سه‌شنبه ۱۳۹۱/۰۸/۳۰

گنجي،مدير منطقه سه شهرداري قزوين خبر داد :

بررسي 64 فقره پرونده در واحد حقوقي در هفت ماه اول سال91

تشکيل پرونده‌هاي حقوقي در هفت ماه اول سال جاري نسبت به سال گذشته 20درصد افزايش يافته است.

مدير منطقه سه شهرداري قزوين گفت: تشکيل پرونده‌هاي حقوقي در  هفت ماه اول سال جاري نسبت به سال گذشته 20 درصد افزايش يافته است.

به گزارش روابط عمومي منطقه سه شهرداري قزوين؛ ناصر گنجي با بيان اينكه در هفت ماه اول سال جاري  100 لايحه و دادخواست در واحد حقوقي منطقه سه شهرداري قزوين تنظيم شده است، افزود: در سال جاري 64فقره پرونده در واحد حقوقي در دست بررسي قرار دارد و 118فقره پرونده در سال گذشته تشکيل شده است.

وي با اشاره به اينکه در هفت ماه اول سال جاري 46 راي به نفع شهرداري و 6راي به ضرر شهرداري صادر شده است، افزود: بيشتر راي‌هاي صادر شده به نفع شهرداري مي باشد که اين موضوع عدم آگاهي بيشتر شهروندان از قوانين را نشان مي دهد.

گنجي بيان کرد: در اين مدت واحد حقوقي 157مورد به شعبات دادگاه عمومي و ديوان عدالت اداري و مراجع انتظامي مراجعه کرده است.

مدير منطقه سه شهرداري قزوين افزود: در اين مدت 60راي براي تشکيل پرونده هاي حقوقي صادر شده است.

اين مقام مسوول بيشترين موضوعاتي که در واحد حقوقي منجر به تشکيل پرونده مي شود را موضوعات کميسيون ماده صد، تنفيص مباهي نامه قلنامه در محدود پلاک 53 شهرداري قزوين و تغيير کاربري هاي زمين عنوان و بيان کرد: زمان رسيدگي براي صدور راي نهايي هر پرونده حدود 4 ماه به طول مي کشد و 80درصد از شهروندان بعد از صدور راي نيز به نتيجه راي ها اعتراض مجدد دارند.

وي عدم هماهنگي بين خواسته‌هاي مردم با قوانين جاري شهرداري و نداشتن قانون مدون به نفع مردم را از مشکلاتي عنوان کرد که باعث تشکيل پرونده هاي حقوقي مي شود.

گنجي با بيان اينکه 40درصد از مردم  از قوانين اطلاع ندارند و  اين موضوع باعث ايجاد تخلف مي شود، بيان کرد: بايد به دنبال ارتقاء سطح آگاهي شهروندان از قوانين باشيم که اين مهم تاثير خوبي در کاهش تشکيل پرونده هاي حقوقي خواهد گذاشت.

 پايان پيام

 

تصاویر مرتبط