دوشنبه ۱۳۹۱/۰۸/۰۸

گنجي، مدير منطقه سه شهرداري قزوين:

شعار تحول اساسي در شهر قزوين بزودي محقق مي‌شود

با مديريت نوين شهردار و مساعدت شوراي اسلامي شهر قزوين شعار تحول اساسي در شهر قزوين بزودي محقق مي‌شود.

 

 مدير منطقه سه شهرداري قزوين گفت: با مديريت نوين شهردار و مساعدت شوراي اسلامي شهر قزوين شاهد افتتاح پروژه‌هاي عمراني بيش از موعد در شهر قزوين هستيم كه اين موضوع نشان مي‌دهد شعار تحول اساسي در شهر قزوين به زودي محقق مي شود.
به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين؛ ناصر گنجي كه در برنامه تلويزيوني پيام شهر سخن مي‌گفت، با بيان اينكه بافت باز منطقه سه شهرداري قزوين باعث شده است كه در اين منطقه ساخت و ساز مورد استقبال شهروندان قرار گيرد، افزود: با توجه به موقعيت ساخت و ساز در اين منطقه، مديريت شهري برنامه‌هاي خوبي در زمينه‌هاي خدماتي،فرهنگي، رفاهي و عمراني پيش بيني كرده است كه بخشي از آن اجرا شده است.
گنجي با بيان اينكه در شرايط اقتصادي موجود شاهد اجرايي شدن پروژه‌هاي مهم و پويايي آنها هستيم، گفت: افتتاح پروژه‌هاي شاخص در شهر قزوين تاثير بسزايي در توسعه اين شهر دارد كه شاهد آن هستيم.
وي با تصريح اينكه لياقت شهروندان در توسعه شهر بيش از اين است، افزود: در تلاش هستيم تا توقع مردم را افزايش دهيم و در اين راستا قدم برداريم تا به اهداف عالي خود برسيم.
مديرمنطقه سه شهرداري قزوين در ادامه با اشاره به پروژه عمراني پياده‌روها در اين منطقه گفت: 80درصد از عمليات عمراني پروژه هاي عمراني در اين منطقه انجام شده است و با توجه به وسعت اين منطقه حجم اين عمليات زياد مي‌باشد كه هر ساله بخشي از آن اجرايي شده است.
اين مقام مسوول تصريح كرد: در آينده نزديك با شناسايي منابع ذخاير آب و هدايت آن به مخازن براي آبياري، عمليات فضاي سبز مسير پياده‌روها اجرايي خواهد شد كه بر اين اساس سيماي بصري اين پروژه در منطقه سه بيشتر جلوه خواهد كرد.
وي در ادامه با اشاره به نحوه انتخاب نام بوستان‌ها گفت: نام گذاري هر بوستاني بر اساس موقعيت اجتماعي آن صورت مي گيرد، به طور مثال چون در بوستان آفرينش  مراحل خلقت با المان‌هاي طبيعي به نمايش گذاشته خواهد شد اين بوستان به آفرينش نام گذاري شده است.
گنجي با بيان اينكه بوستان ‌آفرينش يكي از بوستان هاي بزرگ شهر قزوين است كه در حال احداث مي باشد، بيان كرد: عمليات عمراني اين بوستان با اعتبار 200ميليارد ريال آغاز شده است و اين پروژه از پروژه‌هاي شاخص شهر قزوين است كه طي 24 ماه در مساحتي بالغ بر 20 هکتار در طول منطقه دو و سه شهرداري در حاشيه رودخانه بازار در حال احداث است و ضمن ايجاد آشتي بين انسان و طبيعت سير تکاملي خلقت را نيز به نمايش خواهد گذاشت.
