سه‌شنبه ۱۳۹۱/۰۸/۳۰

نصرتي، شهردار قزوين:

شهرداري از ديدگاه‌ صاحب نظران در توسعه شهر قزوين استفاده مي‌كند

در چند سال گذشته شاهد به نتيجه رسيدن استفاده از تجربيات و ديدگاه‌هاي افراد صاحب نظر و مشاركت آنان در توسعه شهر قزوين هستيم.

 

شهردار قزوين گفت: طي چند سال اخير شاهد به نتيجه رسيدن استفاده از تجربيات و ديدگاه‌هاي  افراد صاحب نظر  و مشاركت آنان در توسعه شهري هستيم و زحمات همه كارشناسان و افراد صاحب نظر كه توانستند در كارگروه قزوين +20 در توسعه شهرقزوين مديريت شهري را كمك كنند قابل تقدير است.
به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين؛ مسعود نصرتي در اولين جلسه كارگروه قزوين + 20 در دوره چهارم كه با حضور  رئيس شوراي شهر، و مديران و معاونين و كارشناسان برگزار شد، با تصريح اينكه استفاده از تجربيات افراد صاحبنظر در توسعه شهر قزوين يكي از ماموريت هاي مديريت شهري است، گفت: طي 3 سال گذشته تمامي موضوعاتي كه در كارگروه قزوين +20 مطرح و مورد بررسي قرار گرفته است، مي‌توان با توجه به شرايط امروز بازنگري كرد.
نصرتي با اظهار اميدواري مبني بر اينكه بتوانيم با همين پويايي در كارگروه قزوين + 20 آينده شهر را ترسيم كنيم، افزود: اين هم افزايي سرعت رسيدن به اهداف چشم انداز توسعه شهر قزوين را بيشتر خواهد كرد.
شهردار قزوين با بيان اينكه برخي از موضوعات با توجه به شرايط  حال در اولويت اجرايي نيستند و بر اين اساس بايد مسائل را به روز به نفع شهر قزوين بررسي كرد، بيان كرد: مديريت شهري يكي از اساسي ترين و كليدي ترين مولف هاي توسعه شهر قزوين را جذب و حمايت از سرمايه گذار مي داند و تمام پروژه هاي فرهنگي، اجتماعي و عمراني توسط بخش خصوصي مي تواند به مرحله اجرا درآيد.
اين مقام مسوول با تصريح اينكه اگر نتوانيم محيط امني را براي سرمايه گذار در شهر قزوين فراهم كنيم تحول شهر با سرعت نخواهد بود، گفت: بايد يك بازنگري در نحوه و حمايت از سرمايه گذار براي توسعه شهر قزوين صورت گيرد و نقاط منفي و مثبت را بررسي و به مسوولان اطلاع داد.
وي با بيان اينكه شهر قزوين ظرفيت پذيرش سرمايه گذار را دارد و اين موضوع بايد پررنگ تر از گذشته انجام شود، افزود: دستگاه هاي زيرساخت براي جذب و حمايت از سرمايه گذار بايد به مديرت شهري كمك كنند چراكه در برخي مواقع به دليل عدم وجود زيرساخت ها جذب و حمايت از سرمايه گذار كار سختي مي شود.
نصرتي  با بيان اينكه اگر نتوانيم از سرمايه گذار حمايت كنيم اين موضوع براي شهر قزوين تبليغات منفي خواهد داشت و ديگر سرمايه گذاري به اين شهر ورود پيدا نخواهد كرد، گفت: تحول شهر قزوين در گرو ورود سرمايه گذار و مشاركت آنان در توسعه شهر است كه بايد در دستور كار دوره جديد فعاليت كارگروه قزوين+20قرار گيرد.
شهردار قزوين با اشاره به برنامه چشم انداز شهر قزوين گفت: با توجه به برنامه‌هاي كه تاكنون به مرحله اجرا درآمده است يا در مرحله اجرا است بايد با برنامه چشم انداز توسعه شهر قزوين مطابقت شود و يك بررسي صورت گيرد كه چقدر از اين برنامه عقب هستيم.
اين مقام مسوول با بيان اينكه اگر بتوانيم از 40ميليون گردشگر عبوري از شهر قزوين فقط 15درصد آن را وارد شهر قزوين كنيم شهرقزوين توسعه پيدا خواهد كرد، بيان كرد: بايد به اين جهت حركت كنيم كه با توجه به قابليت هاي شهر قزوين بتوانيم گردشگر به اين شهر جذب كنيم و وضعيت جذب گردشگر بايد در كارگروه قزوين + 20 مورد بررسي قرار گيرد.
وي با اشاره به برگزاري روز قزوين گفت: هفته بزرگداشت روز قزوين با تمام ناملايمات برگزار شد و در اين هفته نگاهي كه وجود داشت اين بود كه چطور مي توانيم نفاق پيدا كنيم تا براي سرعت رسيدن به اهداف چطور از توان داخلي و خارجي استان استفاده كنيم و همچنين چطور بتوانيم قزوين را به عنوان شهر گردشگري مذهبي معرفي كنيم.
