جشنواره اسباب بازي و روز قزوين، همايش سرويس‌هاي بهداشتي، حضور در مساجد و ارتباط نزديك با شهروندان، تشكيل سازمان باغستان هاي سنتي شهر قزوين از جمله موضوعاتي است كه شهرداري قزوين در زمينه فرهنگي و اجتماعي انجام داده است.
فاطمه اشدري عضو شوراي اسلامي شهر قزوين نيز با تاكيد به بررسي موانع و مشكلات پيوست‌هاي فرهنگي در كارگروه فرهنگي و اجتماعي گفت: همه پروژه ها بايد به گونه‌اي اجرا شود كه در نتيجه آن رضايت شهروندان به دست آيد.
اشدري افزود: همراهي شهروندان در اجراي پروژه‌ها باعث خواهد شد پروژه‌ها سريع‌تر به نتيجه برسند و موضوعات فرهنگي پروژه‌ها ابتدا بايد در اين كارگروه مورد بررسي قرار گيرد.
در ادامه عبدالعلي دربندي زاده معاون خدمات شهري شهرداري قزوين گفت: شهري كه شهروندان در آن با آرامش زندگي كنند تاكنون در حد ايده آل فراهم نشده است كه بايد بتوانيم به اين هدف مهم برسيم.
 وي افزود: تاكنون نتوانستيم بصورت مطلوب شهروندان را در اداره شهر همراه كنيم و در اين موضوع مديريت شهري تازه وارد شده است.
دربندي زاده با اشاره به حفظ باغستان سنتي گفت: تلاش داريم تا بتوانيم اين ميراث با ارزش را حفظ كنيم و هرساله مديريت شهري برنامه‌ريزي بهتري در اين زمينه داشته باشد.
وي با اشاره به ارتقاء فرهنگ تفكيك زباله تر و خشك توسط شهروندان گفت: هنوز در اين زمينه موفق نبوديم و 40درصد از زباله خشك در حال از بين رفتن است.
در ادامه اعضاي حاضر در جلسه در خصوص موضوعات ازدواج آسان، ارتقاء فرهنگ تفكيك زباله تر و خشك، همكاري دستگاه‌هاي فرهنگي، بازاريابي اجتماعي در راستاي كسب انتظارت مردم و علمي كردن نيازهاي مردم و پيوست هاي فرهنگي و اجتماعي پروژه ها به بحث و گفتگو پرداختند. 
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط