شنبه ۱۳۹۱/۰۵/۰۷

عرشيان، مدير عامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري قزوين:

براي اولين بار در شهر قزوين از خط کشي رنگ گرم ترافيکي استفاده شده است

در9نقطه از شهر قزوين براي خط كشي معابربا اعتباري بالغ بر90ميليون تومان از رنگ هاي گرم استفاده شده است

 

به گزارش روابط عمومي سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري قزوين، مديرعامل اين سازمان با بيان اين مطلب افزود : براي اولين بار در شهرقزوين روي پل هاي عمران و نادري براي خط كشي از رنگهاي گرم استفاده شد و پس از آن محور نسيم شمال، بلوار جمهوري اسلامي،بلوار شهيد بهشتي خطوط ارتعاشي (مضرس) به منظور افزايش ايمني و تاکيد بيشتر بر ضرورت  هوشياري رانندگان و توجه به علايم به روش استروژن (لقمه اي)كه بخاطر ساختار هندسي و نوع وسايل نقليه اي كه در اين محدوده تردد مي كنند، براي اجراي خط كشي با استفاده از رنگهاي گرم انتخاب شد.
اين مسئول گفت خط کشي ترافيک جزو علايم افقي و بر اساس آيين نامه از علائم هشدار دهنده اي است که در کف خيابان به منظور ايجاد نظم در عبور و مرور و کاهش تصادفات اجرا مي شود.
اسماعيل عرشيان اظهار كرد : خط كشي ترافيك جزوعلائم افقي و براساس آئين نامه از علائم هشداردهنده اي است كه در كف خيابان به منظور ايجاد نظم در عبورومرور و كاهش تصادفات اجرا مي شود.
اين مسئول گفت : استفاده از رنگ هاي گرم ترافيكي باتوجه به ماندگاري، عدم آلايندگي زيست محيطي وميزان بازتاب بالايي كه بخصوص شب هنگام و در هواي مه آلود دارند، بهتر از رنگ هاي سرد ترافيكي هستند.
وي در خصوص طول عمر اين رنگها اظهار كرد : طول عمر اين رنگها از1.5سال تا3سال است كه اگر كيفيت بستر آسفالت مناسب باشد، اين ميزان به50 درصد افزايش خواهد يافت.
اين مسئول در خصوص ويژگي هاي خاص اين رنگ ها گفت : از ويژگي هاي خاص اين رنگ ها مي توان به ميزان بازتاب و شفافيت آن ها اشاره كرد. مشكلي كه در اكثر شهرهاي صنعتي وشهرهايي كه آلاينده هاي زيست محيطي آن ها زياد است، وجود دارد بحث جرمگيري رنگهاست. شهر قزوين از اين امر مستثني نيست.
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري قزوين افزود : براساس بررسي هايي كه انجام داديم عواملي كه در بحث كيفيت وطول عمر خط كشي ها موثر است، مي توان به آلودگي هاي صنعتي ، شهري، وسايل نقليه و  ... اشاره كرد.
به گفته مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري قزوين از آنجايي كه رنگ هاي گرم در مدت زمان كمي خشك مي شوند از لحاظ ترافيكي مفيد بوده و پس از اجرا مي توان در مدت زمان كم ترافيك را روي آن پياده كرد.
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيك با اشاره به طول خط كشي هاي معابر اصلي در شهر گفت : طول خط كشي طولي كه براي معابر اصلي شهر قزوين نياز است بدون احتساب نواحي شهري حدود930كيلومتر خط مي باشد كه به طور متوسط 170كيلومترآن مربوط به شهرداري منطقه يك و230كيلومتر مربوط به شهرداري منطقه دو و بقيه مربوط به شهرداري منطقه سه است.
 
پايان پيام 

تصاویر مرتبط