نصرتي با بيان اينكه به شكر خدا مجموعه كارگروه قزوين + 20 در كنار هم طي 3 سال گذشته به خوبي فعاليت كرده است، گفت: بزرگترين مزيت شكل گيري اين كار گروه اين است كه اقشار و افكار مختلف با ديدگاه هاي متفاوت دور هم جمع مي‌شوند تا بتوانيم قدمي براي توسعه شهر قزوين برداريم.
شهردار قزوين با تصريح اينكه شهر قزوين را بايد به خوبي تحويل آيندگان بدهيم، گفت: همه ما به اين نتيجه رسيديم كه ديگر نمي توان شهر قزوين را به شيوه سنتي اداره كرد و شهرهاي موفق هستند كه بتوانند به شيوه مدرن ريسك پذيري كنند و ما در سه سال گذشته توانستيم بيش از 100ميليارد تومان اوراق به فروش برسانيم كه با فروش اين اوراق توانستيم براي توسعه شهر قزوين 4 پروژه مهم اجرايي كنيم.
اين مقام مسوول با بيان اينكه كارگروه قزوين + 20 يك مجموعه ارزشمندي است كه بايد از ظرفيت هاي آن استفاده كنيم، افزود: در فعاليت جديد كارگروه قزوين + 20 بايد تحول شهر قزوين سرعت يابد و همچنين با دريافت پيشنهادات بايد راهكارهاي اجرايي ارائه شود و اين مهم براي توسعه شهر قزوين مهم است.
شروع فعاليت كارگروه قزوين +20با شيوه جديد
وي با بيان اينكه پوياي بايد در اين كارگروه وجود داشته باشد، بيان كرد: تاكنون توانستيم از اين جلسات نتايج خوبي بگيريم و شاهد اجرايي شدن پيشنهادات اين كارگروه هستيم.
عباس برزگر فتحي مشاور شهردار قزوين و دبير كارگروه قزوين + 20 نيز در اين جلسه با تشريح فعاليت كارگروه قزوين + 20 از سال 88 تاكنون گفت: دوره جديد فعاليت كارگروه قزوين+ 20 در دو كارگروه به شيوه جديد فعاليت خودش را آغاز خواهد كرد.
وي با بيان اينكه كارگروه قزوين + 20 در دو  كارگروه عمراني و سرمايه گذاري و كارگروه فرهنگي و مغز افزاري فعاليت خود را آغاز خواهد كرد، گفت: تاكنون 7 بيانيه از اين كارگروه تدوين و پيشنهادات مشورتي ارائه شده است و در 20 محور فعاليت عمراني، اجتماعي و فرهنگي شهرداري قزوين در اين كارگزوه مورد بررسي قرار گرفته است.
برزگر فتحي با بيان اينكه در دوره جديد فعاليت كارگروه قزوين + 20 به جزء اعضاي كارگروه از صنوف و اقشار مختلف قزوين به عنوان ناظر  دعوت به عمل خواهد آمد، افزود: احداث محور تفريحي و ورزشي باراجين، ساماندهي ورودي هاي شهر، طرح جامع ترافيك شهر قزوين، احياء و ساماندهي و توسعه باغ فرهنگي، احداث و توسعه پارك ها، احداث سرويس هاي بهداشتي، احياء و ساماندهي بافت تاريخي مركزي قزوين با محوريت مسجدالنبي و بازار، احياء بافت هاي فرسوده و ساماندهي مشاغل مزاحم شهري از جمله محورهاي بود كه در اين كارگزوه مورد بررسي قرار مي‌گيرد.
تشكيل كارگروه قزوين + 20 يك ابتكار مديريتي بود
 در ادامه علي حسن ظاهري رئيس كارگروه قزوين + 20 در دوره‌هاي گذشته  نيز با بيان اينكه تشكيل كارگروه قزوين + 20 يك ابتكار مديريتي بود كه در توسعه شهر قزوين تاثير داشت، گفت: زمينه هاي توسعه و شكوفايي شهر قزوين فراهم شده است و مديريت شهري را بايد در اين مسير حمايت و پشتيباني كرد.
وي با بيان اينكه كارگروه فرهنگي و اجتماعي در اين دوره فعاليت بيشتري خواهد داشت، افزود: بايد موضوعاتي كه در اين كارگروه مطرح مي شود به صورت مستند باشد تا در اختيار ديگران قرار گيرد.
در ادامه اعضاي حاضر در جلسه در خصوص حضور مسوولين كميسيون شوراي شهر و مديران مناطق در جلسات كارگروه، ارتقاء كيفي برگزاري جلسات، استفاده از كارشناسان ترافيك، توجه جدي به كارگروه فرهنگي و اجتماعي، توسعه شهري با رويكرد فرهنگي و اجتماعي، زمينه هاي جذب توريست و تشكيل كميته 5 نفره براي تصميم گيري در خصوص طراحي، انتخاب و نصب المان هاي شهري بحث و گفتگو كردند.
پايان پيام
  

 

تصاویر مرتبط