یکشنبه ۱۳۹۱/۰۸/۲۱

‌همداني، معاون شهردار قزوين خبر داد؛

ايجاد خط تراموا در خيابان امام خميني در سال 1400

ايجاد خط تراموا در سال 1400 جهت کنترل ترافيک در محدوده‌ي خيابان امام خميني که هسته‌ي مرکزي و تجاري شهر قزوين مي‌باشد از برنامه‌هاي شهرداري قزوين مي‌باشد.

 

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري قزوين گفت: در حال حاضر بار ترافيکي خيابان امام خميني مي‌بايست با مديريت تقاطع‌ها کاهش يابد که در اين خصوص شهرداري اقدامات موثري را در پيش گرفته است كه مي‌توان به ايجاد خط تراموا در سال 1400 جهت کنترل ترافيک در محدوده‌ي خيابان امام خميني اشاره كرد.
به گزارش روزنامه ولايت؛ دکتر سيدمهدي يدي همداني بيان کرد: متاسفانه در محدوده‌ي خيابان بازار به دليل ترکيب کاربري‌هاي تجاري و مسکوني ايجاد محدوديت‌هاي ترافيکي بسيار سخت مي‌باشد.
همداني تبديل گذرگاه‌ها را به پياده‌رو در محدوده‌ي خيابان امام خميني از ديگر عوامل کاهش ترافيک عنوان کرد و افزود: در برنامه‌ي شهرداري، طرح تعريض پياده‌روها و ايجاد خطوط ويژه‌ي تاکسي و اتوبوس و محدوديت ورود خودرو به محدوده‌ي خيابان امام خميني وجود دارد و در سال‌هاي آتي با تاييد طرح‌ها و تامين اعتبارات اجرايي مي‌شود.
وي در پاسخ به سوالي پيرامون ترافيک چهارراه بازار به سمت ميدان 22 بهمن اظهار کرد: در اين مسير قرار است با همکاري راهنمايي و رانندگي تقاطع خيابان امام خميني و خيابان نواب چراغ راهنمايي نصب شود تا اين موضوع مديريت شود.
معاون شهردار قزوين ادامه داد: همچنين دوربين‌هاي مرکز کنترل ترافيک با نظارت تصويري ترافيک ميدان 22 بهمن را کنترل و براي رفع آن اقدام مي‌شود.
وي در ادامه‌ي سخنانش از ايجادخط جديد اتوبوس ويژه در ترمينال غرب که در ميدان دفاع مقدس مي‌باشد به داخل شهر خبر داد و گفت: اين خط جهت دانشجوياني که از شهر ابهر و تاکستان به قزوين مي‌آيند راه‌اندازي شده و از ساعت 6 بعدازظهر تا 9 شب خدمات‌دهي مي‌کند.
همداني تاکيد کرد: اين خط از ترمينال غرب به ميدان دفاع مقدس، بلوار جمهوري اسلامي به تهران قديم و چهارراه وليعصر و در نهايت پايانه‌ي شهيدبهشتي ايستگاه دارد.
وي تصريح کرد: اين خط با 3 دستگاه اتوبوس و با همان نرخ کرايه‌ي 100 تومان به همشهريان سرويس‌دهي مي‌نمايد.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط