یکشنبه ۱۳۹۱/۰۸/۰۷

نصرتي، شهردار قزوين در جلسه ستاد بحران شهرداري قزوين:

براي حل مشكلات آبگرفتگي بايد از شيوه‌هاي مدرن استفاده كرد

بايد تدابير لازم براي حل مشكلات آبگرفتگي و مهار سيل در كوتاه‌ترين زمان اتخاذ شود تا موجب نارضايتي شهروندان نشويم.

 

شهردار قزوين گفت: در زمان بارندگي‌ها و در پي ايجاد مشكلات آبگرفتگي و غيره بايد خودمان را جاي مردم بگذاريم و ببينيم در اين زمان شهروندان چه سختي‌هاي را تحمل مي‌كنند بر اين اساس بايد اقدامات موثري انجام دهيم تا مردم از مديريت شهري ناراضي نباشند.
به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين؛ مسعود نصرتي در جلسه ستاد بحران شهرداري قزوين با بيان اينكه با توجه به ايجاد شرايط خاص جوي و ريزش‌هاي شديد باران به صورت رگبار در چند دقيقه شاهد بارش سنگين باران هستيم، افزود: با توجه به مشكلاتي كه در  اين دست بارندگي‌ها به وجود آمده است بايد جهت مرتفع كردن مشكلات تدابير لازم و سريع در كوتاه مدت اتخاذ شود.
وي با تاكيد بر اينكه نبايد بگذاريم برخي از مشكلات در بارندگي مجدد تكرار شود، بيان كرد: بايد از زمان استفاده كرد تا بر اساس مطالعات اقدامات لازم در زمان بحران صورت گيرد و نبايد در تصمصيم‌گيري‌هاي اين زمان خطا داشته باشيم.
شهردار قزوين با تاكيد بر مديريت مناسب در زمان آبگرفتگي‌ها گفت: بايد قبل از بارندگي هاي شديد نقاط بحراني شناسايي شود و همچنين درصد بسيار زيادي از اين آب از بالادست و شمال اتوبان وارد مجموعه شهري شده است كه بايد براي انحراف مسير اين آب و جلوگيري از ورود آن به شهر كار سريع و ضرب الاجل انجام شود.
اين مقام مسوول با اشاره به جمع‌آوري مصالح در برخي از معابر براي جلوگيري از مشكلات آبگرفتگي گفت: پروژه هدايت آب‌هاي سطحي چند سالي است كه در دستور مديريت شهري قرار گرفته است و هر ساله بخشي از اين پروژه اجرا مي‌شود.
وي با تاكيد بر هماهنگي با سازمان هواشناسي جهت برنامه ريزي اجراي برنامه هاي كوتاه مدت و ضروري افزود: علاوه بر اينكه مديريت شهري بايد در زمينه كسب درآمد و اجراي پروژه‌هاي عمراني از شيوه هاي علمي و مدرن استفاده كند بايد در زمينه هاي جلوگيري از بحران بارندگي هم از شيوه هاي مدرن استفاده كند.
نصرتي با تاكيد بر اينكه در مديريت بحران ابتدا بايد پاسخگوي محدوده شهري قزوين باشيم، بيان كرد: بايد نظارت بر اقدامات اجرايي در زمان آبگرفتگي و مهار سيل به درستي انجام شود تا در اين زمان نارضايتي شهروندان ايجاد نشود و همچنين لازم است از تلاش خوب پرسنل سازمان هاي پسماند، آتش‌نشاني، فضاي سبز، ترافيك و ساير عوامل دخيل در رفع آبگرفتگي تشكر كرد.
اين مقام مسوول با بيان اينكه در زمان بارندگي در برخي از منازل آب و در برخي مكان‌ها آب فاضلاب ورود كرده است و باعث ايجاد مشكلات براي شهروندان شده است، گفت: در زمان بارندگي مردم اذيت شدند و بايد بتوانيم با مديريت خوب اين موضوع را جبران كنيم و همچنين در اين مواقع نياز به همراهي شهروندان در انجام عمليات رفع آبگرفتگي از سطح شهر هستيم.
نصرتي با اشاره به اينكه افتتاح پل‌هاي غيرهمسطح بيش از موعد، ذائقه مردم را شيرين كرده و توقع آنها را از مجموعه مديريت شهري را  بالا برده است و نبايد بگذاريم شيريني اين مهم به مردم تلخ شود، افزود: بايد از طريق رسانه ها و راديو شهر اطلاع رساني كامل از شرايط موجود شهر، ميزان بارندگي و ظرفيت شهر، نوع طراحي شهر و مقايسه ميزان و نحوه بارندگي شهر در چند سال اخير و ساير شهرها شود تا شهروندان از وضعيت موجود آگاه شوند و در آن حد از مديريت شهري انتظار داشته و با مجموعه در مواقع بحران همراه شوند.
در پايان اين جلسه اجراي اقدامات لازم براي احداث خاكريز موقت در شمال شهر براي انحراف مسير آب در كوتاه ترين زمان، هماهنگي هاي لازم با ادارات و دستگاه هاي مرتبط، تهيه طرح هاي فوري و كارشناسي براي نقاط حساس جهت دفع آبگرفتگي، نظارت درست بر عملكرد پيمانكاران مربوطه، هماهنگي تمام حوزه‌هاي شهرداري در موقع بحران از موضوعاتي بود كه در اين جلسه در دستور كار معاونين و مديران شهرداري قزوين قرار گرفت.
گفتني است؛ دومين جلسه ستاد بحران شهرداري قزوين در خصوص مقابله با آبگرفتگي، با حضور شهردار، برخي از معاونين و مديران شهرداري تشكيل شد.
پايان پيام    

 

تصاویر مرتبط