مدير منطقه سه شهرداري قزوين با اشاره به امكانات رفاهي، فرهنگي و خدمات منطقه پونك گفت: هر ساله بر اساس بودجه كه محدود مي‌باشد در هر منطقه اي پروژه هاي اجرايي مي‌گردد كه هم اكنون در منطقه پونك 95درصد از عمليات عمراني آماده سازي به اتمام رسيد است و بر اين اساس در سال آينده برنامه عمراني اين منطقه به سمت احداث بوستان، فرهنگسرا و خدمات مورد نياز خواهد رفت.
اين مقام مسوول با اشاره به بارندگي در چند روز گذشته و عذرخواهي از شهروندان باعث سختي هاي كه متحمل شدند، گفت: مديرت شهري در هدايت آب هاي سطحي مشكل حادي ندارد و آبگرفتگي در هنگام بارندگي شديد دلايل متفاوتي دارد كه مي توان به منابع محدود اعتبارات، انهار در حال ساخت كه منجر به جلوگيري از حركت روان آب مي شود و ورود آب هاي بالا دستي بالاي اتوبان به شهر مي‌باشد.
وي افزود: پيگيري تمهيدات لازم براي جلوگيري از چنين مشكلاتي در دستور كار قرار دارد تا در بارندگي بعدي شاهد مشكل خاصي نباشيم.
گنجي در ادامه با اشاره به زمين هاي بالاي اتوبان بيان كرد: متاسفانه مشكل تعاوني هاي بالاي اتوبان هنوز حل نشده است
گنجي بيان كرد: با توجه به اينكه عده‌اي سودجو در شمال اتوبان اقدام به فروش زمين با عنوان كاربري مسكوني، باغ و ويلا به اسم شهرك‌هاي قيطريه و غزالي مي‌كنند، در اين زمينه شهرداري قزوين بجز كاربري كشاورزي، هيچگونه طرحي براي اراضي مزبور نداشته و تعاوني‌هاي صاحب اراضي مشابه، حدود بيست سال است كه بلاتكليف مي‌باشند و هرگونه ساخت و سازي خارج از طرح‌هاي تفضيلي شهر ممنوع بوده و با آن شديداً برخورد خواهد شد.
مدير منطقه سه شهرداري قزوين افزود: تقاطع غيرهمسطح امام علي (ع)که با طول 650 از سال 1390 احداث آن آغاز شده، در ارديبهشت سال 92 به مناسبت هفته شوراها افتتاح مي‌شود.
وي بيان کرد: پرو‍ژه تقاطع غيرهمسطح شهيد مطهري 1 و 2 و امتداد مطهري از دانشگاه بين‌المللي امام خميني (ره) يکي ديگر از پروژه‌هاي منطقه 3 شهرداري قزوين است که در آينده با هدف تسهيل عبور و مرور درون شهري به بهره‌برداري مي‌رسد.
اين مقام مسوول با اشاره به اينکه پروژه تقاطع غيرهمسطح شهيد مطهري و ادامه بلوار شهيد مطهري در 29 مرداد سال 1390 با اعتبار 55 ميليارد ريال آغاز شده است، يادآور شد: اين پروژه با طول 450 متر و عرض 26 متر در حال احداث است.
مدير منطقه 3 شهرداري قزوين بيان کرد: شهرداري قزوين به مناسبت‌هاي مختلف پروژه‌هاي عمراني بسياري را با هدف فراهم کردن امکانات رفاهي و تفريحي به بهره‌برداري مي‌رساند که در اين راستا مديريت شهري و شوراي اسلامي شهر قزوين براي تحقق توسعه و تحول در اين شهر نقش مهمي دارند.
وي با اشاره به اينکه پروژه پياده‌سازي الغدير با اعتبار 5 ميليارد ريال شروع شده است، خاطرنشان کرد: اکنون عمليات اجرايي اين پروژه 70 درصد به پايان رسيده و شامل مسير پياده‌‌رو، دوچرخه‌سواري و فضاي سبز است تا بتواند محيط امن و آرامي را براي شهروندان قزويني مهيا کند.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط